Input til Textil Sommerjakke ønskes
Fra : Ole Schultz

Dato : 02-07-08 11:45

Hej gruppe.

Jeg skal på en længere tur (4.000 km) rundt i europa om nogle få uger
og overvejer derfor en mere behagelig jakke. Min IXS jakke er jeg
vældig glad for, men ikke ved +25 grader.

Har kigget lidt og fundet en Held "Tropic" til 895 kr.

Se http://www.e-pages.dk/ammotor/1/

Side 50.

Er der nogen der har erfaring med sådan en eller andre sommerjakker i
samme prisleje ?

Nu vi er ved det. Hvad kan anbefales af sommerstøvle til touring brug
? og ikke mere kortskaftet end at der også er ankelbeskyttelse.

mvh Ole (idag spørge Jørgen)
Bandit 1250 SA

Fra : Anders Majland

Dato : 02-07-08 12:06

> Jeg skal på en længere tur (4.000 km) rundt i europa om nogle få uger
> og overvejer derfor en mere behagelig jakke. Min IXS jakke er jeg
> vældig glad for, men ikke ved +25 grader.

Overvej noget "løs" bekyttelse og så blot noget over der passer til
temperature. Måske din IXS om morgenen hvor det stadig er køligt og så en
tynd trøje om eftermiddagen ?

F.eks http://www.dainese.me.uk/engine.asp?SMID=351 Start evt hjemmefra med
IXS'en og besøg nogle af de store tyske butikker i nordtyskland. De har både
stort udvalg og som regel også gode priser ...

Jeg bruger selv en billig fra louis (super shield) når det er for varmt til
mit rukka - og ved leg opfroad så under cordura'en ...

Fra : Richard

Dato : 02-07-08 19:21

Anders Majland wrote:

> [...]

Louis har netop nu restposter i deres Probiker Breeze 2 jakke og bukser,
måske også i din størrelse. Så noget tilsvarende på min tur i USA
fornylig; ideen med noget luftgennemtrængeligt tøj med de sædvanlige
indbyggede protektorer var ikke svær at indse i de 30-38c, jeg kørte rundt

Derovre kalder de det "mesh"-tøj - stoffet ligner netundertrøjer - men jeg
nåede ikke at finde noget, så jeg svedte bare bravt i lædertøjet, siær når
jeg en sjælden gang gjorde holdt i byer. Men "better to sweat and feeling
safe than looking cool, being stone cold" som jeg sagde, når bilisterne
rullede vinduerne ned ved stoplys og kommenterede min påklædning

Uanset, husk tøjet skal sidde stramt, så protektorerne bliver siddende,
hvor de skal, skulle du få dig en rutsche- eller flyvetur...

--
Richard pade, Sorgenfri, DK

Fra : Ole Schultz

Dato : 02-07-08 21:11

On Wed, 2 Jul 2008 18:21:05 +0000 (UTC), rpaderichard@netscape.net
(Richard) wrote:

> [...]
>fornylig; ideen med noget luftgennemtrængeligt tøj med de sædvanlige
>indbyggede protektorer var ikke svær at indse i de 30-38c, jeg kørte rundt

Tak for input. Jeg må straks ind at se hvad de har tilbage.

mvh Ole

Fra : Ole Schultz

Dato : 02-07-08 21:10

On Wed, 2 Jul 2008 13:06:06 +0200, "Anders Majland"
<See.Signature@Address.invalid> wrote:
>Overvej noget "løs" bekyttelse og så blot noget over der passer til
>temperature. Måske din IXS om morgenen hvor det stadig er køligt og så en
>tynd trøje om eftermiddagen ?

Aha, den mulighed havde jeg ikke skænket en tanke. Det skal lige
undersøges nærmere

mvh Ole

Fra : Anders Majland

Dato : 02-07-08 22:38

> Aha, den mulighed havde jeg ikke skænket en tanke. Det skal lige
> undersøges nærmere

Hvor i landet holder du til ?
Måske der er en enduro/ofroad/cross butik eller lign i nærheden med et god
tilbud ...

I Bjerringbro er der f.eks DinMc hvor det på hjemmesiden normalt er
lagervarer
http://dinmc.dk/catalog/index.php?cPath=57_58

Fra : Ole Schultz

Dato : 03-07-08 22:13

On Wed, 2 Jul 2008 23:38:25 +0200, "Anders Majland"

Herning

Har fundet http://www.action-sport.dk som ligger ca. 10 km fra
Herning.

Så jeg må lige forbi en dag.