/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Erfaringer med Legos 2 og 4 alarm søges
Fra : Thomas Makro


Dato : 02-07-08 04:37

Hej, jeg har overvejet at kaste nogle penge efter en alarm, og har
derfor bl.a. kigget på Legos 2 og Legos 4, som fås til rimelige penge.

Fabrikanten skriver, at de to modeller ikke reagerer på rystelser, men
på gravitations ændringer, hvor køretøjets hældning ændres mindst 1,5
grad. Betyder det i praksis at de kun reagerer på store bevægelser?
Andre erfaringer?

Ref:
Legos 2: <http://www.m-u-s.com/download_2007/aktuell/
80651_LEGOS2D_20070712.pdf>


--
Thomas Makro
** Farten holder trafikanterne vågne **

 
 
Torben Scheel (02-07-2008)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 02-07-08 11:54

Thomas Makro wrote:

> Fabrikanten skriver, at de to modeller ikke reagerer på rystelser, men
> på gravitations ændringer, hvor køretøjets hældning ændres mindst 1,5
> grad. Betyder det i praksis at de kun reagerer på store bevægelser?
> Andre erfaringer?
>
Du køber bare en rystesensor til den. Der kan også tilkobles pager.

--
vh
Torben

Brian Lund Larsen (02-07-2008)
Kommentar
Fra : Brian Lund Larsen


Dato : 02-07-08 06:01

On Jul 2, 12:54 pm, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:
> Thomas Makro wrote:
> > Fabrikanten skriver, at de to modeller ikke reagerer på rystelser, men
> > på gravitations ændringer, hvor køretøjets hældning ændres mindst 1,5
> > grad. Betyder det i praksis at de kun reagerer på store bevægelser?
> > Andre erfaringer?
>
> Du køber bare en rystesensor til den. Der kan også tilkobles pager.
>

Og flere andre sjove ting, jeg havde bla. en perimeter sensor til min
gamle Legos 3.

--

// brian



Thomas Makro (02-07-2008)
Kommentar
Fra : Thomas Makro


Dato : 02-07-08 15:10

On 2 Jul., 12:54, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:
> Du køber bare en rystesensor til den. Der kan også tilkobles pager.
Ja, det kan jeg gøre. Men det gør produktet dyrere

Og nok så væsentligt: er det overhovedet nødvendigt med en
rystesensor? Hvor meget skal man røre MCen, før den indbyggede gravity
sensor vågner?


--
Thomas Makro
** Farten holder trafikanterne vågne **

Torben Scheel (03-07-2008)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 03-07-08 07:35

Thomas Makro wrote:
> On 2 Jul., 12:54, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:
>> Du køber bare en rystesensor til den. Der kan også tilkobles pager.
> Ja, det kan jeg gøre. Men det gør produktet dyrere
>
> Og nok så væsentligt: er det overhovedet nødvendigt med en
> rystesensor? Hvor meget skal man røre MCen, før den indbyggede gravity
> sensor vågner?
>
Det står vel på producentens hjemmeside?

--
vh
Torben

N/A (03-07-2008)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 03-07-08 07:35



Thomas Makro (03-07-2008)
Kommentar
Fra : Thomas Makro


Dato : 03-07-08 07:10

On Jul 3, 8:34 am, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:
> Det står vel på producentens hjemmeside?
Tja, det ville jeg også have gættet på. Men nej, selv om de er
tyskere, er de faktisk ikke så informative. Men nu har jeg til gengæld
fået e-mail svar fra dem. De skriver:
the Legos2 system have only an Sensor triggering by the magnetic field
of the earth.
That only triggers the alarm by erecting or moving the bike.

You should use the Shocksensor protecting the bike from pushing.

To protect the bike from touching (like the dashboard or battery) or
sitting on the bench, you should use the
microwave sensor.

Så man skal åbenbart have både selve alarmen, samt både Shocksensor og
Microwave sensor, hvis man skal være heelt på den sikre side. Jeg vil
dog umiddelbart tro, at man kan undvære Shocksenoren, da flytning af
MCen samt "pillefingre" burde opdages af den indbyggede Gravitysensor,
samt af Microwave sensor...

Er der ellers nogen der har erfaring med Legos? Godt som skidt, så vil
jeg gerne høre om det. Advarsler og anbefalinger af andre
fabrikater...?


--
Thomas Makro
** Farten holder trafikanterne vågne **

Nielsen (03-07-2008)
Kommentar
Fra : Nielsen


Dato : 03-07-08 18:07

>Er der ellers nogen der har erfaring med Legos? Godt som skidt, så vil
>jeg gerne høre om det. Advarsler og anbefalinger af andre
>fabrikater...?

Jeg har en Legos 3 på fjerde sæson. Kun gode erfaringer (omend min cykel
endnu ikke er blevet forsøgt stjålet). Alarmen virker fint og har ikke
svigtet ved tænd og sluk. Jeg har dog (i starten) selv glemt den et par
gange - OG DEN VIRKER, kan jeg berette. Jeg har ikke ekstra dingenoter
tilkoblet, kun basis-alarmen.

/Ths.



Erling Christensen (03-07-2008)
Kommentar
Fra : Erling Christensen


Dato : 03-07-08 19:32

On Thu, 3 Jul 2008 19:06:54 +0200, "Nielsen" <ths@invalid.dk> wrote:

>>Er der ellers nogen der har erfaring med Legos? Godt som skidt, så vil
>>jeg gerne høre om det. Advarsler og anbefalinger af andre
>>fabrikater...?
>
>Jeg har en Legos 3 på fjerde sæson. Kun gode erfaringer (omend min cykel
>endnu ikke er blevet forsøgt stjålet). Alarmen virker fint og har ikke
>svigtet ved tænd og sluk. Jeg har dog (i starten) selv glemt den et par
>gange - OG DEN VIRKER, kan jeg berette. Jeg har ikke ekstra dingenoter
>tilkoblet, kun basis-alarmen.
>
>/Ths.
>
Kan kun tilslutte mig,,,, Har haft en Lego3 i 2 år nu, og den har ikke
fejlet endnu....

Og larme det kan den.... og jeg synes nu den er rimelig hurtig til og
opdage, at der pille ved MC'en....

Du kan med fjernbetjeningen også aktivere en hijak alarm...

Der er startspærre så den ikke kan starte før du deaktivere alarmen...
Den kører jeg ikke med, da jeg aldrig fik det til og virke ordenligt
på min....
Mvh

Erling Christensen
Honda CBR600 F2 '93
http://www.min-mc.dk

Brian Lund Larsen (03-07-2008)
Kommentar
Fra : Brian Lund Larsen


Dato : 03-07-08 14:03

On Jul 2, 11:10 pm, Thomas Makro <thomasma...@vip.cybercity.dk> wrote:
> On 2 Jul., 12:54, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:> Du køber bare en rystesensor til den. Der kan også tilkobles pager.
>
> Ja, det kan jeg gøre. Men det gør produktet dyrere
>
> Og nok så væsentligt: er det overhovedet nødvendigt med en
> rystesensor? Hvor meget skal man røre MCen, før den indbyggede gravity
> sensor vågner?
>
> --
> Thomas Makro
> ** Farten holder trafikanterne vågne **

Et par konkrete eksempler hvor min legos 3 gik i gang:

Idiot vender sin varevogn og rammer nummerpladen på cykel så den
bukker.
Idiot #2 skulle lige prøve sidde cyklen, da havde jeg perimeter alarm
på der var sat til at reagere når noget var ca. 2 cm over sædet. Jeg
stod og så det fra et vindue og den virkede fortræffeligt.

--
// brian

Thomas Makro (04-07-2008)
Kommentar
Fra : Thomas Makro


Dato : 04-07-08 04:12

On Jul 3, 7:06 pm, "Nielsen" <t...@invalid.dk> wrote:
> Jeg har ikke ekstra dingenoter
> tilkoblet, kun basis-alarmen.

Hmmmm det ser ud til at der ikke er nogen dårlige erfaringer mod Legos
alarmer, så jeg tør nu godt kaste penge efter sådan en.

I første omgang vil jeg, ligesom dig, nøjes med basis alarmen,
derefter kan jeg så opgradere hvis behovet er der.

Tak for input, alle sammen.


--
Thomas Makro
** Farten holder trafikanterne vågne **

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste