Brugervenlig kortplotter, hvilken?
Fra : ThomasT

Dato : 23-06-08 04:55

Hej,

Jeg vil gerne forære min far og mor en ny kortplotter, men er ikke
lige inde i markedet lige nu.
Jeg havde selv en ældre Garmin 180 i min båd, som jeg var meget glad
for og udnyttede de fleste funktioner, men jeg er også teknik-nørd.
Min far har mere brug for en simpel plotter, hvor har kan lave en rute
fra havn til havn, uden først at skulle ha' taget en teknisk ingeniør
uddannelse. Han havde før en Navman 5500, men den var alt for
avanceret og blev ikke brugt særlig meget, andet en at se hvor han
var, hvilket ærgerede ham.

Jeg har selv kigget en del på Garmin nyeste serie (420, 520, 525), som
reklamere med at man ikke længere behøver en manual, da de er så nemme
at finde ud af, men har også læst meget dårligt om dem.

Så hvilken en ville I anbefale?

På forhånd tak!

Mhv.
Thomas

Fra : Varly Fich Jespersen

Dato : 23-06-08 14:17

Jeg vil anbefale Garmin 276Cden er let at bruge og meget nøjagtig, eneste
ulempe datakasetter er meget dyre men skal den kun bruges til søkort kan du
nøjes med en 16mb datakasette, den er til at købe for penge.

Fra : Lars Hansen

Dato : 24-06-08 15:22

"Varly Fich Jespersen" skrev:

> Jeg vil anbefale Garmin 276Cden er let at bruge og meget nøjagtig, eneste
> ulempe datakasetter er meget dyre men skal den kun bruges til søkort kan
> du nøjes med en 16mb datakasette, den er til at købe for penge.

Jeg kan da supplere med at oplyse, at hvis du (Thomas) kigger i
dk.marked.privat.baad, så er der helt tilfældigt én, der har lige netop dén
Garmin til salg, som Varly anbefaler så varmt!

VH,
Lars
Odense

Fra : NewsGroups

Dato : 23-06-08 15:01

Hej,
Jeg vil gerne forære min far og mor en ny kortplotter, men er ikke
> [...]

Jeg har købt en GeoNav til min udlejningsbåd - har selv afprøvet den og den
virkede absolut enkel at gå til -

per

Fra : John Lydom

Dato : 05-07-08 13:57

Hej.

Har lige købt en Garmin 520.
Den er meget enkel. Jeg har haft Garmin før, men den nye er meget lettere at
bruge.
Peg med pilen hvor du vil hen og plotteren laver en rute til dig.
Du skal blot fortælle hvor højt dit skib er og hvor dybt det stikker.

John.