Læge med mail-konsultation?
Fra : Nana Sørensen

Dato : 02-07-08 20:35

Hej alle...

Jeg er ved at være træt af min læge, som efterhånden er noget nær umulig at
få fat i i telefontiden, og desuden ikke virker troværdig længere. Jeg har
haft den samme læge i 20 år, men jeg har brug for en der lytter/hjælper
bedre. Går sgu kun til lægen een gang årligt, så den ene gang skal han være
effektiv. Jeg bor i Rødovre.
Hvor kan jeg få fat i en der kan mailes til, så jeg ikke behøver at hænge i
telefonen i timevis?
Og er der nogen der har en læge med mail-konsultation og kan fortælle lidt
om hvordan det fungerer?
På forhånd tak for hjælpen.

Mvh. Nana

Fra : Heidi

Dato : 03-07-08 18:00

Nana Sørensen wrote:
> Hvor kan jeg få fat i en der kan mailes til, så jeg ikke behøver at
> hænge i telefonen i timevis?

En læge i Rødovre kan jeg desværre ikke hjælpe med

> Og er der nogen der har en læge med mail-konsultation og kan fortælle
> lidt om hvordan det fungerer?

Men det her kan jeg til gengæld svare på - mit lægehus har
e-konsulation, og det fungerer sådan at man logger sig ind på deres
hjemmeside med cpr-nummer og en kode (man skal bede om at blive
oprettet, så vidt jeg husker).
Så kan man vælge f.eks. at bestille tid online, at få fornyet recepter,
eller at skrive en kortere besked til lægen (kan ikke huske hvor mange
tegn det er, men det er ikke så mange igen, så man skal formulere sig
ret kort - medmindre man vælger at skrive flere beskeder). Hos min læge
lover de at der altid kommer svar indenfor 5 hverdage, og det har de
også overholdt de gange jeg har prøvet. Og skulle den læge man skriver
til holde ferie, som det var tilfældet da jeg skrev i sidste uge, så er
der en anden der svarer - så man risikerer ikke at blive glemt i
systemet.
Jeg synes det fungerer rigtig godt, til de mindre ting som man egentlig
ikke behøver snakke med dem om, og det er et stort plus at man selv kan
bestille tid så man ikke behøver sidde i kø i tlf. - man vælger bare sin
læge, og så får man en oversigt over de ledige tider der er, og vælger
den der passer bedst. Så vidt jeg husker skal man så også kort beskrive
hvorfor man gerne vil have en tid.

Jeg håber det hjalp lidt - og at du finder en ny læge i Rødovre med
e-konsulation! (Og ikke mindst en der tager dig alvorligt...)

--
Heidi