Den kgl. fødselsstiftelse og ægtefødte bør~
Fra : Inger Lise Holmstrup~

Dato : 22-06-08 13:10

Hej.

Jeg har lige fundet et barn, født på Den kgl. fødselsstiftelse i København,
men jeg er sikker på at der står at barnet er ægtefødt. Hvad kan årsagen så
være til at det er født der?

AO, Den kgl. fødselsstiftelse, 1876-1886, opslag 108. nr. 407.
Carl Thorvald Sørensen.

Hilsen
Inger Lise

Fra : Hugh Watkins

Dato : 22-06-08 16:05

Inger Lise Holmstrup Christiansen wrote:
> [...]
> være til at det er født der?
>
> AO, Den kgl. fødselsstiftelse, 1876-1886, opslag 108. nr. 407.

fordi der vere dygtige jordmoder

together with Frederick's Hospital it was a local centre of medical
excellence, connected with Copenhagen University, and today is the
Rigshospital - (fødselsafdeling også)

Hugh W

Fra : Ejvind Hansen

Dato : 02-07-08 15:08

Inger Lise Holmstrup Christiansen <ilf58@nakskovnet.dk> skrev:
>Hej.

> [...]
Hej Ingerlise
Den Kgl. Fødselsstiftelse er det samme i dag der er
Rigshospitalet.
Piger/damerne kunne komme der ind og føde, uden at opgive
faderens navn.
Det var mindre bemidlede der fødte der.
Har selv en der i 1868 der derefter forsvandt.
Mvh. Ejvind

Fra : Hugh Watkins

Dato : 02-07-08 18:09

Ejvind Hansen wrote:

> Hej Ingerlise
> Den Kgl. Fødselsstiftelse er det samme i dag der er
> Rigshospitalet.
> Piger/damerne kunne komme der ind og føde, uden at opgive
> faderens navn.

this is not true

I have been reading the accounts in Rigsarkivet
and many patients paid for their treatment and accomadation

there were several grades of diet served for example

> Har selv en der i 1868 der derefter forsvandt.
> Mvh. Ejvind

mvh

Hugh W