Vise den rette ip adresse?
Fra : Henning Lund

Dato : 12-06-08 18:35

Før jeg fik router kunne Samurize vise min maskines ip adresse
som den bruger på nettet, nu siden routeren blev sat på, viser
Samurize maskinens "interne" ip adresse. Kan jeg på nogen måde få
Samurize til at vise ip adressen routeren smutter på nettet med,
nogen der har rodet med det?
Jeg spørger fordi det sker at ip adressen skifter og så skal jeg
ind og rette nogle ting i routeren for at få bla. ip cameraet på
rette spor igen, det var super hvis jeg kunne holde øje med ip.
adressen via Samurize i stedet for at skulle have det at vide fra
andre.

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 12-06-08 18:47

On Thu, 12 Jun 2008 19:34:36 +0200, "Henning Lund"
<falsk@fakeadresse.com> wrote:

> Kan jeg på nogen måde få
> Samurize til at vise ip adressen routeren smutter på nettet med,
> nogen der har rodet med det?

Jeg kender ikke Samurize, så jeg skal ikke kunne sige det, men du kan
bruge fx http://ip.ter.dk/

Men i øvrigt skulle du hellere få dig en fast IP-adresse, så den ikke
skifter, eller bruge dynamisk DNS i stedet for statisk.

-A

Fra : Henning Lund

Dato : 13-06-08 06:20

Asbjorn Hojmark tastede:

> Men i øvrigt skulle du hellere få dig en fast IP-adresse, så
> den ikke
> skifter, eller bruge dynamisk DNS i stedet for statisk.

Tak for svarene, jeg har allerede en dyndns adresse jeg bruger
til min ftp, kan jeg så bare lade folk bruge den i stedet, jeg
kan se det virker fra min egen computer? Skal der ændres i
routerens opsætning hvis jeg bruger min dyndns adresse? Hvis jeg
skal have ændret det så jeg har fast ip, vil det gå ud over andet
ifm. routeren ud over jeg skal have ændret linket (ip adressen)
folk bruger til kameraet?

Fra : Henning Lund

Dato : 13-06-08 13:01

Asbjorn Hojmark tastede:

> Men i øvrigt skulle du hellere få dig en fast IP-adresse, så
> den ikke
> skifter, eller bruge dynamisk DNS i stedet for statisk.

Det hørte jeg så lige til her idaw, det koster squ 600
hårdttjente penge at have en fast fremfor 2 dynamiske

Fra : Root Kit

Dato : 13-06-08 14:10

On Fri, 13 Jun 2008 14:01:22 +0200, "Henning Lund"
<falsk@fakeadresse.com> wrote:

>Asbjorn Hojmark tastede:

>Det hørte jeg så lige til her idaw, det koster squ 600
>hårdttjente penge at have en fast fremfor 2 dynamiske

Du godeste. Din ISP burde da give dig rabat, idet IP adresser er en
knap ressource.

Fra : Henning Lund

Dato : 13-06-08 14:16

Root Kit tastede:

> Du godeste. Din ISP burde da give dig rabat, idet IP adresser
> er en
> knap ressource.

Ja det spurgte jeg også om, men næe nej

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 13-06-08 14:57

"Root Kit" skrev i en meddelelse
> Du godeste. Din ISP burde da give dig rabat, idet IP adresser er en
> knap ressource.

Ip adresser er ikke en knap resource - men de dynamiske er langt mere
fleksible for udbyderen - så for dem er 2 dynamiske bedre og billigere
end en fast.

Men 600 kr lyder godtnok af mange penge i forhold til hvad det koster
andre steder......

Jan

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 13-06-08 17:44

On Fri, 13 Jun 2008 15:57:00 +0200, "Jan Vestergaard"
<jan@jve.invalid> wrote:

> Ip adresser er ikke en knap resource

Godmorgen Jan. Det er nu tid til at vågne op og indse virkeligheden.

-A

Fra : N_B_DK

Dato : 25-06-08 18:16

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> wrote in message

> Ip adresser er ikke en knap resource -

Nå det var da godt nok nyt, er det derfor man har udviklet IP6 ?

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 13-06-08 14:29

On Fri, 13 Jun 2008 14:01:22 +0200, "Henning Lund"
<falsk@fakeadresse.com> wrote:

> Det hørte jeg så lige til her idaw, det koster squ 600
> hårdttjente penge at have en fast fremfor 2 dynamiske

Du er kunde det forkerte sted...

-A

Fra : Henning Lund

Dato : 13-06-08 15:24

Asbjorn Hojmark tastede:

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 13-06-08 15:00

"Asbjorn Hojmark" skrev i en meddelelse
> Hvis du bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert
> eneste indlæg, ser jeg ikke dine indlæg. Jeg filtrerer dem bort.

Gør de egentlig stadig det ?

Det er lang tid siden, at jeg har set deres spam ?

Tidligere mødte man jævnligt indlæg med deres spam....

Jan

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 13-06-08 17:45

On Fri, 13 Jun 2008 16:00:03 +0200, "Jan Vestergaard"
<jan@jve.invalid> wrote:

> Gør de egentlig stadig det ?

Mja, det ved jeg jo af gode grunde ikke...
Men tak for hintet.

-A

Fra : Root Kit

Dato : 12-06-08 20:51

> [...]

>Samurize maskinens "interne" ip adresse. Kan jeg på nogen måde få
>Samurize til at vise ip adressen routeren smutter på nettet med,

Det her bli'r rent gætværk, da jeg aldrig har hørt om Samurize, men
google fandt bl.a. samurize.com. Hvis det er det program du bruger
ligger der under "Downloads" et plug-in der hedder ExternalIP -
http://www.samurize.com/modules/mydownloads/singlefile.php?cid=6&lid=18
som henter din IP-adresse fra http://checkip.dyndns.org/

> [...]
>rette spor igen, det var super hvis jeg kunne holde øje med ip.
>adressen via Samurize i stedet for at skulle have det at vide fra

Jeg holder med Asbjørn. Få dig en fast IP adresse.