Let matematisk regnestykke
Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 30-06-08 16:26

Trods overskriften, så kan jeg ikke finde ud af det, men jeg
ved at enhver matematiker herinde vil ryste let på hovedet,
og skrive det rigtige svar efter 0,3 sekunders tankevirksomhed.

Jeg skal finde ud af at udregne X, når jeg kender Y's værdi:
X=Y+34% af X

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Fintun Windows XP med TweakUI.

Fra : Kurt Lund

Dato : 30-06-08 16:50

Kim Ludvigsen wrote:

> Jeg skal finde ud af at udregne X, når jeg kender Y's værdi:
> X=Y+34% af X

X=Y/0,66

--
Kurt Lund

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 30-06-08 17:15

Kurt Lund skrev:

> X=Y/0,66

Ak, så simpelt! Tak til både dig og Martin.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Sådan bruger og skræddersyr du proceslinjen. Få for eksempel

Fra : Martin Kragelund

Dato : 30-06-08 16:52

Kim Ludvigsen wrote:
> [...]
> rigtige svar efter 0,3 sekunders tankevirksomhed.
>
> Jeg skal finde ud af at udregne X, når jeg kender Y's værdi:

X = Y + 0.34X <=>
X-0.34X = Y <=>
(1-0.34)X = Y <=>
0.66X =Y <=>
X = Y/0.66

Så burde det vist være til at udregne :)

/Krage

Fra : Michael Zedeler

Dato : 30-06-08 21:24

Kim Ludvigsen wrote:
> [...]
> rigtige svar efter 0,3 sekunders tankevirksomhed.
>
> Jeg skal finde ud af at udregne X, når jeg kender Y's værdi:

Start med at formalisere det:

X = Y + 0,34 X

X - 0,34 X = Y

(1 - 0,34)X = Y