For sa... - vores hjelme er væk.
Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 03-07-08 14:32

Kommer retur fra hyggelig café.besøg, og må konstatere, at den står på "kør
ud og gå hjem" - for begge vore hjelme er pist væk!
De var låst fast med den "autoriserede" Honda holder , under sædet, emn en
eller anden båtnakke, kunne åbenbart bruge dem, med blot en kortere hagerem.
Nu er det så at jeg sidder med spørgsmålet:
Dækker ens forsikring (Indbo)?
Den er ikke kasko.
Ville lige høre om der er erfaringer om dette, da det er første - og
forhåbentlig sidste gang at det sker... ;o( og megen hjælp skal man vel
ikke regne med fra forsikringen?
Hører gerne fra jer.
Mvh John

Fra : Niels.Pein@gmail.com

Dato : 03-07-08 08:11

On 3 Jul., 15:31, "John Senius-Jørgensen" <te...@pc.dk> wrote:
> [...]
> Ville lige høre om der er erfaringer om dette, da det er første - og
> forhåbentlig sidste gang at det sker... ;o(   og megen hjælp skal man vel

Sidst jeg havde brug for det, og det er meget længe siden, der dækkede
indboforsikringen hjelmen.
--
Hilsen Niels
Bandit 1250 SA

Fra : Armand

Dato : 03-07-08 21:06

Niels.Pein@gmail.com skrev:

> Sidst jeg havde brug for det, og det er meget længe siden, der dækkede
> indboforsikringen hjelmen.

Men det kræver vel en politianmeldelse og bevis for at de har været
tilstrækkelig fastspændt :-/

--
Armand.

Fra : Jens B R

Dato : 03-07-08 16:18

John Senius-Jørgensen wrote:

> [...]
> eller anden båtnakke, kunne åbenbart bruge dem, med blot en kortere hagerem.
> Nu er det så at jeg sidder med spørgsmålet:

Ja indbo burde dække den slags ting.

Og må jeg i den forbindelse anbefale en af disse fra Louis

artikel 20018011
artikel 20018010

de er ret smarte bruger den billige udgave når jeg ikke min topboks på

--

Jens B Rasmssen
CBR1000F

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 03-07-08 16:38

Hej Jens
Har kigget dem ud, og ja det er sgu da et fint supplement.
Kan vel også bruges gennem ærmerne på en jakke?
Hmm .. På listen over "Må have" ting.
Tak for dit indlæg
Mvh John
Som også kører CBR 1000 - Når han har en hjem

Fra : Jens B R

Dato : 04-07-08 08:39

> [...]

> Tak for dit indlæg
> Mvh John
> Som også kører CBR 1000 - Når han har en hjem

ja den korte af dem kan næppe nå igennem - der kan du måske i stedet bruge
sådan en spiralwirelås til cykel ?

- ikke at jeg ville låse min jakke fast til min mc for den vil hænge tæt
på en varm udstødning - og folk kan finde på underligste ting og jeg ville
være ked af at finde en våd jakke ....

--
Jens B. R.
CBR1000F

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 03-07-08 17:01

> [...]
>
> artikel 20018011
> artikel 20018010
> de er ret smarte bruger den billige udgave når jeg ikke min topboks på

Dog med begrænset værdi, i f.m. åbne hjelme(Pilottype)
;-(

--

Michael D

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 03-07-08 17:10

> Dog med begrænset værdi, i f.m. åbne hjelme(Pilottype)
> ;-(

Dem er der da ingen der benytter længere - er der?

--
Dun@nt
"Ansvarlighed fjerner risikoen"

Fra : Søren Høyer Hansen

Dato : 03-07-08 17:29

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i meddelelsen

> Dem er der da ingen der benytter længere - er der?

> [...]
Jojo, dem der gerne vil have smadret kæben ved styrt! De samme der også kan
finde på at køre i sandaler (så jeg i går!!!) eller bare arme (så jeg squ
også i går!!)

Søren

Fra : Nielsen

Dato : 03-07-08 17:56

> Jojo, dem der gerne vil have smadret kæben ved styrt! De samme der også
> kan finde på at køre i sandaler (så jeg i går!!!) eller bare arme (så jeg
> squ også i går!!)

Jeg så en, der røg en cigaret efter en køretur! Han må være selvmorder...

Skulle vi ikke lige holde os til, at kun godkendt hjelm er påbudt. Alt andet
er frivilligt. Ellers kan man sgu blive forarget over meget her i livet.

Venlig hilsen
Ths.
// Der altid kører med hjelm, dragt, støvler, handsker og rygplade.//

Fra : Ole

Dato : 03-07-08 19:55

Nielsen wrote:

> [...]
> er frivilligt. Ellers kan man sgu blive forarget over meget her i livet.

Tak!

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 04-07-08 09:38

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse

> Dem er der da ingen der benytter længere - er der?

Jow da, som alt andet er det jo kompromisser.
Jeg får s'gu klaustrofobi i en lukket hjelm.
Jeg har meget større udsyn i min Schubert J1 hjelm, end i nogen lukket
hjelm, jeg har prøvet.
Jeg har en kæbebeskytter-bøjle jeg kan montere! (og altid bruger)
I øvrigt blev hjelmsikkerhed diskuteret tidligere, og i den streng blev
denne link brugt for at overbevise mig om, at materialet ikke betød
noget (fiber eller plast).
http://www.roadsafety.mccofnsw.org.au:80/a/74.html
I samme artikel påstås det jo også, at fullface eller åben er et
spørgsmål om smag, og ikke sikkerhed!
Det undrer mig nu trods alt ;-\
--
Michael D

Fra : KentBM

Dato : 03-07-08 18:18

Michael Dahlberg skrev:

> Dog med begrænset værdi, i f.m. åbne hjelme(Pilottype)
Eller klap-op hjelme som Schuberth C2.

--

Kent

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 03-07-08 22:58

"KentBM" <kentF_JERNmagnussen@aim.com> skrev i en meddelelse

> Eller klap-op hjelme som Schuberth C2.
>
> --
>
> Kent

Øhh - ikke forstået ?! Klap-hjelmenes kæbestykke kan klappes op - ja - men
de må da (lissom en rigtig bovport) være hængslet i siderne.
Og så kan du da stadig ikke løben med en hjelm, der er låst fast med en wire
gennem front-åbningen ?

--
Jesper Hedegaard

BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 04-07-08 09:43

"Jesper Hedegaard" <skrub@af.nu> skrev i en meddelelse

> [...]
> men de må da (lissom en rigtig bovport) være hængslet i siderne.
> Og så kan du da stadig ikke løben med en hjelm, der er låst fast med

Kæbestykket kan hurtigt afmonteres på nogle af klap-hattene.
Godt for reparationer, skidt for fastlåsning.
--
Michael D

Fra : Thomas Makro

Dato : 04-07-08 04:17

On Jul 4, 10:42 am, "Michael Dahlberg" <m.dahlb...@mail.tdcadsl.dk>
wrote:
> Kæbestykket kan hurtigt afmonteres på nogle af klap-hattene.
> Godt for reparationer, skidt for fastlåsning.
Er det nogen sinde sket, at en klap-hjelm, der har været lukket/låst,
har åbnet sig ved styrt?

--
Thomas Makro
** Farten holder trafikanterne vågne **

Fra : Ukendt

Dato : 06-07-08 19:42

On Fri, 4 Jul 2008 03:17:10 -0700 (PDT), Thomas Makro wrote:

> Er det nogen sinde sket, at en klap-hjelm, der har været lukket/låst,
> har åbnet sig ved styrt?

Ved det ikke. Men min aflagte Caberg hjelm kan åbnes med et solidt slag på
kæbepartiet. Plastlukkemekanismen er simpelthen for svag. Min, (også
aflagte), Concept har en helt anderledes solid metal låsemekanik, som dog
blot er skruet fast i plasten. Så helt på højde med en lukket hjelm bliver
det nok ikke.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
12-6-08

Fra : Thomas Makro

Dato : 04-07-08 04:23

On Jul 3, 6:29 pm, Søren Høyer Hansen <si...@post.tele.dk> wrote:
> Jojo, dem der gerne vil have smadret kæben ved styrt! De samme der også kan
> finde på at køre i sandaler (så jeg i går!!!) eller bare arme (så jeg squ
> også i går!!)
Men handsker kan man sagtens undvære under MC kørsel. De er jo kun til
at holde varmen om hænderne. Der er jo ingen der bruger hænderne til
at tage fra med

For min skyld må folk køre i hvad de vil. Men jeg ryster på hovedet,
når jeg, på en varm dag, ser en motorcyklist der er pakket ind i "hele
moletjavsen", men ikke anvender handsker...

Fra : Thomas Makro

Dato : 06-07-08 23:20

On Jul 6, 8:42 pm, Orla Pedersen
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:
> [...]
> blot er skruet fast i plasten. Så helt på højde med en lukket hjelm bliver
Det er jo lidt interessant. Jeg kan ikke lade være med at spørge lidt
ind til det.
Er din aflagte Caberg en model der stadig forhandles?
Er den godkendt (E-mærke, CE-mærke, TÜV eller andet)?

Det tyder jo på, at man er nødt til at teste en klaphjelm i butikken,
før man køber. Men ekspedienten bliver nok ikke glad for at man
udsættter hjælmen for nogle solide test slag

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-08 10:22

On Sun, 6 Jul 2008 22:20:06 -0700 (PDT), Thomas Makro wrote:

> Det er jo lidt interessant. Jeg kan ikke lade være med at spørge lidt
> ind til det.
> Er din aflagte Caberg en model der stadig forhandles?

Tror jeg næppe, trodsalt over 8 år gammel.

> Er den godkendt (E-mærke, CE-mærke, TÜV eller andet)?

E3 godkendt.

> Det tyder jo på, at man er nødt til at teste en klaphjelm i butikken,
> før man køber. Men ekspedienten bliver nok ikke glad for at man
> udsættter hjælmen for nogle solide test slag

Næeh, og jeg ved da heller ikke om Caberg har forbedret lukkemekanikken på
nyere modeller. Jeg hár dog set væsentlig nyere hjelme, husker ikke mærker,
med sølle plastlukkemekanismer.

Fra : CL

Dato : 03-07-08 22:21

"John Senius-Jørgensen" <teste@pc.dk> skrev i en meddelelse news:g4ikcg$o0t$1@newsbin.cybercity.dk...
> Ville lige høre om der er erfaringer om dette, da det er første - og
> forhåbentlig sidste gang at det sker... ;o( og megen hjælp skal man vel
> [...]
Prøvede det samme for ca 2.5 år siden
der havde idioten skåret strammeanordningen af hageremmen
og det meldte jeg til polisen og forsikringen og jeg fik en
ny hjelm af forsikringen (den måtte så ikke være over 3 år gammel og
ikke koste mere end 3 k fra ny ( Alka)

Carsten Larsen
CBR 1K DUAL

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-07-08 11:06

>Kommer retur fra hyggelig café.besøg, og må konstatere, at den står på "kør
>ud og gå hjem" - for begge vore hjelme er pist væk!
>De var låst fast med den "autoriserede" Honda holder , under sædet, emn en

Som snarlig MC-ist (!) må jeg spørge om det er normalt at efterlade
hjelmene ved cyklen? Jeg har tit set det og tænkt det som netop er
sket for dig - at nogen render med dem.

For mig ville det være naturligt at tage hjelmen med ind - det gør jeg
allerede på scooter/knallert. Kan ikke helt forestille mig at lade en
hjelm til et par tusinde eller mere ligge ved cyklen.

Men måske det er lidt anderledes i MC-verdenen

>eller anden båtnakke, kunne åbenbart bruge dem, med blot en kortere hagerem.

Folk er underlige..

Fra : Torben Scheel

Dato : 04-07-08 12:21

Martin Johansen [6000] wrote:

> Som snarlig MC-ist (!) må jeg spørge om det er normalt at efterlade
> hjelmene ved cyklen? Jeg har tit set det og tænkt det som netop er
> sket for dig - at nogen render med dem.

De er jo låst fast med den dertil indbyggede holder. Jeg gør det sjældent -
1: fordi jeg har normalt plads i topboksen
2: fordi jeg nødig vil finde ølsjatter eller andet i hjelmen når jeg
kommer tilbage

Hvis man er bange for tyveri er man for dårligt forsikret

> [...]
> hjelm til et par tusinde eller mere ligge ved cyklen.
>
> Men måske det er lidt anderledes i MC-verdenen

Well, i fordums tid hvor jeg og fruen kørte europa tyndt, var der ikke
rigtig mulighed for at tage det hele med, hvis man blev fristet af en
butik, restaurant eller lignende :
http://www.dfmc.dk/gallerypicture.asp?id=11062&m=full

Jeg har til dato ikke mistet noget på den konto - og vi har været
allevegne fra Algarve til Nordkap.

Det er en rar følelse at stole på sine medmennesker, og som regel bliver
man ikke skuffet. Og hellere et par skuffelser undervejs end leve i
paranoia og have besværet med at tage det hele med.

--
vh
Torben

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-07-08 12:45

> [...]
>1: fordi jeg har normalt plads i topboksen
>2: fordi jeg nødig vil finde ølsjatter eller andet i hjelmen når jeg

Jeg troede MC-folket holdt sammen

>Hvis man er bange for tyveri er man for dårligt forsikret

Tja.. eller også gider man ikke gå hjem

>Det er en rar følelse at stole på sine medmennesker, og som regel bliver
>man ikke skuffet. Og hellere et par skuffelser undervejs end leve i
>paranoia og have besværet med at tage det hele med.

Det kan det være noget om... det hører vel til sjældenhederne at
hjelmene stjæles?

Fra : Torben Scheel

Dato : 04-07-08 13:20

Martin Johansen [6000] wrote:

> Jeg troede MC-folket holdt sammen

Jeg holder sammen med dem jeg kan relatere til - det er absolut ikke
alle MC'ister. Hvad har det med tyveri og hærværk at gøre?

> Tja.. eller også gider man ikke gå hjem

Paranoia. Der er altid en åben THansen i nærheden (eller en taxi)

> Det kan det være noget om... det hører vel til sjældenhederne at
> hjelmene stjæles?

Jeg har hørt om et par eksempler i d.f.m - en "måtte" køre hjem fra
bakkeåbning uden hjelm. Han kendte åbenbart ikke de lokale THansen'er.
Selvfølgelig er det bittert at miste - og man bør ikke friste over evne,
men jeg var ikke bekymret da vi lod MC'en stå ved Lido'en med hjelmene
låst fast, og vi tog båden til Venedig. Ikke om vi gad slæbe rundt på
dem en hel dag på sightseeing. Og det var kun fruens det havde regnet
ind i da vi kom tilbage

--
vh
Torben

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-07-08 14:05

>Jeg holder sammen med dem jeg kan relatere til - det er absolut ikke
>alle MC'ister. Hvad har det med tyveri og hærværk at gøre?

At MC-folk ikke stjæler fra hinanden. Det var det jeg hentydede til.
Men ja det behøver jo ikke være en MC-ist der har nakket dem.

>Paranoia. Der er altid en åben THansen i nærheden (eller en taxi)

Thansens hjelme passer ikke på mit hovede og 500 for en lortehjelm er
sq for mange penge

Fra : Torben Scheel

Dato : 04-07-08 14:21

Martin Johansen [6000] wrote:

> At MC-folk ikke stjæler fra hinanden. Det var det jeg hentydede til.
> Men ja det behøver jo ikke være en MC-ist der har nakket dem.

Det vidste jeg - jeg skulle bare "fange" dig

> Thansens hjelme passer ikke på mit hovede og 500 for en lortehjelm er
> sq for mange penge

Men i visse tilfælde et bedre alternativ end at gå, og efterlade MC'en
foran cafe Victor.

--
vh
Torben

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-07-08 14:41

>Men i visse tilfælde et bedre alternativ end at gå, og efterlade MC'en
>foran cafe Victor.

Tror jeg foretrak at ringe efter en ven og få ham til at komme med en
hjelm.

Fra : Armand

Dato : 04-07-08 18:25

Martin Johansen [6000] skrev:

> [...]
> Men ja det behøver jo ikke være en MC-ist der har nakket dem.

> Thansens hjelme passer ikke på mit hovede og 500 for en lortehjelm er

Bortset fra at køre hjem uden, er det i den sidste ende vel alligevel
den billigste måde at komme hjem med motorcyklen :-/

--
Armand.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-07-08 19:14

>Bortset fra at køre hjem uden, er det i den sidste ende vel alligevel
>den billigste måde at komme hjem med motorcyklen :-/

Så længe vi taler inden for DK's grænser (og den rette side af broen)
så nej i mit tilfælde.

Sender bare bud efter sparegrisen med påhæng så skal den nok komme
billigt hjem

Fra : Amagerdk

Dato : 04-07-08 07:08

> [...]
> Ville lige høre om der er erfaringer om dette, da det er første - og
> forhåbentlig sidste gang at det sker... ;o(   og megen hjælp skal man vel

Kære John

Din indboforsikring dækker tyveri. Forskellen ligger i hvordan du
anmelder tyveriet.
Det hedder vist noget så teknisk som "at gøre antrit" når man bliver
bestjålet.

Dvs. hvis du bliver bestjålet og du gør antrit, dvs eks råber "stop
tyven" så dækker forsikringen.
Hvorimod hvis du lægger/hænger din hjelm eksempelvis på din MC, og når
du kommer tilbage, så er det eget ansvar.

Om dit forsikringsselskab går ned i detaljer og kigger på
politirapporten skal jeg ikke kunne sige, men dette er i hvert fald
måden du er helt sikker på at få dækket dit beløb.

Det samme gælder hvis man taber sin mobiltlf/digital kamera osv osv.
Hvis man råber stop tyven, rent teknisk, så er man blevet bestjålet og
så har man krav på dækning :)

god weekend herfra

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 04-07-08 20:07

Hej Adrian.
Tak for dit indlæg, jeg kender godt dit argument, det hedder i øvrigt "at
gøre anskrig"
- men det føles lidt underligt at se at hjelmen er væk, og uden anden
anledning at skrige "Stop tyven" Det kunne jp sætte de forkerte folk i
bevælgelse. (føl dig fri til at fortolke)

I øvrigt tak for mange både lærerige, og ikke mindt sjove svar.
Lukker med ønsket om en rigtig god ferie til alle.
Mvh John

Fra : B&O

Dato : 07-07-08 13:00

> [...]
> Ville lige høre om der er erfaringer om dette, da det er første - og
> forhåbentlig sidste gang at det sker... ;o( og megen hjælp skal man vel

Jeg køber sådan en lås med kode som THansen har til 49 kr.
Den fylder ikke meget, og man skal ikke have ekstra nøgler.
Den må vel kunne holde de værste langfingrede personer fra, bare lige at
nuppe vores hjelme.

OFH

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 07-07-08 13:45

"John Senius-Jørgensen" <teste@pc.dk> writes:

> Kommer retur fra hyggelig café.besøg, og må konstatere, at den står på "kør
> ud og gå hjem" - for begge vore hjelme er pist væk!

Nedtur!

Ud over at tyven jo har ødelagt låse-mekanismen på hjelmene for at kunne
få dem med, så har han sikkert ikke tænkt over hvor personlig en tilkørt
MC-hjelm i virkeligheden er.

Jeg har i hvert fald svedt mange liter i min hjelm, og selv om foret kan
tages ud og vaskes, så får jeg det langt fra gjort efter hver tur.

Dertil kommer at man faktisk ikke ved om hjelmen har fået slag eller
andet der kan nedsætte dens værd den dag man skulle få brug for det.

Af samme årsag ville jeg aldrig købe en brugt hjelm.

--
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*