oxydering ?
Fra : Coraggio

Dato : 04-07-08 22:27

Hej NG

Er der nogen der ved hvor man man få oxyderet metal (er det ikke et man
kalder det når blanke ting gøres mat sorte !?) omkring storkøbenhavn /
midtsjælland ? Jeg har nogen planer om at fixe min 10år gamle TLR lidt op,
bla med Galfer Wave rotors og i den forbindelse har jeg ladet mig fortælle
at man kunne friske forgaffel broen og gaffel benene op ved at sende dem til
oxydering.....men hvor ?

Go´weekend - Brian

Fra : Ukendt

Dato : 05-07-08 05:04

BRUNERING

Fra : Western

Dato : 05-07-08 17:02

"Ole" <lykkehussnabelastofanet.dk> skrev

> BRUNERING

Der er vist tale om alu-dele her, så det bliver nok nærmere eloxering (=
elektrolytisk oxydering), som kan gøres i et væld af kulører.

--

Leif Westen

Fra : Ukendt

Dato : 05-07-08 17:09

Jamen du har jo ret

Fra : Studo

Dato : 05-07-08 20:00

Den Sat, 05 Jul 2008 18:02:01 +0200 skrev Western:

> "Ole" <lykkehussnabelastofanet.dk> skrev

> Der er vist tale om alu-dele her, så det bliver nok nærmere eloxering (=
> elektrolytisk oxydering), som kan gøres i et væld af kulører.

Giver det en ekstra beskyttelse?

Umiddelbart er min tanke, at den kontrollerede oxydlag vil beskytte mod
yderligere (voldsom) oxydering. Men er det rigtigt antaget?