Shims 7,5 mm
Fra : Manuel Korell

Dato : 17-06-08 06:53

Hej NG.

Jeg står lige over for at skulle justere ventiler på min motor, en
Kawasaki zzr 600 fra 92.
I den forbindelse, ville jeg lige se hvor meget og hvor shims kan
købes, og finder frem til at det billigste er mc butikken til 39 kr.
Men så var min tanke, at hvis der nu var en butik i København, kan jeg
jo købe dem der og få min mc ud og køre før. Ringede ned til MC
Hjørnet for at høre hvor meget de koster. Svaret var 95 til 105 kr.
eller jeg kunne bytte for 70 kr. Hmm, så spurte jeg: om de så var
originale Kawasaki. Svaret var så, at der ikke findes andet, og dem
som fortæller noget andet, de lyver.. eller noget i den retning. (Han
lød ikke helt munter)

Men er der ikke andre steder man kan få dem i København som er mere
realistiske hvad de skal koste?

Hvis svaret er nej, ville det så ikke være en go ide at lave en slags
byttebørs, hvor jeg eller en anden køber et sæt, og hvor kan man bytte
til et symbolist beløb. De fylder jo ikke det store og bliver ikke
slidt. Tror i, at folk ville være interesseret i det? Eller har folk
den slags i deres MC klub og ikke føler at der er behov?

Hilsen Manuel

Fra : Anders Majland

Dato : 17-06-08 14:05

> MC Hjørnet for at høre hvor meget de koster.

Ville nok ikke være mit første valg ... Det er mange år siden jeg har været
der efter reservedele og kigget i butikken... Harms er ret "farverig" for at
sige det pænt...

> [...]
> slidt. Tror i, at folk ville være interesseret i det?
> Tror i, at folk ville være interesseret i det?

Ja, men du skal nok ikke regne med en særlig høj timeløn på bytteriet ...
Men jeg har benyttet mig af en der har købte en kasse yamaha shims da jeg
fik stillet ventiler på xtz'en. Og jeg går nok også til ham igen næste
gang - ihvertfald hvis jeg ikke vil skifte dem selv... Det er nemmest at
lave ventil service når man har shims'ene ved hånden - man samler jo ikke
lige motoren halvvejs for at køre efter shims ...

Fra : Armand

Dato : 17-06-08 22:50

Anders Majland skrev:

> [...]
> "farverig" for at sige det pænt...

> Ja, men du skal nok ikke regne med en særlig høj timeløn på bytteriet

Ikke mindst fordi der alt ialt er 6-7 størrelser (á diameter) hvis man
skal dække alle motorer tilbage til de tidlige 70'ere ind

--
Armand.

Fra : Torben Scheel

Dato : 17-06-08 17:04

Manuel Korell wrote:

> Men er der ikke andre steder man kan få dem i København som er mere
> realistiske hvad de skal koste?

MC-nøglen har fået shims til de fleste mærker - 30kr / stk.

--
vh
Torben

Fra : Torben Scheel

Dato : 17-06-08 18:10

Torben Scheel wrote:

> MC-nøglen har fået shims til de fleste mærker - 30kr / stk.

rettelse - 25kr for 7,5mm