Absorptionskøleskabe
Fra : Lars Clement

Dato : 10-06-08 14:05

Der er en livlig snak om køleskabe pt. Er der nogle der ligger med gode
links til ovennævnte type? ( det er den type der også kan køre på gas )
- så'n et ku' jeg godt tænke mig, da det er aldeles lydløst !!

--
Venligst

Lars Clement
mitefternavn@hejlsnet.dk

Fra : news.tele.dk

Dato : 10-06-08 16:23

"Lars Clement" <mitefternavn@hejlsnet.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> links til ovennævnte type? ( det er den type der også kan køre på gas )
> - så'n et ku' jeg godt tænke mig, da det er aldeles lydløst !!

Hej

F.eks

http://www.campingpriser.dk/shop/koeleskab-%22cool-fun%22-1835p.html

Jeg kan se at det er meget brugt i campingvogne - Men hvad sådan et skab
siger til at komme med ud at sejle og vippe og ligge skråt, ved jeg ikke ??

vh

Jesper

Fra : Jørgen L.

Dato : 10-06-08 19:40

> [...]
>
> Jeg kan se at det er meget brugt i campingvogne - Men hvad sådan et skab
> siger til at komme med ud at sejle og vippe og ligge skråt, ved jeg ikke

Det er det ikke vild med, der kan opstå luftlommer, som kun kan fjernes ved
at tage skabet ud og stille det på hovedet og tilbage igen efter et stykke
tid.

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD

Fra : Harding Larsen

Dato : 12-06-08 20:56

Hej Lars,

Prøv at se på dette link:

http://www.kamafritid.se/pdf/Dometic_RM7601,05,51,55,_7801,05,51,
55.pdf

at installere et gasdrevet køleskab i en båd kan være meget
svært når gasreglementet skal overholdes.
Der skal være lukket forbrænding med ballanceret aftræk ud
gennem bådens side eller lodret aftræk.

Mvh/Harding

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-08 21:20

PÅ min campingvogn krævede det altså også et betragtelig stort aftræk til
det fri. 10*50 cm tror jeg det var ....

Men ellers en god ide ...

Bjarke

"Harding Larsen (slet QOYT0)" <harding@QOYT0larsen.tdcadsl.dk> wrote in
message news:12133009570.0873539288851219@dtext.news.tele.dk...

Fra : Leif Langgaard

Dato : 14-06-08 18:04

"Lars Clement" <mitefternavn@hejlsnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> links til ovennævnte type? ( det er den type der også kan køre på gas )
> - så'n et ku' jeg godt tænke mig, da det er aldeles lydløst !!

Gas er kun lydløst indtil det eksploderer!

--
Langgaard
www.megapixels.dk