Bremselys på MC fra 1974
Fra : carsten

Dato : 17-06-08 22:06

Jeg har netop købt en gl.MZ fra 1974, som skal synes.
Men jeg er i tvivl om den skal have bremselys på forbremsen?
Der er på bagbremsen, men umiddelbart kan jeg ikke se at der er noget på
forbremsen og jeg mener heller ikke jeg havde det på min gl CZ fra 1972.
Er der nogle der ved det ?

Mvh

Carsten

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 17-06-08 22:11

"carsten" <carstennafjern@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Der er på bagbremsen, men umiddelbart kan jeg ikke se at der er noget
> på forbremsen og jeg mener heller ikke jeg havde det på min gl CZ fra

Der behøver ikke at være stoplys på forbremsen på så gammel en MC, jeg
husker ikke skæringsdatoen, men jeg er helt sikker på, at du ikke
behøver det af hensyn til synet.

Michael D

Fra : Steen Gruby

Dato : 17-06-08 22:19

On Tue, 17 Jun 2008 23:10:34 +0200, "Michael Dahlberg"
<m.dahlberg@mail.tdcadsl.dk> wrote:

Hej.

>Der behøver ikke at være stoplys på forbremsen på så gammel en MC, jeg
>husker ikke skæringsdatoen, men jeg er helt sikker på, at du ikke
>behøver det af hensyn til synet.

Reglen er at cyklen skal fremstilles som typegodkendt.
Er den typegodkendt med bremsekontakt på forbremsen skal den være der,
men jeg tvivler nu også på at den er typegodkendt med en sådan.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Palle Bugtrup

Dato : 18-06-08 07:44

"Michael Dahlberg" <m.dahlberg@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>>
> Der behøver ikke at være stoplys på forbremsen på så gammel en MC, jeg
> husker ikke skæringsdatoen, men jeg er helt sikker på, at du ikke behøver

Skæringsdato - eller år er 1978.

Ulrich

Fra : Carsten A

Dato : 18-06-08 14:57

Palle Bugtrup wrote:

> Skæringsdato - eller år er 1978.

> Ulrich

Tak for hjælpen, den blev nysynet i dag, dog var der anmærkninger om ikke
virkende horn og utæt udstødning.

Carsten

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 18-06-08 19:36

"Carsten A" <carstennafjern@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for hjælpen, den blev nysynet i dag, dog var der anmærkninger om
> ikke virkende horn og utæt udstødning.
>
> Carsten

Tillykke med det, vi ses derude.

Michael D