Hvilken bundmaling til speedbåd
Fra : Lars Hansen

Dato : 11-06-08 21:05

Hej

Jeg er igang med et større renoveringsprojekt af en gammel Dory 13 og er nu
nået til at bunden skal males.

Båden skal ligge på trailer til dagligt og smides kun i vandet når den skal
bruges så ingen grund til antibegroningsmidler.
Båden får (forhåbentlig) en topfart af omkring 35 knob.

Hvilken type maling (mærke og art) ville I vælge til bunden??

På forhånd tak for kvalificerede svar

Lars Hansen

Fra : Steffen Skov

Dato : 11-06-08 21:45

Hejsa
Der er vel ingen grund til at male den, når den sjældent er i vandet.
Epoxyprimeren er kun til for at gøre glasfiberen vandtæt. Men vil du male
den skal det være med noget primer. Det koster spidsen af en jetjager, men
her er et link til Bremen, hvor du kan købe det til ½ pris af i
"kartel"Danmark.
https://www.schwenckner.de/ se under: Farben, Hempel.
Hilsen Steffen
--
"Havet bringer hvert menneske nyt håb, som søvnen bringer drømme"!
C. Columbus 1451-1506

Fra : Lars Hansen

Dato : 12-06-08 13:27

"Steffen Skov" <XsskovY@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hilsen Steffen
> --
> "Havet bringer hvert menneske nyt håb, som søvnen bringer drømme"!

Hej Steffen

Tak for dit svar.
Sagen er at hele bunden har været slebet ned, og i går aftes fik den så to
lag "light primer".

Vores plan (drøm) er at den skal være så tilnærmeligvis blanksort som muligt
i hele bunden og op til rælingen.

Mvh
Lars Hansen