bevis til sejlbåd ?
Fra : OZ3BTO

Dato : 19-06-08 13:08

Som nogen måske husker så havde vi fået fingre i en bette gummibåd ..
Ja det blev så også til en katemaran (Mener jeg de hedder) Ikke så
forfærdelig stor

At få 2 voksne på den skal nok blive lidt af en prøvelse

Kræver det noget beviser eller noget for at "fjolle" lidt rundt i fjorden
med den ?

Der er somsagt ingen motor kun sejl

Fra : Carsten Jensen

Dato : 19-06-08 13:25

Den Thu, 19 Jun 2008 14:08:16 +0200 skrev OZ3BTO:
> Kræver det noget beviser eller noget for at "fjolle" lidt rundt i
> fjorden med den ?

Nix - hvis den ikke er længere end 15 meter (og det er 49 fod) kan den
sejles uden bevis. Læs f.eks. http://sofartsstyrelsen.dk/sw804.asp.

God fornøjelse!

Mvh

Carsten

Fra : OZ3BTO

Dato : 19-06-08 18:50

"Carsten Jensen" <jensen@duer.ikke.dk> skrev i en meddelelse

> Nix - hvis den ikke er længere end 15 meter (og det er 49 fod) kan den
> [...]

Den er max 8M .. og det tror jeg ikke engang at den er

Fra : Jakob_K

Dato : 19-06-08 06:56

On 19 Jun., 14:08, "OZ3BTO" <n...@spam.dk> wrote:
> [...]
>
> At få  2 voksne på den skal nok blive lidt af en prøvelse
>
> Kræver det noget beviser eller noget  for at "fjolle" lidt rundt i fjorden

Det er ligesom at cykle: Man behøver ikke at have "kort", men har
pligt til at kende og overholde færdsels- og sikkerhedsreglerne.

mvh
JAKOB

Fra : OZ3BTO

Dato : 19-06-08 18:50

"Jakob_K" <jakob356@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Det er ligesom at cykle: Man behøver ikke at have "kort", men har
pligt til at kende og overholde færdsels- og sikkerhedsreglerne.

Dem er der styr på .. såen 90% ihvertfald .. kan ikke lige huske den med
div. lanterne men kan div. vigeregler

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 19-06-08 17:36

"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse
> Som nogen måske husker så havde vi fået fingre i en bette gummibåd ..
> Ja det blev så også til en katemaran (Mener jeg de hedder) Ikke så
> forfærdelig stor

Jeg vil grundet dit katamaran køb, lige bringe en advarsel.... det er stærkt
vanedannende, at sejle sådan en. Det er specielt hastigheden og
accelerationen der gør at man senere syntes at det er dødens pølse, at sejle
kølbåd.

Mvh
Leon... som savner sin Hobie

Fra : OZ3BTO

Dato : 19-06-08 18:49

"Leon Hulstrøm" <LeonSPAMME@hulstroem.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> vanedannende, at sejle sådan en. Det er specielt hastigheden og
> accelerationen der gør at man senere syntes at det er dødens pølse, at

Netop derfor blev den indkøbt.. Boede som barn på en instititiun (helt
sikkert fuld af stavefejl) hvir vi bla havde 2 af disse små katamaraner og
de var hyle skægge at lege rundt i specielt pga den gode fart og nem at
styre.. Synker ikek hvis man skulle kæntre

Fra : Carsten Jensen

Dato : 19-06-08 20:47

Den Thu, 19 Jun 2008 19:49:41 +0200 skrev OZ3BTO:
> Den er max 8M .. og det tror jeg ikke engang at den er

I så fald har Søfartsstyrelsen skrevet forkert på deres hjemmeside og i
bekendtgørelse nr. 465 af 14/06/2002 om ændring af tonnagegrænser for
fiskeskibe og fritidsfartøjer i besætningsloven

Mvh

Carsten

Fra : Carsten Jensen

Dato : 19-06-08 20:49

Den Thu, 19 Jun 2008 19:46:30 +0000 skrev Carsten Jensen:

Og undskyld jeg vrøvlede lige før - jeg læste din post forkert

Hvis den er 8 meter må man sejle den uden bevis.

God fornøjelse!

Mvh

Carsten