Efterlyser oplysninger om Niels Jørgen Ras~
Fra : Aino Rasmussen

Dato : 23-06-08 18:08

Jeg søger efterkommere efter Niels Jørgen Rasmussen, født i Mesinge på Fyn
d. 20/6-1868. Niels Jørgen Rasmussen blev i 26/2-1894 gift med Marie Sofie
Amalie Hansen, Marie Sofie Amalie Hansen er født i Drøsselbjerg 9/4-1871, de
får tre børn Jenny Jacoline født 12/21-1896, Ingrid Margrethe født 26/9-1898
og Thorvald Viggo født 24/1-1904.

Jenny Jacoline bliver gift med Valdemar Olsen den 16/12-1916 i St. Mikkel
sogn (Slagelse). Valdemar Olsen er født 14/3-1894 i Ringsted.

Ingrid Margrethe bliver gift med Oskar Poulsen den 24/4-1921 i St Mikkel
sogn (Slagelse). Oskar Poulsen er født i Ringsted 10 september 1894, Oskar
er maskinist og bor i København da de bliver gift.

Torvald har jeg desværre ikke flere oplysninger på.

(I 1921 bor Niels Jørgen Rasmussen, Olufsgade 6 Slagelse) Hvordan kan man
evt. finde nye adresser på disse personer?

Med venlig hilsen

Aino Rasmussen

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 24-06-08 07:24

"Aino Rasmussen" <aino@youmail.dk> skrev i en meddelelse
Hvordan kan man
> evt. finde nye adresser på disse personer?
> Med venlig hilsen
> Aino Rasmussen
---------
Prøv gamle telefonboger, . . . hvis de da havde telefon . . . ellers vil en
henvendelse til det nærmeste folkeregister kunne oplyse om personens sidste
adresse - - formedelst 55 kroner pr. person.
Du behøver altså ikke køre langt, folkeregistrene er koblet sammen.
Hilsen Flemming Svendsen

Fra : Aino Rasmussen

Dato : 24-06-08 16:31

Mange tak for dit svar.
Findes der oplysninger i folkeregistret der er ældre end 1950?
Ved en søgning på Daisy er de ældst fundne folkeregister oplysninger for
Slagels fra 1851.
Med venlig hilsen
Aino Rasmussen

Fra : Ulrich Alster Klug

Dato : 24-06-08 17:07

Hej Aino!

Folkeregistrene begyndte i ca. 1923. De kan være afleveret indtil 1968 til
det stedlige landsarkiv.

Henvendelse bør altid rettes til den kommune, hvis folkeregister, man ønsker
en 'adresseoplysning' fra.

Kun for personer / oplysninger efter ca. 1965 kan alle folkeregistre se det
på EDB.

Ulrich

Fra : Aino Rasmussen

Dato : 24-06-08 18:36

Tusind tak for jeres svar.
Jeg forsøger mig på landsarkivet.

Aino

Fra : Hugh Watkins

Dato : 24-06-08 19:35

Ulrich Alster Klug wrote:
> Hej Aino!
>
> Folkeregistrene begyndte i ca. 1923.

grundlag i Købnhavn ver Politietskartotek

men dødsblad tilsendt til LAK
register er til selvbetjeneing

people who died before 1923

>De kan være afleveret indtil 1968 til