Bilist tog flugten!
Fra : Ukendt

Dato : 21-06-08 16:48

http://www.jv.dk/artikel/439284

Håber at politiet finder bilen og føreren!

/Bent

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 23-06-08 09:36

Bent Eriksen skrev:
> http://www.jv.dk/artikel/439284
>
> Håber at politiet finder bilen og føreren!

I forhold til MC'isten er det svjh ligegyldigt, idet man for at gøre
bilisten ansvarlig skal _ramme_ bilen.

Husker jeg forkert? Anyone?

--
Dun@nt
"Ansvarlighed fjerner risikoen"

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 23-06-08 10:57

On Mon, 23 Jun 2008 10:35:44 +0200, "J.C.Kløve" <jck@aats.dk> wrote:

>I forhold til MC'isten er det svjh ligegyldigt, idet man for at gøre
>bilisten ansvarlig skal _ramme_ bilen.
>
>Husker jeg forkert? Anyone?

Det tvivler jeg på, men det vil unægtelig være nemmere at løfte
bevisbyrden.

Fra : Anders Majland

Dato : 23-06-08 12:16

> Det tvivler jeg på, men det vil unægtelig være nemmere at løfte
> bevisbyrden.

Uden vidner er den en umulig sag, medmindre chaufføren "kommer til" at tale
over sig... Men så skal han jo findes først ...

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 23-06-08 11:19

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse

> I forhold til MC'isten er det svjh ligegyldigt, idet man for at gøre
> bilisten ansvarlig skal _ramme_ bilen.
>
> Husker jeg forkert? Anyone?

Ja, du tager fejl.
Jeg kender et eksempel hvor modpartens forsikring (modstræbende) kom til
at betale, selvom der ikke var fysisk kontakt, og ingen skader på hans
bus.

--
Michael D

Fra : Armand

Dato : 24-06-08 19:23

Michael Dahlberg skrev:
> [...]
> Jeg kender et eksempel hvor modpartens forsikring (modstræbende) kom til
> at betale, selvom der ikke var fysisk kontakt, og ingen skader på hans

Og selvom jég ved flere lejligheder har nævnt problematikken i at stå
med en modpart man ikke kan påvise indblanden af gennem skader, så har
også jeg bevis for at det kán lade sig gøre med lidt ihærdighed.
HDer hvor man kan komme til kort er hvis modparten er ligeså ihærdig (og
for nyligt har der her på gruppen været bragt historie om et kvindfolk
der var så paf og ophidset over at have kørt ud foran en motorcykel, at
hun på det bestemteste mente at hun var uskyldig ), ikke mindst i
disse tider hvor det ikke er til at anråbe en betjent :-|

--
Armand.

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 24-06-08 19:33

> [...]
> motorcykel, at hun på det bestemteste mente at hun var uskyldig ),
> ikke mindst i disse tider hvor det ikke er til at anråbe en betjent

Ja, du har naturligvis helt ret. det kræver ihærdighed, og et pålideligt
vidne er heller ikke af vejen, hvis det skal lykkes.
Men som svar på Kløves spørgsmål, må vi sige, at det ikke er et
ubetinget krav at der er "kontakt" for at skylden kan placeres hos en
modpart.
--

Michael D

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 24-06-08 22:43

Michael Dahlberg skrev:

> [...]
> Men som svar på Kløves spørgsmål, må vi sige, at det ikke er et
> ubetinget krav at der er "kontakt" for at skylden kan placeres hos en

Næ det var da ikke at håbe.

Men jeg mente bare at kunne huse en "Pimse", der havde store problemer
efter udkørsel fra en benzintank for 1 år eller 1½ siden, i hvilken
forbindelse en ældre herre lavede noget ravage, og hovedkonlkutionen var
- "havde jeg bare ramt ham"

Jeg har ikke gidet google det.

Så reglen bliver i alt væsentlighed - find et vidne ASAP, og vær ihærdig.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 25-06-08 12:14

"J.C.Kløve" <jck@aats.dk> writes:

> [...]
> efter udkørsel fra en benzintank for 1 år eller 1½ siden, i hvilken
> forbindelse en ældre herre lavede noget ravage, og hovedkonlkutionen

Mon ikke du tænker på min historie fra for 3 år siden? Der kørte jeg ind
i en gammel mand der kørte ud fra en benzintank uden at se sig for.

Balladen var der at han stak af og at politiet ikke rigtig gad gøre
noget fordi der (heldigvis for mig) ikke var personskade. Efter lidt
ihærdig bearbejdning af politiet tog de sig dog sammen og fandt ham ca.
en måned efter.

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 25-06-08 15:01

Jacob Bunk Nielsen skrev:
> [...]
> noget fordi der (heldigvis for mig) ikke var personskade. Efter lidt
> ihærdig bearbejdning af politiet tog de sig dog sammen og fandt ham ca.

jo nu du nævner det, så er det vist den - ak jeg man er ved at blive
gammel og cementdemil...

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 25-06-08 16:00

"J.C.Kløve" <jck@aats.dk> writes:

> jo nu du nævner det, så er det vist den - ak jeg man er ved at blive
> gammel og cementdemil...

Historien er i øvrigt her:

http://groups.google.com/group/dk.fritid.motorcykel/browse_thread/thread/d9255e3d37eabfbf/252d3fc6cd9ed69

Hvis nogen skulle have lyst til at læse den igen.

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 25-06-08 16:18

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:

> Historien er i øvrigt her:
>
> http://groups.google.com/group/dk.fritid.motorcykel/browse_thread/thread/d9255e3d37eabfbf/252d3fc6cd9ed69
>
> Hvis nogen skulle have lyst til at læse den igen.

Og så glemte jeg at nævne at historien endte således:
http://groups.google.com/group/dk.fritid.motorcykel/browse_thread/thread/f5161b259b5f3385/ab4ffd7c1570fd85

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : Armand

Dato : 25-06-08 20:43

Jacob Bunk Nielsen skrev:

> Og så glemte jeg at nævne at historien endte således:
> http://groups.google.com/group/dk.fritid.motorcykel/browse_thread/thread/f5161b259b5f3385/ab4ffd7c1570fd85

Selv dén tråd indeholder ikke det sidste pennestrøg i sagen!

Har det været bragt? Kan du ikke lige genberette hvad det endte med (á
din økonomiske del af miseren)?

--
Armand.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 26-06-08 08:17

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:

> Selv dén tråd indeholder ikke det sidste pennestrøg i sagen!
>
> Har det været bragt? Kan du ikke lige genberette hvad det endte med (á
> din økonomiske del af miseren)?

Det kan jeg ærlig talt ikke huske om det har. Det endte med at jeg fik
lavet min Bandit hos FA Moto i Brønshøj for ca. 24.000 kroner. Det tog
en måned, hvilket jeg var meget utilfreds med. Det blev modpartens
forsikring der betalte.

Vi havde så også en lang historie ud af at jeg skulle have skiftet min
udstødning, som havde fået en skramme. FA sagde at mellemstykket mellem
forrørrene og potten var rustent og at de derfor ikke kunne skifte
potten, og forsikringen ville ikke betale for rust. Den var tæt da jeg
indleverede den og utæt da jeg hentede den selv om jeg fik den nye potte
med i hånden. Forsikringen og jeg endte så at lave en aftale uden om FA,
da de var umulige at tale fornuftigt med. Godt man ikke har Suzuki
længere med de to elendige Suzuki-forhandlere der findes i København.

(Ikke at det er vildt meget bedre med Yamaha-forhandleren, men der har
jeg heldigvis ikke fået lov at prøve deres værksteder endnu)

Hvad angår domfældelsen over fyren, som var 85 år, så ved jeg faktisk
ikke hvad det endte med. Den slags kan man åbenbart ikke sådan lige få
oplyst, men nogle mumlede noget om en bøde på 1000 kroner så vidt jeg
husker.

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 27-06-08 07:13

On Thu, 26 Jun 2008 09:17:21 +0200, Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc>
wrote:

> [...]
>ikke hvad det endte med. Den slags kan man åbenbart ikke sådan lige få
>oplyst, men nogle mumlede noget om en bøde på 1000 kroner så vidt jeg

Typisk koster en vigepligstforseelse 1000 kr og et klip i kortet, med
mindre der er pesonskade.

Klippet koster 500, så i alt typisk 1500 kr.

(ovenstående frit efter hukommelsen)