Intelligens
Fra : Aage Andersen

Dato : 24-06-08 09:29

De religiøse er de dummeste:
http://politiken.dk/videnskab/article528956.ece

Muhamedanere er de klogeste:
http://jp.dk/udland/article1376241.ece

Aage

Fra : Peter

Dato : 24-06-08 09:52

"Aage Andersen" <aaa(REMOVE)@email.dk> skrev i en meddelelse
> De religiøse er de dummeste:
> http://politiken.dk/videnskab/article528956.ece
>
> Muhamedanere er de klogeste:
> http://jp.dk/udland/article1376241.ece

Det er så ufatteligt at netop deres kultur og lande er så tilbagestående og
afhængige af vestens viden og teknologi.

Fra : Peter

Dato : 24-06-08 09:53

"Aage Andersen" <aaa(REMOVE)@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Påståes det ikke at islam er en religion, selv om alle godt ved det i
virkeligheden er en totalitært ideologi?

Fra : Martin Andersen

Dato : 24-06-08 10:36

Aage Andersen wrote:
> De religiøse er de dummeste:
> http://politiken.dk/videnskab/article528956.ece

Ingen overraskelse der.

> Muhamedanere er de klogeste:
> http://jp.dk/udland/article1376241.ece

Fundet ved internetafstemning...

Fra : N_B_DK

Dato : 24-06-08 23:53

"Martin Andersen" <dur@ikke.nu> wrote in message

> Fundet ved internetafstemning...

Og efter at der har været bragt artikler i aviser om hvordan man
stemmer, ja klart muslimske folk er de klogeste, se bare på det
generelle niveau i muslimske lande, så kan ingen jo være i tvivl om at
den afstemning slet ikke er meget alternativ.

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)

Fra : PeterBP

Dato : 25-06-08 19:11

Martin Andersen <dur@ikke.nu> wrote:

> Ingen overraskelse der.

> Fundet ved internetafstemning...

Så er sagen bøf! :)

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog/
"Don't go around saying the world owes you a living. The world owes

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 25-06-08 08:34

Aage Andersen wrote:
> De religiøse er de dummeste:
> http://politiken.dk/videnskab/article528956.ece
>
> Muhamedanere er de klogeste:
> http://jp.dk/udland/article1376241.ece

Og hvor vil du hen med det?

Den ene artiekl henviser til en videnskabelig undersøgelse. Man kan
diskuttere metoden og meget andet. (Fx er der ingen tvivl om at de fleste
intelligenstest har kulturel slagside. Artiklen fortæller os ikke noget om i
hvilket omfang og hvordan der er taget højde for dette.)

Det andet er en internetafstemning, der oven i købet har fået voldsom
slagside gennem en lokalpatriotisk kampagne.

Sammenligning umulig.

--
Venlig hilsen /Best regards
Kristian Damm Jensen

Fra : Aage Andersen

Dato : 25-06-08 15:17

"Kristian Damm Jensen"

> [...]
>
> Det andet er en internetafstemning, der oven i købet har fået voldsom
> slagside gennem en lokalpatriotisk kampagne.

Jeg syntes bare det var sjovt at der samme dag var avisartikler, der var i
modstrid med hinanden. Hvis der laves en afstemning i Danmark om hvilket
land der er mest intelligent. Vil de fleste danskere nok stemme paa Danmark

Aage

Fra : Martin Andersen

Dato : 25-06-08 17:17

Aage Andersen wrote:
> [...]
> land der er mest intelligent. Vil de fleste danskere nok stemme paa Danmark

Det bliver kun modstridende når man også fejlfortolker hvad der bliver
skrevet.

Selv hvis internetafstemningen havde peget på 10 personer der virkeligt
var de mest intelligente og de alle var muslimer, ville det ikke sige
noget om religiøse mennesker generelt og deres intelligens i forhold til
andre, men om de 10 personers intelligens.

Den første undersøgelse som bruger statistik til at sige noget om "alle"
er givetvis baseret på en noget større målgruppe og med forbehold for
spredning og gennemsnit.

Sagt med andre ord: De 10 mest intelligente mennesker i verden kunne
være pygmæ shamaner hele bundtet, uden det der af følger at shamanisme
er i snit er de klogeste.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-06-08 18:44

"Aage Andersen" <aaa(REMOVE)@email.dk> skrev:

> modstrid med hinanden. Hvis der laves en afstemning i Danmark om hvilket
> land der er mest intelligent. Vil de fleste danskere nok stemme paa Danmark

Har alle landene ikke jord i hovedet?

--
Bertel

Fra : Hauge