lidt galde:-)
Fra : Snuden

Dato : 19-06-08 18:50

Jeg ved godt, at ikke alle motorcyklister er hjernedøde....men jeg oplever
flere som kører fuldstænding selvmordsagtigt!! Er de bare trætte af livet
eller hvad? Hvorfor skal nogle hjernedøde motorcyklister komme blæsende og
overhale mellem modkørende? Hvorfor skal nogle hjernedøde motorcyklister
absolut accelerere fuldstænding vanvittigt inde i byen? Jeg er simpelthen
ved at hade dem!! Og håber på de slår sig ihjel...for det må jo være det der
er deres plan?!!

Snuden

Fra : dots

Dato : 19-06-08 19:04

"Snuden" <snudens@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ved at hade dem!! Og håber på de slår sig ihjel...for det må jo være det

Jeg er tilbøjelig til at give dig ret, for det er også meget af dét jeg ser.

Desværre er det bare sådan at _nogle_ er ligeglade med, om der evt findes
andre, der kunne tænkes at færdes på vejen.
Det trist.
Det går ud over os alle.

dots

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-08 19:43

> [...]
> vanvittigt inde i byen? Jeg er simpelthen ved at hade dem!! Og håber
> på de slår sig ihjel...for det må jo være det der er deres plan?!!

Hej .

Ligefrem at ønske folk døde !..... ligger meget langt fra min
tankegang, men ellers vil jeg give dig ret, er sq' ikke altid lige
stolt over mine med motorcyklister :-/

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Dak

Dato : 19-06-08 20:17

> [...]
> flere som kører fuldstænding selvmordsagtigt!! Er de bare trætte af livet

Tror bare det er fyraftenstid og nogen af os trænger til at føle at vi
stadigvæk er i live.

>Hvorfor skal nogle hjernedøde motorcyklister komme blæsende og overhale
>mellem modkørende?

Tror de har set Ghostrider en tand for meget ellers skal de bare på
toilettet rigtig meget.

>Hvorfor skal nogle hjernedøde motorcyklister absolut accelerere
>fuldstænding vanvittigt inde i byen?

Hvornår skulle man ellers? Det er vel ligeså slemt på landet? Og hvorfor
laver fabrikanter hurtige cykler? Der skulle være en accelerationsbegrænser
i alle mc'er! Men ifølge loven så må man jo gerne accelerere hurtigt op til
cruise fart?

>Jeg er simpelthen ved at hade dem!! Og håber på de slår sig ihjel...for det
>må jo være det der er deres plan?!!

Tjaa... jeg har ihvertfald ikke regnet med at skulle leve så længe at jeg
ikke længere vil kunne tørre min egen røv. :)

---
Dak
"Honda CBR600F3 '96"
"ex-Suzuki GS500Ev"

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 19-06-08 21:02

Dak skrev den 19 jun 2008 i

klip

> Tjaa... jeg har ihvertfald ikke regnet med at skulle leve så længe
> at jeg ikke længere vil kunne tørre min egen røv. :)

What? Hvad siger du egentlig, eller vrøvler du bare lidt?

Fra : Dak

Dato : 19-06-08 21:50

> What? Hvad siger du egentlig, eller vrøvler du bare lidt?

Skulle forstås på den måde at jeg ikke rigtig har lyst til at leve så længe
at jeg kommer på et plejehjem hvor jeg måske ikke vil være i stand til at
kunne tørre min egen røv.

---
Dak
"Honda CBR600F3 '96"
"ex-Suzuki GS500Ev"

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 20-06-08 06:08

Dak skrev den 19 jun 2008 i

> Skulle forstås på den måde at jeg ikke rigtig har lyst til at leve
> så længe at jeg kommer på et plejehjem hvor jeg måske ikke vil
> være i stand til at kunne tørre min egen røv.

Så du satser på at komme af dage ved en trafikulykke inden?

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 20-06-08 07:40

Arne Lorenzen skrev:
> Dak skrev den 19 jun 2008 i
>
> Så du satser på at komme af dage ved en trafikulykke inden?

nu du lige nævner det - jeg har altid satset på - ved et uheld - at
blive pløjet ned af "Linie 4" i fuld fart, medens jeg står med ryggen
til og nyder synet af en forbipaserende MC - kan ikke forestille mig
noget der går hurtigere.

Jeg er sgu heller ikke varm på tanken om at ligge 25 år på
"livsforlængelse" uden at kunne gøre andet end at tælle pletterne i
loftet :-\

Meeen jeg agter nu ikke at anvende en køremåde der unødigt øger
sandsynligheden for en fortidlig afgang fra dette liv

--
Dun@nt
"Ansvarlighed fjerner risikoen"

Fra : Torben Scheel

Dato : 20-06-08 15:52

J.C.Kløve wrote:

> [...]
> blive pløjet ned af "Linie 4" i fuld fart, medens jeg står med ryggen
> til og nyder synet af en forbipaserende MC - kan ikke forestille mig

Jeg har lidt af samme billede - det er blot nogen mere organiske former
jeg vender mig efter

--
vh
Torben

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 20-06-08 17:25

Torben Scheel skrev:

> Jeg har lidt af samme billede - det er blot nogen mere organiske former
> jeg vender mig efter

Kraner
Sild
Veraner
Køer
Søer
Hvad?

Fra : Torben Scheel

Dato : 20-06-08 17:52

J.C.Kløve wrote:

> Kraner
> Sild
> Veraner
> Køer
> Søer
> Hvad?

Det kommer vel primært an på min alder på det pågældende tidspunkt,
antager jeg.

Sild er nok er en universel øjemagnet - uhm - sådan en gammeldags lagret
med dild og snaps kan jeg vist løbe efter selvom jeg er lam fra panden
og bagud..

--
vh
Torben

Fra : Armand

Dato : 20-06-08 12:49

Arne Lorenzen skrev:
> Dak skrev den 19 jun 2008 i
>
> Så du satser på at komme af dage ved en trafikulykke inden?

Indtil man er et godt stykke oppe i 40'erne, skal man ikke frygte sygdom
derved at trafikdøden ligger tungest i statistikken.
Så dét er ikke så skæv en tankegang, bortset fra at der li'godt er flere
der overlever end dør i trafikken!

--
Armand.

Fra : Niels Pein

Dato : 21-06-08 23:18

"Armand" skrev ...

> Indtil man er et godt stykke oppe i 40'erne, skal man ikke frygte sygdom
> derved at trafikdøden ligger tungest i statistikken.

Så nu kan jeg, årgang 1964, endeligt begynde at give gas, fordi diverse
sygdomme alligevel vil komme snigende?

Det er i så fald på et heldigt tidspunkt jeg har fået skiftet TransAlp'en ud
med en Bandit 1250.
--
Hilsen Niels
Suzuki Bandit 1250 SA

Fra : Jan

Dato : 20-06-08 07:27

"Dak" <dak_nFJERNEMIG@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Skulle forstås på den måde at jeg ikke rigtig har lyst til at leve så
> længe at jeg kommer på et plejehjem hvor jeg måske ikke vil være i stand
> [...]

Men det giver dig ikke ret til at være årsagen til andre ikke opnår
plejehjemsalderen !

Det er præcis den egoistiske tankegang jeg ikke forstår.

At fordi du er ligeglad med livet, kan det jo være at dem du slår ihjel
eller skader voldsomt, ikke er ligeglade med livet.

Fra : dots

Dato : 19-06-08 21:04

"Dak" <dak_nFJERNEMIG@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Tjaa... jeg har ihvertfald ikke regnet med at skulle leve så længe at jeg
> ikke længere vil kunne tørre min egen røv. :)

HA !
Jeg er satme glad for det IKKE blir mig der skal tørre røv på dig de sidste
20-30 år !

dots
Troede det med Lev stærkt - Dø ung, for det første nærmest var uddød og
forældet, men der var dog håb om en sen-modning....

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 19-06-08 21:57

"dots" <dots@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Troede det med Lev stærkt - Dø ung, for det første nærmest var uddød
> og forældet, men der var dog håb om en sen-modning..

Definer "ung"

Michael D
Der, midt i min ungdom nærmer mig mit 7. årti...

Fra : Torben Scheel

Dato : 20-06-08 15:53

Michael Dahlberg wrote:

> Michael D
> Der, midt i min ungdom nærmer mig mit 7. årti...

Nå, ja. Så længe man nærmer sig er det ikke så slemt..

--
vh
Torben - der nærmer sig de 120 år

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 20-06-08 16:44

> Nå, ja. Så længe man nærmer sig er det ikke så slemt..

Du er nu ikke så dum, men faktum er.
Er man fyldt 50, er man i sit 6. årti, og dermed er det næste årti det
7.

Michael D

Fra : Niels Pein

Dato : 21-06-08 23:10

"Michael Dahlberg" skrev ...
> "Torben Scheel" skrev ...

> Du er nu ikke så dum, men faktum er.
> Er man fyldt 50, er man i sit 6. årti, og dermed er det næste årti det 7.

Jow jow, og jeg er nærmere de 30 end de 20.
..
..
..
..
..
Faktisk er jeg midt i fyrrene, men ovenstående er stadig sandt.

--
Hilsen Niels
(har egentlig kørt mc mange år efterhånden = )

Fra : Anders Majland

Dato : 19-06-08 21:39

> Jeg ved godt, at ikke alle motorcyklister er hjernedøde....men jeg oplever
> flere som kører fuldstænding selvmordsagtigt!!

Nu har du så bare fået et specielt dårligt øje til motorcyklister ... Som
gruppe er de nok hverken værre eller bedre end de danske trafikanter
generelt .... Og dem du får øje på er jo klart dem der skiller sig negativt
ud, for resten ser du jo ikke nødvendigvis....

Med dine udsagn antager jeg at du primært er bilist når du bevæger dig på
vejene - er du også motorcyklist ? For de fleste motorcykler har
kraftoverskud til at foretage en overhaling væsenligt hurtigere end en bil.
Som bilist kan man godt bliver overrasket over en der trækker ud til at
overhale "lige foran en" men han har måske styr på at han er tilbage i egen
vognbane igen flere hundrede meter før mødet - og det endda med ordenligt
afstand til den han overhaler både før og efter overhalingen.

Jeg oplever af og til at modkørende blinker af mig men jeg overhaler - Det
må jo betyde at de ikke er sikker på at jeg har set dem eller de ikke er
sikre på at jeg kan fuldføre overhalinge forsvarligt....

Men imho lyder det som om du lige så godt kunne have vagt en anden gruppe
trafikanter at lægge for had - cyklister, lastbiler eller blot gulplade 4x4

Fra : Ralph Køster

Dato : 20-06-08 04:55

trafikanter at lægge for had - cyklister, lastbiler eller blot gulplade 4x4
<<

Øhh.... 4x4 er 16

Så ved du det til en anden gang.

Haha...

Kunne ikke lade være. Sorry..

Fra : Jørgen Mangor Iverse~

Dato : 19-06-08 22:18

tor, 19 06 2008 kl. 19:49 +0200, skrev Snuden:
> [...]
> ved at hade dem!! Og håber på de slår sig ihjel...for det må jo være det der

Er det bare mig, eller har det være et aktivt trolleår indtil nu? Der
har været nogle stykker af denne slags, og flere end jeg havde forventet
har fået enddog ret lange tråde hægtet på...
---
Jørgen Mangor Iversen
K100RS med EML GT2000 sidevogn

Fra : B&O

Dato : 19-06-08 22:23

> [...]
> ved at hade dem!! Og håber på de slår sig ihjel...for det må jo være det

Ta nu og slap lidt af. Tænk på blodtrykket. Det betaler sig ikke at hidse
sig op.
Så risikerer vi andre jo bare at du tar ud og afreagerer i traffiken!

Ove

Fra : Ralph Køster

Dato : 20-06-08 04:53

Og mange af dem der sidder her og er hellige, de laver selv noget lort ude i
trafikken.

Problemet er bare at vi hver især ser forskelligt på hvad der er ok og hvad
de andre ikke bør gøre.

Jeg kan finde på at overhale med 180 kmt på landevej men er ved at brække
mig over de spader der kører mellem rækkerne på motorvejen.

Kan finde på at give den lidt ekstra gas hvor der er 50 kmt, men ryster på
hovedet når der kommer en bil med 90 i 50 kmt zone.

Moral er godt, dobbelt moral dobbelt så godt...NOT.

Tror vi alle har lidt af det i os..nogle vil bare ikke indrømme det.

Ralph.

Fra : Jan

Dato : 20-06-08 07:25

> [...]
> ved at hade dem!! Og håber på de slår sig ihjel...for det må jo være det

Hej Snuden

Du er ikke den eneste der hader dem. Når jeg kører på min mc regner jeg
altid med at "vogbanen" er min. Så jeg skifter lidt med at ligge i venstre
side, midt på og højre side af vognbanen (Det spor jeg kører i).

Men flere gange oplever jeg at blive forbikørt af en mc med stor hastighed.
Tænker idioten ikke på at bare et mindre vindstød kan få os til at kolidere,
eller hvis jeg lige trækker lidt ud i min bane for bedre at kunne se frem.
Jeg regner jo ikke med at blive overhalet i min egen bane.

Men desværre er der altid personer som ikke har hjerne nok til at indse, at
selv om de er verdens bedste kørere, så er det ikke sikkert vi andre er det

Fra : James Derry

Dato : 20-06-08 16:35

Og håber på de

Det er anden gang i løbet af en måned at du har
ønsket andre død eller nærmest glædet dig over
det, at "en idiot" døde i trafikken. Du har måske
et problem du skulle snakke med professionelle om.

Eller er du sådan en "Devil´s Advocate" type...?

Selv kører jeg pænt i byen, da jeg har ikke noget
at bevise unge månd i deres BOOM BOOM BMW-biler og
tror ikke at pigerne er særlig imponeret af en
brølende motor... kører ikke forbi i samme bane
som andre MCister, medmindre det er "aftalt," (dvs
at, kører jeg stille pga oppakning (begrænset så
til 130 km/t) og ser en anden MC i bagspejlet,
slipper jeg ham forbi så tydeligt, at det er en
invitation) og holder pæn afstand fra foran
kørende. Men tilgengæld, kører jeg over de
tilladte 80 på landevejen og mellem baner på
blokerede motorveje. Vi finder vores grænser og af
og til er der andre som stiller andre grænser for
sig selv end jeg gør.

Slap af.....nyd livet....få dig en cykel!

jas

Fra : Jan

Dato : 23-06-08 08:02

"James Derry (slet 4DEX9)" <airthy@4DEX9mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og til er der andre som stiller andre grænser for
> sig selv end jeg gør.
>
> Slap af.....nyd livet....få dig en cykel!

Du svarer på mit indlæg, jeg har intet skrevet om jeg håber nogen slår sig
ihjel.

Læs mit indlæg - jeg håber de bliver klogere og det er vel rimeligt nok.

Hilsen

Fra : MotoCoder

Dato : 24-06-08 12:14

Jan skrev:
> "James Derry (slet 4DEX9)" <airthy@4DEX9mail.dk> skrev i en meddelelse

> Du svarer p� mit indl�g, jeg har intet skrevet om jeg h�ber nogen sl�r sig
> ihjel.

Jeg tror at James henvendte sig mere til "Snuden" der tilsyneladende
kun skriver i denne gruppe for at gøre opmærksom på at motorcyklister
er hjernedøde og fortjener at blive slået ihjel - det er i hvert fald
det hans indlæg har handlet om siden april 2007, ifølge google groups
- og det er jo sådan set en lidt trist indgangsvinkel til tilværelsen
i almindelighed, og denne gruppes deltagere i særdeleshed ...

mvh
Peter
GSX600F, '98

Fra : PDA

Dato : 25-06-08 07:39

"MotoCoder" <peterlinddk@gmail.com> skrev i en meddelelse
Jan skrev:
> [...]

- og det er jo sådan set en lidt trist indgangsvinkel til tilværelsen
i almindelighed, og denne gruppes deltagere i særdeleshed ...

- og det er nogenlunde lige så givende og interessant, som at skrive i
hundegruppen at hundeejere er dumme og hundene burde aflives, i kattegruppen
at katte skulle skydes, i akvariegruppen at akvarister er nørder, i
juragruppen at advokater er svindlere..... you name it.

PDA

MotoGuzzi Nevada 750
BMW R25/2