Kan det være en slags sukkersyge?
Fra : iSteen

Dato : 18-06-08 17:14

Jeg har i mange år haft det sådan - at hvis jeg går uden mad i længere
tid, så får jeg det virkeligt dårligt.
Det er ikke bare "almindelig sult", men jeg får det skidt både fysisk og
psykisk.

Er det bare "noget" jeg har arvet, for min farfar havde det på nøjagtigt
samme måde, eller kunne det være tegn på noget, fx sukkersyge?

Fra : karsten jørgensen

Dato : 18-06-08 19:52

det er et almindeligt fænomen og ikke tegn på sukkersyge. der er pga
blodsukkeret bliver lavt.

karsten

Fra : Carsten Riis

Dato : 18-06-08 22:04

iSteen skrev den 18-06-2008 18:14:
> Jeg har i mange år haft det sådan - at hvis jeg går uden mad i længere
> tid, så får jeg det virkeligt dårligt.

Nu ved jeg ikke hvad du kalder /længere tid/, men madmangel i længere
tid giver helt naturlig en fornemmelse af at have det dårligt.
Det er ligesom kroppens måde at signalere, at du skal have noget indenbords!

Den hurtigste "tilfredsstillelse" får du med sukker og stivelse (pasta
ris, hvidt brød)...Problemet er så, at effekten af denne mad hurtig
forsvinder igen....og du dermed igen bliver dårlig ....og såfremt du
igen tager sukker og stivelserige fødevare indenbords, så starter
cirklen igen.

> [...]
>
> Er det bare "noget" jeg har arvet, for min farfar havde det på nøjagtigt
> samme måde, eller kunne det være tegn på noget, fx sukkersyge?

Mest sandsynlig: Underlige spisevaner!

Der er en bred vifte af faktorer som går under spisevaner.

For at nævne de åbenlyse:

- typen af mad man indtager
- mængder af mad i de enkelte måltider hhv. generelt.
- tidsrum mellem måltider
- tidspunkter

Naturligvis kan sukkersyge og andre sygdomme ikke udelukkes...og for at
være helt sikker, så må du en tur til lægen og få målt dit blodsukker
(og få taget blodtrykket i samme besøg).
Eller kende en diabetiker, hvor du lige må låne vedkommende måleudstyr.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk
Hjerne, Hjerte, Indkøbskurv - ting, der skal til for at opnå vægttab.

Fra : Lyrik

Dato : 25-07-08 17:40

> [...]
>
> Er det bare "noget" jeg har arvet, for min farfar havde det på nøjagtigt
> samme måde, eller kunne det være tegn på noget, fx sukkersyge?
En snedker jeg kendte fik hovedpine hvis han ikke fik frokost inden klokken
13.
Det er ganske almindeligt.

Hilsen
Jens