Montering af autoradio i båd
Fra : Flemming

Dato : 10-06-08 18:18

Jeg skal montere en autoradio i båden.
Radioen strømforsynes af minus, fast plus og afbrydelig plus.
Hvilken en af plusserne trækker den største strøm?
/Flemming

Fra : Henning

Dato : 10-06-08 19:58

On Tue, 10 Jun 2008 19:18:20 +0200, "Flemming" <fnifjern@os.dk> wrote:

>Jeg skal montere en autoradio i båden.
>Radioen strømforsynes af minus, fast plus og afbrydelig plus.
>Hvilken en af plusserne trækker den største strøm?

Den afbrydelige. Den anden er udelukkende til at holde ur, kanaler
o.a. indstillinger - og for at kunne tænde radioen

Fra : Flemming

Dato : 10-06-08 20:37

Tak for hjælpen.

Fra : OZ3BTO

Dato : 11-06-08 13:05

"Henning" < @> skrev i en meddelelse

> Den afbrydelige. Den anden er udelukkende til at holde ur, kanaler
> o.a. indstillinger - og for at kunne tænde radioen

FORKERT

Det er den faste der trækker mest strøm .. Henad 7,5a den afbrydelige
trækker 0.5a og bruges stortset kun til at tænde for radioen når der kommer
tænding på

Fra : Henning

Dato : 11-06-08 15:25

On Wed, 11 Jun 2008 14:04:59 +0200, "OZ3BTO" <no@spam.dk> wrote:

> [...]
>
>Det er den faste der trækker mest strøm .. Henad 7,5a den afbrydelige
>trækker 0.5a og bruges stortset kun til at tænde for radioen når der kommer

Hm, ok så lærte jeg det... Det er jo egentlig meget logisk...

Fra : Flemming

Dato : 11-06-08 16:32

Tak for svaret.
Det lyder rigtigt.
/Flemming

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-08 21:13

Hm ?? jeg har haft en radio, hvor det er omvendt.....

Bjarke

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-08 14:30

Kan det være rigtigt, at en autoradio trækker 7,5A ???
Det må da være med nogle gevaldig højtalere - eller hvad?
Flemming Torp
Gimle/DEN-61

"Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> skrev i en
meddelelse news:48518346$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-08 16:14

Det er jo 90 watt, og man ser da ofte nogle der kan spille effektivt
4*20watt og med lidt tab så passer det da rimeligt godt. Men så har vi
heller ikke talt om hvor ulideligt der må være inden i båden, når man bruger
det hele ....

Bjarke