At bygge ABS på en ST 1100 Pan
Fra : H&M

Dato : 22-06-08 12:00

Hej NG

Min dejlige ST1100 har kun 1 mangel......ABS

Er det overkommeligt at købe et vrag i Tyskland og bygge ABS over på min ?

Nogen der har prøvet, hvad kunne være den største forhindring. ??

På forhånd tak.

Pas på jer selv derude, ingen andre gør.

Fra : Armand

Dato : 22-06-08 13:13

H&M skrev:
> [...]
>
> Er det overkommeligt at købe et vrag i Tyskland og bygge ABS over på min ?
>
> Nogen der har prøvet, hvad kunne være den største forhindring. ??

Tjeah :-/
Det skulle lige være regnestykket á udgifter og egenflid i forhold til
mulig(!) merværdi, sat op imod hvad det ville koste dig at lave en
byttehandel til en ABS-model :-/
Hvis ombytnings-løsningen synes dyrere skal du erindre at det
sanndsynligvis er en nyere årgang at du ender op med og dét i sig selv
er en merværdi der ligger gemt i køretøjet!

--
Armand.

Fra : H&M

Dato : 22-06-08 18:19

> [...]
> sanndsynligvis er en nyere årgang at du ender op med og dét i sig selv er
> en merværdi der ligger gemt i køretøjet!

Ja det er helt klart en faktor, men min er fra 1995, der hvor ABS ellers
blev indført på modellen.
Min er blot uden, til gengæld er den i en rigtig flot stand, totalt
uspoleret, aldrig vinterkørt, derfor tror jeg der er ok økonomi i projektet.
Det tæller da også med at jeg mener det vil være et spændende projekt, nogle
ting hører hjemme under hygge kategorien.

Var ude efter lidt erfaringer på området, kunne være F.eks. at hele elnettet
skulle udskiftes, hvilket jeg ikke mener er hyggeligt.

Fra : Armand

Dato : 22-06-08 18:24

H&M skrev:

> [...]
> .......... F.eks. at hele
> elnettet skulle udskiftes, hvilket jeg ikke mener er hyggeligt.

Godt ord igen!
Derom står jeg uden viden

--
Armand.
(der til gengæld glæder sig over at ABS mere og mere ligner standarden

Fra : mig

Dato : 22-06-08 21:37

Har ikke prøvet, men lurede på at gøre det på min bimmer, da jeg havde en
stående med abs og min ikke havde.
Der sad en pumpe og en masse bremserør. ok, overkommeligt.
Så var der det med tandkrans og føler. jojo, går nok
SÅ var der lige det med at der ikke var trukket kabler og stik til censor,
styredims mv. Altså elnettet skulle med over.

Konklusionen er, at min bimmer ikke har abs idag

om hondaen er anderledes skal jeg ikke kunne sige, men muligheden er der
ihvertilfælde!

Fra : Ukendt

Dato : 23-06-08 15:40

On Sun, 22 Jun 2008 19:18:42 +0200, H&M wrote:

> Var ude efter lidt erfaringer på området, kunne være F.eks. at hele elnettet
> skulle udskiftes, hvilket jeg ikke mener er hyggeligt.

Tjae, noget el skal der laves. Eksempelvis skal bremselyskontakterne,
henholdsvis greb og pedal, deles i to kredsløb aht. ABS-computeren :-/ Og
der skal føres ledninger ud til hjulsensorerne.

Noget andet, er der ikke integralbremser på såd'n ST'er ? Dét gør ikke
livet lettere.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
12-6-08

Fra : Gert Larsen

Dato : 23-06-08 08:57

Hvor svært det er, ved jeg ikke. Din MC er født uden ABS skriver du, og
derfor ifølge dit stelnummer også typegodkendt uden. Tvivler på om det altså
er lovligt, og et syn skal du nok påregne. Hvis du altså fortæller det til
nogen.

Mvh
Gert

Fra : H&M

Dato : 23-06-08 17:04

> [...]
> altså
> er lovligt, og et syn skal du nok påregne. Hvis du altså fortæller det til

Argh, den havde jeg ikke lige tænkt over......
Men en sammenfatning er vel.......Do not do it.
Så må jeg køre 1 - 2 år som den er, og så skal der skiftes igen......Til en
ST med ABS.
Tror jeg har fundet MIN maskine....