Beneteau Oceanis 320
Fra : LejfM

Dato : 17-06-08 12:52

Hej
Jeg søger oplysninger om ovenstående, da det sansynligvis er vores næste
båd, jeg søger efter alt fra " klubber" til god eråd..
Pft.
LejfM

Fra : SørenH

Dato : 17-06-08 17:14

Har skrevet direkte til den mailadresse du opgiver.
Mvh
SørenH.
Marie af Næstved
- nu på Dortmund-Ems-kanalen

Fra : LejfM

Dato : 18-06-08 09:25

Hej Søren...
takker for din mail...
er du sikker på det ikke er Mariager og ikke Struer.... ( Friendsship 2) du
tænker på ...hvis det er , så er det den jeg er ved at købe... :)

Fra : Ukendt

Dato : 17-06-08 17:17

Er det ikke sådan en Søren (Marie af Næstved) har ?

Han er på lang/kanaltur, men det kan være han kan svare på en mail....

Bjarke

Fra : SørenH

Dato : 17-06-08 17:30

Hehe - jeg var hurtigere end dig Bjarke
Jeg er hjemme et par uger p.g.a. dødsfald i nær familie, men ellers går
det rigtig godt!
Mange dejlige oplevelser, og de tyske kanaler er ikke så kedelige som
nogen vil gøre dem. Elben var heller ikke kedelig: 6,5 knob, - i
frigear!! (strøm og kraftig rygvind).
Det har knebet gevaldigt med hotspots, - jeg er bedre vant fra
Sverigesturen sidste år - så opdatering af space og mailudveksling - for
ikke at tale om gruppen - har mest været via biblioteker og netcafeer i
de større byer.
Om en uge har jeg overstået alt det der tunge hustømning og
advokat-noget så vi kan komme ned til båden igen. Vi stikker ind i
Holland via den lille kanal før Emden, og hollandske sejlere vi har mødt
siger at internetadgang er meeeget nemmere i Holland/Belgien (øllet er
osse bedre!).
Mange hilsner
SørenH
Marie af Næstved

Fra : Ukendt

Dato : 17-06-08 18:00

Jeg bøjer mig i støvet .... <smile>

Ja, hvis både internet og øl er bedre, så er der jo ikke meget at betænke
sig på. Hårdt styrbord på roret. ....

Hvad med "kanal-buearukrati" ? Er det bedre/dårligere ? Har I haft nogle
udfordringer ?

Bjarke

Fra : SørenH

Dato : 17-06-08 22:17

Ikke det der ligner!!
Ingen kontroller, ingen forespørgsler på nogetsomhelst!
Selvfølgelig er man i ordnung-muss-sein-land så man anmelder sig ved
hver sluse med skibsnavn, position og længde, og vil man overnatte ved
en offentlig kajstrækning lægger man sig kun i enderne hvor der står
kleinfarzeuge, men ellers er det bare at nyde livet. Der er ganske meget
wasserschutzpolizei på kanalerne, men de virker søde og altid hilsende,
og lægterne (op til 185 meter!!!) hilser stort set alle sammen.
Som ventet er der et udbredt kammeratskab mellem kanalsejlerne, så man
skal være meget afvisende for ikke at komme i snak med dem man møder.
Slusning er i øvrigt generelt langt roligere og nemmere end i Sverige.
Vi glæder os til at komme i kanalgear igen!
Søren

PS Interesserede er velkomne til at se ind på helefamilien.spaces.live.com