YAMAHA xj600 1990 / CDI
Fra : Anders Petersen

Dato : 20-06-08 17:36

Jeg har en yamaha xj600 motor fra 1990 som jeg mangler en ny CDI (digital
ignition) til... den der sidder på min er ikke orginal, så jeg har desværre
ikke det rigtige part nummer på den, det er det jeg leder efter...

Det skal se ca sådan herud "TID14-78A 3KM-01- XXXX" (det er de sidste 4
jeg mangler, tror jeg)

Er der en venlig sjæl her der enten har samme motercykel eller på anden måde
har det rigtige part nummer, så jeg kan få bestilt en orginal.

Påforhånd tak..

Fra : Torben Scheel

Dato : 20-06-08 20:04

Anders Petersen wrote:

> Er der en venlig sjæl her der enten har samme motercykel eller på anden måde
> har det rigtige part nummer, så jeg kan få bestilt en orginal.
>
> Påforhånd tak..

Du kan måske få noget ud af denne tråd :
http://groups.google.dk/group/dk.fritid.motorcykel/browse_thread/thread/3a8c79b83b2ff1ee/704af9da2a89278c?lnk=gst&q=torben+scheel+xj600#704af9da2a89278c

--
vh
Torben

Fra : Torben Scheel

Dato : 20-06-08 20:23

Torben Scheel wrote:

> Du kan måske få noget ud af denne tråd :
> http://groups.google.dk/group/dk.fritid.motorcykel/browse_thread/thread/3a8c79b83b2ff1ee/704af9da2a89278c?lnk=gst&q=torben+scheel+xj600#704af9da2a89278c

og måske denne :
http://groups.google.dk/group/dk.fritid.motorcykel/browse_thread/thread/b9e70f7961b9f48b/fe3c0a8047468c32?lnk=gst&q=torben+scheel+xj600#fe3c0a8047468c32

--
vh
Torben

Fra : Anders Petersen

Dato : 23-06-08 23:02

Havde håbet der var en der kunne hjælpe mig

Fra : Torben Scheel

Dato : 24-06-08 07:14

Anders Petersen wrote:
> Havde håbet der var en der kunne hjælpe mig

Jamen, selv tak, så :-/

Hint: der er partsnumre i de tråde jeg linkede til.

--
vh
Torben

Fra : Nana & Leo Stoltze J~

Dato : 24-06-08 18:02

> [...]
måde
> har det rigtige part nummer, så jeg kan få bestilt en orginal.

Hej
Startede lige news op efter ikke at have været her i lang tid. Og det første
jeg støder på er et link til et af mine tidligere indlæg. Og så endda fra i
dag.
Min datter har en XJ 600 fra 1987 med en motor fra 1990 (51J-07XXXXX). Hun
skulle derfor have en anden tændingsbox. Da Tjekkerne (i linket) ikke var
til at få til at sende noget, gik jeg i gang med at lede efter en original.

Jeg fandt en TID14-79A 3LT (0Z21) som er fra en Radian. Denne burde virke,
selvom reguleringen måske ikke er helt korrekt.
Efterfølgende har jeg fundet en TID14-78A 3KM-01 (9207) med de tilhørende
tændspoler.
De sidste 4 cifre er ikke en del af "trykket" med er præget/slået i mærkatet
efterfølgende.

Lad mig sige det sådan: de virker ens. Desværre kører cyklen bare ikke godt
med nogen af dem.
Dette betyder at de jo er lige gode eller dårlige, jeg kan bare ikke finde
fejlen.

Over ca. 5200 omdr. holder den igen, men kun i de højere gear. Første og
andet går det bare der ud af. Tredje kan problemet mærkes nogen gange. I
fjerde er det der altid og i femte er det dirtekte plagsomt.
Min første tanke var manglende overslagsspænding, men bytte mellem flere
tændspoler, tændrørshætter med og uden modstand, bytte af tændrør (nye) med
og uden modstand og bytte mellem tændingsboksene ser ikke ud til at have
nogen effekt.
Jeg har sågar skiftet membranerne i karburatorerne, da de var lidt stive
uden at det hjalp. Jeg har selvfølgelig også renset karburatorerne og
kontrolleret svømmerhøjde osv., men der kan jo altid være en lille kanal der
har gemt sig med noget møj i.

Den gør faktisk nøjagtig som min gamle CB750Four når den brændte modstanden
af i tændrørshætterne.

Yamahaen har en Motad Neta udblæsning. Nogen siger at problemet opstår netop
med en sådan på, men en skive i halen med et 12 mm hul i gav ikke anden
forskel end at en Velo Solex larmer i sammenligning.
Om det så er ladespændingen har jeg hævet den lidt uden nogen virkning
(Radian regulering).
Andre har haft problemer med udluftningsslangerne til karburatorne, da en
forkert placering kunne give et undertryk ved visse hastigheder. Heller ikke
en omlægning af slangerne havde nogen effekt.

Med mindre at de dele jeg bytter med, alle er (ens) defekte så det måske
ikke netop nogen af disse to tændingsbokse du søger.

Du skriver at din ikke er original. Betyder det, at du kan køre men blot
gerne vil have den originale?

Iøvrigt tror jeg, at de fire cifre er et serienummer, men det er bare et gæt
fra min side. Med de priser der er på labels ville de garanteret lave
forskellige bare der skulle fremstilles få hundrede ens. Det vil være langt
dyrere, at skulle præge labelen efterfølgende med samme nummer i alle
sammen. Som sagt bare et gæt.

mvh Leo