Bådforsikring
Fra : Kim Gomez

Dato : 12-06-08 23:53

Hej NG

Da jeg har ofret mange tusinde kroner på vores båd, ville jeg gerne forsikre
den, men fandt ud af, at jeg ikke kunne finde et forsikringsselskab der
ville forsikre den, fordi den er mahogny med glasfiber udvendig.

Er der nogen der kender et forsikringsselskab der måske kunne være villig
til det???

mvh

Kim

Fra : Jakob_K

Dato : 13-06-08 03:17

On Jun 13, 12:53 am, "Kim Gomez" <go...@english-bulldogs.dk> wrote:
> [...]
> ville forsikre den, fordi den er mahogny med glasfiber udvendig.
>
> Er der nogen der kender et forsikringsselskab der måske kunne være villig

Hvis den har glasfiber yderst, kan den vel godt kaldes en
glasfiberbåd?
At træet inden under gør den mere solid og stabil, skal vel ikke være
en ulempe.
Hvad er det forresten for én?

mvh
JAKOB

Fra : Per Nordahl

Dato : 13-06-08 10:27

"Jakob_K" <jakob356@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ville forsikre den, fordi den er mahogny med glasfiber udvendig.
>
> Er der nogen der kender et forsikringsselskab der måske kunne være

Kender nogen der har. Spørger mig lige frem - og vender tilbage

> mvh
>
> Kim

Hvis den har glasfiber yderst, kan den vel godt kaldes en
glasfiberbåd?
NEJ
At træet inden under gør den mere solid og stabil,
Måske.
skal vel ikke være
en ulempe.
Hvordan vil du ha at træet skal kunne ånde - i stedet for at ophobe
fugt ?

Hvad er det forresten for én?

mvh
JAKOB

Mvh. "Thulfen"

Fra : HKN

Dato : 13-06-08 10:37

> Hvis den har glasfiber yderst, kan den vel godt kaldes en
> glasfiberbåd?
> NEJ

Enig

> Hvordan vil du ha at træet skal kunne ånde - i stedet for at ophobe
> fugt ?

Hvordan "ånder" en træbåd? Træbåde ånder ikke mens de ligger i vandet
- og slet ikke ud gennem lakken.
Der sejler et utal af gamle (træ)folkebåde rundt i de danske farvande,
hvor ejerne er blevet trætte af det store vedligeholdelsesarbejde der
er med at skrabe lak af og komme nyt på, og derfor har lagt et (eller
flere) lag glas uden på. Jeg har set flere af disse både, og ingen af
dem lider under den behandling - der er rigelig med ventilation inde i
en båd til at det ikke har betydning for skrog og dæk.

Mvh
Henrik

Fra : Per Nordahl

Dato : 14-06-08 10:31

"HKN" <henrikndk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis den har glasfiber yderst, kan den vel godt kaldes en
> glasfiberbåd?
> NEJ

Enig
OK.

> Hvordan vil du ha at træet skal kunne ånde - i stedet for at ophobe
> fugt ?

Hvordan "ånder" en træbåd? Træbåde ånder ikke mens de ligger i vandet
- og slet ikke ud gennem lakken.
Så siger vi det.

[...]

Rart at vide at ingen både går til efter de er beklædt med glasfiber.

PS: Ham jeg ville spørge om hvor han er forsikret, har jeg talt med i
dag.
Det nedslående var at det heller i var lykkedes ham at finde et
selskab, Tråds utallige forespørgsler i div. selskaber.
Det selv om den lidt ældre båd som har en vis størrelse,
umiddelbart ser sund ud.
(Gad vide hvorfor. da ingen jo forgår/rådner altså ingen
risiko).
Dermed ikke sagt at det gælder for alle både. Men stadigvæk vil
forsikringsselskaberne (normalt) ikke lege med.

Mvh. "Thulfen"

Mvh
Henrik

Fra : blueocean

Dato : 15-06-08 05:30

On 14 Jun., 11:30, "Per Nordahl" <info_/)MASCOT28_/)@per-nordahl.dk>
wrote:

> [...]
>        Dermed ikke sagt at det gælder for alle både. Men stadigvæk vil
> forsikringsselskaberne (normalt) ikke lege med.

Har du prøvet Pantanius , de forsikre både som andre ikke vil
forsikre, selv ferrocement vil de forsikre.

Gert

Fra : Per Nordahl

Dato : 15-06-08 15:44

wrote:
> [...]
> Henrik

Har du prøvet Pantanius , de forsikre både som andre ikke vil
forsikre, selv ferrocement vil de forsikre.

Vi du ikke så give den oprindelige spørger, et brugbart link?

Har ingen interesse i at forsætte denne diskussion, da det ikke fører
til noget. Men held og lykke.

Fra : blueocean

Dato : 15-06-08 12:55

On 13 Jun., 00:53, "Kim Gomez" <go...@english-bulldogs.dk> wrote:
> [...]
> ville forsikre den, fordi den er mahogny med glasfiber udvendig.
>
> Er der nogen der kender et forsikringsselskab der måske kunne være villig

Hej Kim her er et link til Pantanius forsikring, prøv at tale med dem.

http://www.pantaenius.dk/

hilsen Gert

Fra : HKN

Dato : 17-06-08 14:31

Prøv også evt Yact Pool - evt gennem Tursejler Foreningen.

Mvh
Henrik