Hvis du køber Pegaso eller BMW GS 650 (begge laves på samme fabrik i
italien) så husk at
- købe med så lavt km-tal som muligt
- kæde og tandhjul slides hurtigere på "Enstampere" end på flercylindrede
- over 60-70 k km er det nok tiden at være opmærksom på stempel/cylinder og
evt. toppakning og topstykke. dog er disse 2 vandkølet hvilket jeg hører
rundt omkring, holder bedre end luftkølede.
- Pegasoen fås med både Rotax 652 ccm og Yamaha XT 660 ccm motor og for
Pegasoens vedkommende, både med kaburator og elektronisk indsprøjtning
(i.e.) - jeg anbefaler i.e. men skal du en længere tur ind i junglen eller
ud på stepperne i afsidesliggende områder, er kaburatormodellen nemmest at
reperere på.
- Rotax motoren - BMW´en har 4 ventiler og 2 tændrør hvorimod Pegasoen har 5
ventiler og ét tændrør.
Har du tænkt på Pegaso, skal du altid have et ekstra nyt tændrør med da den
er meget følsom for manglende gnist (du får kontant afregning
. Men
ellers er jeg rigtig glad for min kaburatormodel fra 1998 - 20-22 km/l kan
den godt presses op på - men tager jeg (som ofte) en tur i skoven på vejen
hjem fra jobbet, så fristes jeg af mine cross-gener og så er forbruget
væsentligt højere - vil man have sjov, så koster det
Havde, i uge 24, en herretur med gutterne, som alle har touring og mere
gadebetonede maskiner, til Kassel i Tyskland. Pegasoen havde på ingen måde
svært ved at følge med og klarede fint et snit på 130-140 km/t på
motorvejen - På de små veje og i de rigtig gode sving var Pegasoen endog en
del hurtigere end de større maskiner - Jeg vejer 73 kg og jeg må sige at
efter den tur fik de fleste øjnene op for hvad det vil sige at have en
maskine der passer til at den kan flyttes med bagdelen - Jeg måtte
simpelthen bremse eller flytte tyngdepunkt i svingene fordi de andre kørte
for langsomt.. hæ..hæ og det føltes ret fedt at kunne gøre det midt i et
sving, og stadig have magten... Jeg har monteret Pirelli Scorpio dæk - og
dem kan jeg godt anbefale.
Har hørt at svømmernålen kan give lidt problemer - så motoren drukner hvis
den står med benzinhanen åben i længere tid - Det giver startproblemer.
m.v.h.
Karsten Lindberg
"Kenneth" <me@dummymail.com> skrev i meddelelsen
news:486169ff$0$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Karsten Lindberg" <mhkl@webspeed.dk> wrote in message
> news:486161cf$0$15894$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Har lige købt en Aprillia Pegaso Cube fra ´98 - 30K uden syn - der er
>> skiftet kronrørsleje samt kædekit og nu står den nysynet og flot... Kører
>> som en drøm både på asfalt og i skoven - så hvis det er sådsan noget du
>> leder efter kan det godt lade sig gøre..
>>
>> Hilsen
>> Karsten Lindberg
>>
> Det lyder som en absolut god mulighed. Jeg kan se der er flere til salg
> omkring de 30k. Er der nogle specielle svagheder som jeg bør være
> opmærksom på ved denne model?
>