Svup lyd i forgaflen...
Fra : Dak

Dato : 04-07-08 19:03

Ja det jeg prøver at beskrive er som om den tager luft ind når jeg har
trykket den ned og når den hopper op igen. Er det normalt på denne cykel?
fordi det gjorde den ikke på min tidligere.

---
Dak
"Honda CBR600F3 '96"
"ex-Suzuki GS500Ev"

Fra : Ole

Dato : 04-07-08 23:12

Dak wrote:
> [...]
> trykket den ned og når den hopper op igen. Er det normalt på denne cykel?
> fordi det gjorde den ikke på min tidligere.

For lidt olie ?

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Armand

Dato : 05-07-08 08:54

Ole skrev:

> For lidt olie ?

Det er også min opfattelse, måske kombineret med tynd (slidt?) olie!

Anyhow, Det er min erfaring at forgaffelolie generelt kun bliver
udskiftet i forbindelse med montering af nye simmerringe, hvor det er et
arbejde der burde gøres med jævne mellemrum (den originale
værkstedsmanual til GPZ900R siger for hver 10.000km!) så udskiftning af
forgaffelolie burde være noget af det første man gjorde på en nykøbt
motorcykel!
Hvis du således gør dét, slipper du samtidig af med denneher mistro til
rette mængde!

Forgaffelolie fordamper ikke sådan bare lige, så en mistanke til lav
oliestand må samtidig medføre en mistanke til simmerringene!
Tag lige og kontroller om dine er det mindste fugtige hvis du kigger
under de ydre støvkapper og ofr den beherskede mer-udgift til indkøb af
et par nye (jég anbefaler altid de originale ud fra en meget dårlig
erfaring!) hvis du er i det mindste tvivl herom!

--
Armand.

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 08-07-08 22:29

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:

> Det er også min opfattelse, måske kombineret med tynd (slidt?) olie!

Min erfaring med R6'eren siger at blot slidt olie kan give den omtalte
slupre-lyd. Jeg ville skifte olien omgående.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)