Alpa 1 drev
Fra : Jan A

Dato : 13-06-08 21:15

Hej
Jeg er ved at skifte bælge på vores Alpa 1 drev¨.
Jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg får bælgen
sat ned over gearkablet, den ene ende skal skrues af
først men hvilken og hvordan ?.

MVH Jan

Fra : Per Christiansen

Dato : 14-06-08 17:12

"Jan A" <janaxelsen@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg får bælgen
> sat ned over gearkablet, den ene ende skal skrues af

Hej
Oven på motoren sider geakablet der går ud til drevet, på endet af kablet
sider der en lille firkantet skrue den holder fast i inderkablet,
den løsner du og så kan du trække inderkablet ud, det skal trækkes ud omme
fra drevet af, så kan du løsne den møtrik der sider på kablet ved bælgen, så
kan du trække kablet ud og skifte bælgen
men der skal tålmodighed til.

Pas på når du trækker inderkablet ud ikke at der kommer snavs på det og smør
det godt med olie og fedt så det køre rigtigt let.
hvis det går stramt kan motoren gå istå hver gang du skifter til frigear.

Husk det er tomme nøgler og ikke millimeter du skal bruge.

Husk klipsen ved spændebåndene på den store bælg ellers tære de over.