|
| Hjælp til karburatorsynkronisering af Blac~ Fra : B&O |
Dato : 15-06-08 18:42 |
|
Hej til alle i gruppen.
Jeg ved at der er en hel del kloge og hjælpsomme hoveder på denne gruppe.
Er der nogen af jer som kender til sider som beskriver fremgangsmåden ved
karburatorsynkronisering af en Honda Blackbird.
Jeg har fundet ud af at anbringe måleurene, men er en hel del i tvivl om
hvor jeg skruer for at justerer.
Det eneste sted som jeg kan finde er de 4 justeringsskruer på akselen til
gaskablet. Men det er vel ikke der at vacuumet skal justeres.
Jeg har en original Honda værkstedsbog. Men det er sgutte til at tyde
hvordan det skal gøres.
Det ser ud som om der skal bruges special-værktøj, og at der skal justeres i
bunden af karburatorerne hvor det er næsten umuligt at komme til.
Jeg har brugt et lille spejl for at se, men jeg kan altså ikke se nogen
steder at justerer.
Hjælp mig... jeg vil så gerne prøve at gøre det selv, men her rækker evnerne
altså ikke.
Forøvrigt har jeg vist allerede dummet mig. Jeg har købt et sæt
synkroniserings-ure fra mc-nøglen, men jeg skulle vist have købt et CARBTUNE
sæt.
Nå det må komme næste gang. Hvis jeg altså kan få hjælp til at justere.....
Venlig hilsen Ove
| |
Armand (15-06-2008)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 15-06-08 19:29 |
|
B&O skrev:
> Hej til alle i gruppen.
>
> Jeg ved at der er en hel del kloge og hjælpsomme hoveder på denne gruppe.
>
> Er der nogen af jer som kender til sider som beskriver fremgangsmåden ved
> karburatorsynkronisering af en Honda Blackbird.
> Jeg har fundet ud af at anbringe måleurene, men er en hel del i tvivl om
> hvor jeg skruer for at justerer.
> Det eneste sted som jeg kan finde er de 4 justeringsskruer på akselen til
> gaskablet. Men det er vel ikke der at vacuumet skal justeres.
>
Det er som sådan ikke vacuumet der justeres, men derimod gasspjældenes
position - hvilket tydelig indikeres v.h.a. vacuum: Vacuum'et viser i
hvilken grad at luft kan fise forbi karburator-spjældene og reducere
suget fra cylinderen!
Derved ér det de skruer der deler gasspjælds-akslen, der skal justeres
på, og retteligt burde der kun være 3 sådanne (á tre mellemrum mellem de
fire karbunader).
Når der kun er tre justeringsskruer må én af karburatorerne være
referencen som man ikke kan stille på - Det er typisk dén der sidder
nærmest gaskablets montering, men skru blot lidt på justeringen mellem
de midterste karburatorer og se hvilket vacuummeter der bevæger sig ved
justeringen, og lad så nabo-karburatoren være dén hvis vaccum de andre
skal stilles efter!
Derudover er det vigtigt at starte i midten: Eftersom at akslen videre
ud til den/de yderste karburatorer justeres samtidigt, vil det være
spildtid at have justeret den yderste først!
Klø på og bliv klog(ere)!
--
Armand.
| |
B&O (15-06-2008)
| Kommentar Fra : B&O |
Dato : 15-06-08 20:21 |
|
Tak Armand
Du er som sædvanlig på pletten med din superpe viden. Så kan jeg vel godt
forstå det sådan, at det er på akselen ved stilleskruerne at jeg skal
justere. Og du har ret.... skrue nr 3 er referenceskruen.
Jeg synes altså bare at det er overlækkert at jeg får et uddybende og
fornuftigt svar så hurtigt.
Armand burde have en præmie for alle hans gode svar.
Hilsen Ove
ps. Dur urene fra mc-nøglen?
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:48555f61$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> B&O skrev:
>> Hej til alle i gruppen.
>>
>> Jeg ved at der er en hel del kloge og hjælpsomme hoveder på denne gruppe.
>>
>> Er der nogen af jer som kender til sider som beskriver fremgangsmåden ved
>> karburatorsynkronisering af en Honda Blackbird.
>> Jeg har fundet ud af at anbringe måleurene, men er en hel del i tvivl om
>> hvor jeg skruer for at justerer.
>> Det eneste sted som jeg kan finde er de 4 justeringsskruer på akselen til
>> gaskablet. Men det er vel ikke der at vacuumet skal justeres.
>>
> Det er som sådan ikke vacuumet der justeres, men derimod gasspjældenes
> position - hvilket tydelig indikeres v.h.a. vacuum: Vacuum'et viser i
> hvilken grad at luft kan fise forbi karburator-spjældene og reducere suget
> fra cylinderen!
> Derved ér det de skruer der deler gasspjælds-akslen, der skal justeres på,
> og retteligt burde der kun være 3 sådanne (á tre mellemrum mellem de fire
> karbunader).
>
> Når der kun er tre justeringsskruer må én af karburatorerne være
> referencen som man ikke kan stille på - Det er typisk dén der sidder
> nærmest gaskablets montering, men skru blot lidt på justeringen mellem de
> midterste karburatorer og se hvilket vacuummeter der bevæger sig ved
> justeringen, og lad så nabo-karburatoren være dén hvis vaccum de andre
> skal stilles efter!
> Derudover er det vigtigt at starte i midten: Eftersom at akslen videre ud
> til den/de yderste karburatorer justeres samtidigt, vil det være spildtid
> at have justeret den yderste først!
>
> Klø på og bliv klog(ere)!
>
> --
> Armand.
| |
Torben Scheel (16-06-2008)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 16-06-08 06:51 |
|
B&O wrote:
> Armand burde have en præmie for alle hans gode svar.
>
Njah - han har måske en sixpack tilgode fra mig. Men hans manglende svar
i netop den sag får mig til at tænke at det måske alligevel var mig der
vandt væddemålet
Dueh B&O - kunne du lokkes til at svare under det du svarer på som os
andre - det gør det så overskueligt når vi alle følger de enkle
retningslinier.
--
vh
Torben
| |
Armand (16-06-2008)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 16-06-08 15:41 |
|
Torben Scheel skrev:
> B&O wrote:
>> Armand burde have en præmie for alle hans gode svar.
>>
>
> Njah - han har måske en sixpack tilgode fra mig. Men hans manglende svar
> i netop den sag får mig til at tænke at det måske alligevel var mig der
> vandt væddemålet
>
Auchh!
Jeg hár sqtte fået kigget på'ed
Nyt fordæk og nyrenomaling af Hondas notorisk elindigt lakerede
forgaffeben ligger højere på to-do listen, og selv dét kniber det med
--
Armand.
| |
Torben Scheel (16-06-2008)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 16-06-08 15:49 |
|
Armand wrote:
> Auchh!
> Jeg hár sqtte fået kigget på'ed
> Nyt fordæk og nyrenomaling af Hondas notorisk elindigt lakerede
> forgaffeben ligger højere på to-do listen, og selv dét kniber det med
>
Ta'ed roligt - det haster ikke. Jeg lægger fotos af mine spacere op en
af dagene - den nye har forløbigt holdt. Jeg huskede i øvrigt forkert på
tilspændingsmomentet - det er 150 Nm på baghjulsakslen.
--
vh
Torben
| |
Torben Scheel (16-06-2008)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 16-06-08 16:08 |
|
Torben Scheel wrote:
> Ta'ed roligt - det haster ikke. Jeg lægger fotos af mine spacere op en
> af dagene - den nye har forløbigt holdt. Jeg huskede i øvrigt forkert på
> tilspændingsmomentet - det er 150 Nm på baghjulsakslen.
>
Dagen er oprunden : http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=1538 Den nye
ligner i øvrigt rustfast for mit utrænede øje - ligsom Genesis spaceren
gør. Den har dog et par småpletter med rustangreb.
--
vh
Torben
| |
B&O (18-06-2008)
| Kommentar Fra : B&O |
Dato : 18-06-08 18:16 |
|
"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4855ff43$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
> B&O wrote:
>> Armand burde have en præmie for alle hans gode svar.
>>
>
> Njah - han har måske en sixpack tilgode fra mig. Men hans manglende svar i
> netop den sag får mig til at tænke at det måske alligevel var mig der
> vandt væddemålet
>
> Dueh B&O - kunne du lokkes til at svare under det du svarer på som os
> andre - det gør det så overskueligt når vi alle følger de enkle
> retningslinier.
>
> --
> vh
> Torben
Er det sådan her du mener Torben. Hvis det er sådan at det ønskes, vil jeg
prøve at huske det fremover.
Hilsen Ove
| |
Torben Scheel (18-06-2008)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 18-06-08 20:19 |
|
B&O wrote:
>>
>> Dueh B&O - kunne du lokkes til at svare under det du svarer på som os
>> andre - det gør det så overskueligt når vi alle følger de enkle
>> retningslinier.
>>
>
> Er det sådan her du mener Torben. Hvis det er sådan at det ønskes, vil jeg
> prøve at huske det fremover.
>
Jep - right on! Der er et par andre detaljer, men det kan komme hen ad
vejen.
--
vh
Torben
| |
B&O (19-06-2008)
| Kommentar Fra : B&O |
Dato : 19-06-08 22:26 |
|
"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:48595f9a$0$15878$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> B&O wrote:
>>>
>>> Dueh B&O - kunne du lokkes til at svare under det du svarer på som os
>>> andre - det gør det så overskueligt når vi alle følger de enkle
>>> retningslinier.
>>>
>>
>> Er det sådan her du mener Torben. Hvis det er sådan at det ønskes, vil
>> jeg prøve at huske det fremover.
>>
> Jep - right on! Der er et par andre detaljer, men det kan komme hen ad
> vejen.
>
> --
> vh
> Torben
Du siger bare til....
| |
Torben Scheel (20-06-2008)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 20-06-08 07:24 |
|
B&O wrote:
> Du siger bare til....
>
>
Hov! Du glemte at klippe det overflødige væk
Og dit newsprogram piller ikke min signatur fra. Prøv gerne med Mozilla
Thunderbird - den er go'
En signatur er på max 4 linier, er et fristed hvor du kan sælge et kuld
katte eller citere nogen. Det vigtigste er at signaturadskilleren er
velformet som herunder - tricket er at der skal være et blanktegn efter
stregerne : "-- "
--
vh
Torben
TDM900 2006 til salg - sort, 17000km, garagecykel, taskesæt, alarm,
99.000,- tlf:27643260
| |
|
|