Honda CBR600
Fra : Niels n

Dato : 20-06-08 17:16

Jeg leder stadig efter en cykel.
Nu er jeg igang med at kikke på Honda CBR600 fra 1991 til 1993
Jeg har en på hånden
ok stand har køret 72000 på klokken, er fra 92 nogle ridser hist og her
dæk , skiver og kæde 1 år
PRIS 42000
Er det en ok pris???

MVH niels

Fra : Jesper.Scheel.Bech@g~

Dato : 20-06-08 12:30

On 20 Jun., 18:16, "Niels n" <n...@tech2media.dk> wrote:
> [...]
> Jeg har en på hånden
> ok stand har køret 72000 på klokken, er fra 92 nogle ridser hist og her

Jeg havde selv kig på en 92'er med 50-60 på klokken til kr. 45.000, så
jeg vil tro at du kan finde en model med nye(ere) sliddele eller
lavere km til den pris. Et hurtigt check på dba viser da også at der
er nok at vælge imellem.

Udanset hvad du vælger så er der ikke så meget du skal passe på. Der
er det sædvanlige (for alle mc) med slør i for- og baggaffel samt
hjullejer. Det er nemt at checke. Herudover bør du være opmærksom på
om den rasler i knastkæden. Det sandsynligvis blot den famøse
knastkædestrammer, men det koster lidt knapper at få skiftet. Tomgang
i kold tilstand (starter den nemt / går den rent og stabilt) er også
en god indikator for hvordan maskinen har det. Igen blot et spørgsmål
om rensning og justering af kaburatorer - men det koster. Kig
herudover efter en model med nye sliddele (kæde/tandhjul/dæk) for det
løber nemt op i en 4-5000 kr. og det er noget af en udskrivning ift
anskaffelsesprisen.

Der er nok at vælge imellem - se dig godt for og køb aldrig den
første. Se en 3-4 stykker over 1-2 dag og kom så tilbage til den
første hvis det var den rigtige!

God fornøjelse!

Jesper

/CBR 600 F3 '98

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-08 10:23

mener du at 500 kr = koster knapper" for at skifte knast kæde strammeren ?

Det er så pære let at selv den mest almindelige ikke mekaniker kan udskifte
den ... bar google det, og der findes flere "how to's"

/Peter V
men en F4 til salg...

Fra : Jesper.Scheel.Bech@g~

Dato : 22-06-08 02:20

I know, men det er jo ikke alle som kan eller vil selv. Om det koster
500 eller 1000 at skifte strammeren så løber det jo op sammen med kæde/
tandhjul/ samt evt. kaburatorrensning m.v. ift. til
anskaffelsesprisen. Så kan man finde en perle til prisen så er det vel
at foretrække.

Fra : Niels Jørgense

Dato : 22-06-08 10:09

Tak for jeres svar. Jeg leder vidre.