Joomla eller Mambo
Fra : MooreHojer

Dato : 05-07-08 00:47

Hej NG

Er på udkig efter et CMS-system.
Jeg har aldrig arbejdet med "rigtige" CMS systemer før så jeg ved ikke
rigtigt hvad jeg skal "se" efter...

Jeg er i tidens løb flere gange stødt på og også blevet anbefalet at bruge
Joomla og Mambo.
Men da jeg som sagt ingen erfaring har med CMS-systemer ved jeg ikke hvilken
der er "bedst", så det håber jeg at I kan hjælpe med (vel vidende at 'bedst'
er en *meget* objektivt ord)...

Så vist jeg har forstået er Joomla en afbrækker af Mambo... er det korrekt,
og i så fald hvori ligger de største forskelle?

Hvad har de henholdsvis af svagheder og styrker?

På Forhånd Tak!

--
MooreHojer

Fra : Gert Krabsen

Dato : 05-07-08 08:23

MooreHojer skrev:
> [...]
> korrekt, og i så fald hvori ligger de største forskelle?
>
> Hvad har de henholdsvis af svagheder og styrker?

Hvad skal det bruges til?

Hvor it-minded er de, der skal bruge det?

Fra : MooreHojer

Dato : 05-07-08 13:27

> Hvad skal det bruges til?

Til at starte med skal det bruge på et website for en forening...
Hjemmesiden skal være på både dansk og engelsk, med galleri

> Hvor it-minded er de, der skal bruge det?

Den primære administrator af systemet bliver mig og vil umidelbart
kategoriserer mig selv som temmelig it-minded, og forholdsvis habilbruger af
php og mysql

Fra : Allan Madsen

Dato : 05-07-08 15:41

MooreHojer:

> [...]
>
> Den primære administrator af systemet bliver mig og vil umidelbart
> kategoriserer mig selv som temmelig it-minded, og forholdsvis habilbruger af

Joomla er ikke så god til at håndter flere sprog på samme side, hvis du
alså skal have f.eks tekst sider på de to sprog. Dog findes der en
komponent Fish tror jeg nok den hedder, men den understøtter ikke alle
komponenter, selv jooml kan dog godt håndter flere sprog, men det er
den faste tekst, som eks read more, og den slags.

Fra : MooreHojer

Dato : 05-07-08 15:57

> [...]
> komponenter, selv jooml kan dog godt håndter flere sprog, men det er den
> faste tekst, som eks read more, og den slags.

ok...

--
MooreHojer

Fra : Martin

Dato : 05-07-08 16:40

MooreHojer wrote:
> [...]
> korrekt, og i så fald hvori ligger de største forskelle?
>
> Hvad har de henholdsvis af svagheder og styrker?

Hop ind på
http://www.cmsmatrix.org

Find de CMS du vil sammenligne, og sæt hak, og tryk på compare, så kan
du se en direkte sammenligning af hvad de kan og hvad de ikke kan.

Min mening... og kun min :)

Mambo, bliver brugt til ret kedelige 3 kolonne designs, mens joomla er
hoppet lidt mere over på designeres side, med et lidt bedre template system.

Mit favorit system til simple sider er nok CMS Made Simple, som titlen
siger, så kan det ikke helt vildt meget, men er fantatisk hurtigt at
arbejde med, og kan lige det som et mindre site skal kunne, fx. et
foreningssite som du selv nævner

Et foreningssite skal vel have noget events manager, og her ser det ud
til at Mambo faktisk fejler og dette ikke eksisterer, fotogalleri findes
til alle 3 som addons/plugins, sprog ser det også ud til at skulle virke
på alle 3.

Hvis du er helt i tvivl om hvad du skal vælge, og måske prøve at finde
ud af noget uden at installerer det hele selv, så er
http://www.opensourcecms.com/
så kan du her teste frontend og backend og se om det ser for svært ud
eller lign.

Fra : MooreHojer

Dato : 05-07-08 18:51