Finde en person
Fra : Ejvind Hansen

Dato : 02-07-08 15:17

Hej med jer.
Jeg er helt ny i dette forum.
Er Der nogen der kan hjælpe mig.
I Folketællingen fra 1,feb. 1880 ops. 23 nr. 64-68, 5 stk.
Nødager sogn, Mårup by.

nr. 65 Ane Katrine Petersen, min oldemor på mødrende side.
Fødested: Dystrup, Ørum sogn Randers Amt.
Det er nok ikke hendes rigtige efternavn.
Jeg har nu ledt i 4 timer.
Håber på svar
Mvh. Ejvind

Fra : Lars

Dato : 02-07-08 17:44

Det ser ud til hendes navn er rigtigt, Hans Peder P 2 år, er født d. 29. maj
1877 i Ørum sogn; (AO Ørum,Djurs Nørre, Randers 1865-1885 opslag 64) Her
står forældrenes navne som Niels Peder Pedersen og Ane Kathrine Pedersen.
Ved Hansine Kathrine P's fødsel d. 12. marts i Tøstrup sogn (AO Tøstrup,
Djurs Nørre; Randers 1859 - 1882 opslag 65) er de ikke gift, udlagt som
barnefader : Niels Peder Pedersen.

Ved ikke om dette hjælper dig videre, men det var jeg lige kunne finde.

MVH
Lars

Fra : Arne Feldborg

Dato : 02-07-08 17:52

Ejvind Hansen <ejhansen@get2net.dk> skrev 02 Jul 2008 14:17:10 GMT

>nr. 65 Ane Katrine Petersen, min oldemor på mødrende side.
>Fødested: Dystrup, Ørum sogn Randers Amt.
>Det er nok ikke hendes rigtige efternavn.
>Jeg har nu ledt i 4 timer.
>Håber på svar

Hvad er det helt præcist du vil have svar på.?

Fkt 1880 ser sådan her ud:

Fkt-1880; Nødager - Mårup by ; 58; Et hus
323; Niels Peter Petersen; m; 34; gift; Aalborg; Lutheraner; Smed,
insider
324; Ane Katrine Petersen; k; 27; gift; Dystrup Ørum Sogn, Randers Amt;
Lutheraner; Hans kone
325; Hans Sine Katrine Petersen; k; 3; ugift; Tøstrup, Randers Amt;
Lutheraner; Deres barn
326; Hans Peter Petersen; m; 2; ugift; Ørum Sogn, Randers Amt;
Lutheraner; Deres barn
327; Maren Petersen; k; Under 1 år; ugift; Mårup Nødager Sogn, Randers
Amt; Lutheraner; Deres barn

Pedersen er hendes ungpige navn. Det fremgår ved Hansines dåb i Tøstrup
14 apr 1876. Det fremgår også, at forældren ikke er gift på det
tidspunkt og at de begge bor i Tøstrup. Hun oplyses på det tidspunk at
være 26 år gammel, mens hun oplyses at være 27 i fkt 1880.

For at komme videre skal du have fundet deres vielse, og se hvad dér er
af yderligere oplysninger dér. Det fødested der oplyses i folketællinger
kan godt være forkert, det ses jævnligt. Alderen kan også godt variere
lidt.

Vær iøvrigt også opmærksom på, at der er to forekomster af Ørum i
Randers amt. Stednavnet Dystrup forekommer i den Ørum der ligger i Djurs
Nørre herred.

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Lars

Dato : 02-07-08 19:02

Ved Maren's fødsel d. 2. juli 1879 Maarup sogn (AO Nødager, Djurs Nørre,
Randers 1878 - 1891 opslag 84) bor de i Maarup. Har ikke lige fundet dem
gift endnu. Glemte årstal på Hansines fødsel : 1878.