igen Hjælp til Tydning
Fra : Ejvind Hansen

Dato : 05-07-08 13:53

Så er den gal igen med min tydning, er der en der vil forbarme sig
over mig.
I Folketælling 1890 (Ørum) opslag 73 nr 12, kan jeg ikke læse de 3
nederste børn.
Og så er der mig umuligt at finde Ane Katrine Pedersen født, dåb,
komfm. gift, død.Det er fruen i huset, så det er rart at have hende
med.

Mange tak for Hjælpen
Venlig Hilsen
Ejvind

Fra : Poul E. Jørgensen

Dato : 05-07-08 15:10

"Ejvind Hansen" <ejhansen@get2net.dk> skrev i meddelelsen

> Så er den gal igen med min tydning, er der en der vil forbarme sig
> over mig.
> I Folketælling 1890 (Ørum) opslag 73 nr 12, kan jeg ikke læse de 3
> nederste børn.

Du skal altså være lidt mere præcis, for der er flere Ørum'er i fædrelandet.
Da du tidligere har spurgt til Nørre Djurs, har jeg søgt på det Ørum - og
mit resultat er:

56 Sofie Kjerstine Pedersen
57 Hans Peder Pedersen
58 Anton Brostrup Valdemar Pedersen

Navn 58 har vist nok Brostrup, men det er lidt gnidret. Det er også sært med
et tilsyneladende efternavn blandt fornavnene.
I kirkebogen for Nørre Djurs, Ginnerup sogn 1873-91 (31 nr. 12) hedder han
kun Anton Valdemar Pedersen.

--
Poul E. Jørgensen

Erstat "invalid" med dk hvis du svarer per e-mail.
Replace "invalid" with dk when replying by e-mail.

Fra : Ejvind Hansen

Dato : 05-07-08 16:47

Hej Poul E. Jørgensen
Jeg skal gøre alt for at huske det.
Du skal have rigtig mange tak for hjælpen.
Der kommer mere jeg har også noget fra Lolland.
Venlig Hilsen
Ejvind.

Fra : Poul E. Jørgensen

Dato : 05-07-08 16:56

> Hej Poul E. Jørgensen
> Du skal have rigtig mange tak for hjælpen.

Har du en kommentar til navnet Brostrup (hvis jeg læser det rigtigt)?
Er det i din egen familie?

Fra : Ejvind Hansen

Dato : 05-07-08 18:10

Hej Poul E.Jørgensen
Nej, der er ingen der har navnet Brostrup el. Bostrup el Bidstrup
Så hvordan det er blevet propper derind, er helt vildt.

Fra : Ejvind Hansen

Dato : 05-07-08 16:57

Hej igen Poul E. Jørgensen
Det her er svært, jeg kan simpelthen ikke læse det fra Ginnerup.
Vil du hjælpe mig.Rigtig mange tak.

Fra : Poul E. Jørgensen

Dato : 05-07-08 17:52

> Hej igen Poul E. Jørgensen
> Det her er svært, jeg kan simpelthen ikke læse det fra Ginnerup.

Jeg læser forældrene som
Smed i Nederslemming Niels Peder Pedersen og Hustru Ane Cathrine Pedersen
35. Aar.

Faddere: Pige i Enslev Luíse Pedersen.
Inds(idder) Anders Jensens H(u)str(u) fra Slemming, Boelsmand Jens Jensen
??? Nederslemming, Barnets Fader.

Men jeg kan ikke tyde hvad der står efter Jens Jensen!