wan setup problem
Fra : Henning

Dato : 09-06-08 16:50

Hej

Jeg er ved at skifte min gamle skyracer router ud med en linksys
WRT54GL.
Min nuværende wan opsætning er
ip-adr: 80.160.156.22
sub: 255.255.255.252
gateway: 62.242.131.205

men denne opsætning vil linksys ikke acceptere. Den siger at
gateway'en ikke er i samme subnet (og det har den jo ret i)

jeg har også prøvet med tomato firmware til linksys, den vil godt
acceptere selve opsætningen, men jeg kan ikke få den på nettet.

Hvordan får jeg min linksys på nettet?

mvh
Henning

Fra : Jens

Dato : 10-06-08 10:08

> [...]
>
>jeg har også prøvet med tomato firmware til linksys, den vil godt
>acceptere selve opsætningen, men jeg kan ikke få den på nettet.

Sætter den istedet til DHCP på WAN porten ?

Jens

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 10-06-08 10:14

Henning <worldwidecooperation@gmail.com> crashed Echelon writing

> [...]
>
> jeg har også prøvet med tomato firmware til linksys, den vil godt
> acceptere selve opsætningen, men jeg kan ikke få den på nettet.

Du er nødt til at forklare dit setup yderligere. Der findes ikke meget
udstyr som vil acceptere en gateway udenfor subnet.

Hvad har du før din router, og hvorfor kører du med statisk IP istedet for
DHCP?

I tilfælde af half-bridge modem før router, kan du måske få setuppet til at
køre hvis du udskifter gateway med din IP adresse, dvs 80.160.156.22.

--
Bjarke Andersen

Fra : Henning

Dato : 10-06-08 07:52

On 10 Jun., 11:13, Bjarke Andersen <bjarke.ander...@gmail.com> wrote:
> [...]
>
> I tilfælde af half-bridge modem før router, kan du måske få setuppet til at
> køre hvis du udskifter gateway med din IP adresse, dvs 80.160.156.22.

Hej

Det viste sig at min gateway ip var forkert.
Den skulle være 80.160.156.21 og det giver jo straks mere mening.

Så nu kører det
(Det var egentligt mærkeligt at det virkede før med den gamle router)

Jeg har prøvet med DHCP på wan siden, men det virker ikke. Så derfor
kører jeg statisk.

mvh
Henning

Fra : lugkjyf

Dato : 11-06-08 05:06

Henning <worldwidecooperation@gmail.com> wrote:

>Det viste sig at min gateway ip var forkert.
>Den skulle være 80.160.156.21 og det giver jo straks mere mening.

Din TDC-forbindelse er en 'Bredbånd Proff.' med fast statisk ip?

>Jeg har prøvet med DHCP på wan siden, men det virker ikke. Så derfor
>kører jeg statisk.

Produktet ovenfor fåes netop uden dhcp, og så burde du have et brev
fra TDC med oplysninger om ip-adresser og servere?

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 12-06-08 09:49

lugkjyf <nospam@nospam.invalid> crashed Echelon writing

> Produktet ovenfor fåes netop uden dhcp, og så burde du have et brev
> fra TDC med oplysninger om ip-adresser og servere?

Er du sikker, syntes ikke jeg har hørt om at TDC selv får kunder til at
taste disse oplysninger, men at de altid smider dem ud via DHCP. Der er så
bare forskel om man køber et produkt med dynamiske IP adresser eller en
fast IP adresse.

Men som Jesper er inde på, skal man jo lige huske at TDC låser IP-adressen
efter MAC-adresse, så man kan ikke bare skifte router og komme på lige med
det samme.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 11-06-08 18:43

Henning wrote:

> [...]
> (Det var egentligt mærkeligt at det virkede før med den gamle router)
>
> Jeg har prøvet med DHCP på wan siden, men det virker ikke. Så derfor

Husk at lease tiden er 1 time (hvis jeg husker rigtigt), dvs. TDCs DHCP
tildeler først en IP adresse til nyt udstyr efter at den time er gået.

Jesper \
København

Fjern UD fra min mail ved direkte svar

Fra : N/A

Dato : 11-06-08 18:43

Fra : Henning

Dato : 12-06-08 02:04

On 11 Jun., 06:15, lugkjyf <nos...@nospam.invalid> wrote:

> Din TDC-forbindelse er en 'Bredbånd Proff.' med fast statisk ip?

> Produktet ovenfor fåes netop uden dhcp, og så burde du have et brev
> fra TDC med oplysninger om ip-adresser og servere?

Yep, det er en proff bredbånd.
"Brevet" havde jeg ikke lige mere, så jeg tog oplysningerne fra min
gamle router, som har kørt upåklageligt med forkert gateway ip i flere
år.

Henning