|
| Vandkølet MC Fra : Telemand |
Dato : 11-06-08 23:18 |
|
Jeg er blevet lidt smålun på Honda's vandkølede 500 cc-model fra først i
80'erne, men selv i den alder koster de jo stadig en del.
Hhv Kawasaki og Yamaha ser ikke ud til at være så dyre, har en af dem lavet
en tilsvarende vandkølet maskine???
Mvh
Telemand
| |
MartinK (12-06-2008)
| Kommentar Fra : MartinK |
Dato : 12-06-08 00:17 |
|
VF 500?
MKH
"Telemand" <skipper@nospammail.dk> skrev i meddelelsen
news:48504f10$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jeg er blevet lidt smålun på Honda's vandkølede 500 cc-model fra først i
> 80'erne, men selv i den alder koster de jo stadig en del.
> Hhv Kawasaki og Yamaha ser ikke ud til at være så dyre, har en af dem
> lavet en tilsvarende vandkølet maskine???
> Mvh
> Telemand
>
| |
JimR (12-06-2008)
| Kommentar Fra : JimR |
Dato : 12-06-08 13:33 |
|
"Telemand" <skipper@nospammail.dk> wrote in message
news:48504f10$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jeg er blevet lidt smålun på Honda's vandkølede 500 cc-model fra først i
> 80'erne, men selv i den alder koster de jo stadig en del.
> Hhv Kawasaki og Yamaha ser ikke ud til at være så dyre, har en af dem
> lavet en tilsvarende vandkølet maskine???
> Mvh
> Telemand
Endnu en CX500 aspirant check også NTV 650 Revere ud: Brede moderne
fælge, vandkøling, monosvinger, kardantræk, bundsolid MC der kan fås fra 30k
i rimelig stand.
mvh
JimR
| |
Torben Scheel (12-06-2008)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 12-06-08 14:55 |
|
JimR wrote:
> Endnu en CX500 aspirant check også NTV 650 Revere ud: Brede moderne
> fælge, vandkøling, monosvinger, kardantræk, bundsolid MC der kan fås fra 30k
> i rimelig stand.
>
Fin fin cykel - til mindre chauffører. Min kone på 167cm er glad for sin
- jeg - på 195 - kan ikke rigtigt finde mig til rette.
--
vh
Torben
| |
Armand (12-06-2008)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 12-06-08 17:18 |
|
Telemand skrev:
> Jeg er blevet lidt smålun på Honda's vandkølede 500 cc-model fra først i
> 80'erne, men selv i den alder koster de jo stadig en del.
> Hhv Kawasaki og Yamaha ser ikke ud til at være så dyre, har en af dem lavet
> en tilsvarende vandkølet maskine???
>
Kawaski har en GPZ500, der er yderst vekørende!
--
Armand.
| |
Telemand (12-06-2008)
| Kommentar Fra : Telemand |
Dato : 12-06-08 18:33 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:48514c49$0$56778$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Telemand skrev:
>> Jeg er blevet lidt smålun på Honda's vandkølede 500 cc-model fra først i
>> 80'erne, men selv i den alder koster de jo stadig en del.
>> Hhv Kawasaki og Yamaha ser ikke ud til at være så dyre, har en af dem
>> lavet en tilsvarende vandkølet maskine???
>>
> Kawaski har en GPZ500, der er yderst vekørende!
>
> --
> Armand.
Det ser udmærket ud, men det er jo også den slags maskiner man skal ligge
helt forover på.
Det ender nok alligevel med en CX 500, hvis fruen giver lov
Telemand
| |
Armand (12-06-2008)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 12-06-08 23:01 |
|
Telemand skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:48514c49$0$56778$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Telemand skrev:
>>> Jeg er blevet lidt smålun på Honda's vandkølede 500 cc-model fra først i
>>> 80'erne, men selv i den alder koster de jo stadig en del.
>>> Hhv Kawasaki og Yamaha ser ikke ud til at være så dyre, har en af dem
>>> lavet en tilsvarende vandkølet maskine???
>>>
>> Kawaski har en GPZ500, der er yderst velkørende!
>>
> Det ser udmærket ud, men det er jo også den slags maskiner man skal ligge
> helt forover på.
>
Nej da! GPZ 500 har nok den mest fornuftige kørestilling der findes og
er af samme grund ganske letkørt og livlig rundt om hjørner :-|
Et GPZ+kører -billede fundet på Google:
< http://fotosmotor.anuntis.com/mnet/2008/03/17/3491442/1718393_n.jpg>
--
Armand.
| |
Ivar (13-06-2008)
| Kommentar Fra : Ivar |
Dato : 13-06-08 20:05 |
|
Telemand skrev:
> Det ender nok alligevel med en CX 500, hvis fruen giver lov
Så lad være med at fortælle hende, hvilket øgenavn den har!
Ivar Magnusson
--
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/
Hvis du er træt af at Outlook Express ikke finde ud af
at citere indlæg fra Googles Groups korrekt.
| |
Telemand (13-06-2008)
| Kommentar Fra : Telemand |
Dato : 13-06-08 21:43 |
|
Øhhh, jeg må indrømme, at jeg ikke lige kender øgenavnet til den???
Telemand
"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:mn.6cf17d8611d5279c.31159@nozpamwebspeed.dk...
> Telemand skrev:
>
>> Det ender nok alligevel med en CX 500, hvis fruen giver lov
>
> Så lad være med at fortælle hende, hvilket øgenavn den har!
>
>
> Ivar Magnusson
>
> --
> Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/
> Hvis du er træt af at Outlook Express ikke finde ud af
> at citere indlæg fra Googles Groups korrekt.
>
>
| |
Steen Gruby (13-06-2008)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 13-06-08 21:51 |
|
On Fri, 13 Jun 2008 22:43:09 +0200, "Telemand" <skipper@nospammail.dk>
wrote:
Hej.
>Øhhh, jeg må indrømme, at jeg ikke lige kender øgenavnet til den???
>
Gyllepumpen.
Kig på den een gang til, så ved du hvorfor
Jeg er enig med Armand.
GPZ500 er nok klassens mest bundsolide knallert, og så kører den
faktisk godt.
En af DFM's tidligere, flittige, skribenter havde sådan en som blev
drevet rundt på bane med fodhvilerne i jorden det meste af tiden.
Den kan kun anbefales.
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
Ivar (13-06-2008)
| Kommentar Fra : Ivar |
Dato : 13-06-08 21:58 |
|
Steen Gruby skrev:
> GPZ500 er nok klassens mest bundsolide knallert, og så kører den
> faktisk godt.
Det kan være, men CX500 er en klassiker. Selvom den har det kedelige
øgenavn, er den en maskine mange ældre motorcyklister gerne vil eje.
Ivar Magnusson
--
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/
Hvis du er træt af at Outlook Express ikke finde ud af
at citere indlæg fra Googles Groups korrekt.
| |
Steen Gruby (13-06-2008)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 13-06-08 22:06 |
|
On Fri, 13 Jun 2008 22:58:11 +0200, Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk>
wrote:
Hej Ivar.
>
>Det kan være, men CX500 er en klassiker. Selvom den har det kedelige
>øgenavn, er den en maskine mange ældre motorcyklister gerne vil eje.
>
Jeg er en af de ælder motorcyklister, og jeg vil ikke eje den
Ikke fordi jeg har noget at udsætte på den, men jeg er til noget
andet, og nej, heller ikke GPZ500.
Det jeg skrev om GPZ500 er på grundlag af hvad jeg har set den
præstere over nogle år, og det imponerede mig faktisk lidt.
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
Ole Hansen (13-06-2008)
| Kommentar Fra : Ole Hansen |
Dato : 13-06-08 22:07 |
|
Ivar wrote:
> Det kan være, men CX500 er en klassiker. Selvom den har det kedelige
> øgenavn, er den en maskine mange ældre motorcyklister gerne vil eje.
Jeg synes det er lidt tidligt at blive kaldt ældre som 29-årig Jeg
har altid været vild med CX500 og sådan bliver jeg nød til at have
stående i garagen på et tidspunkt i en Custom (når jeg får en garage).
> Ivar Magnusson
--
Ole Hansen
| |
Ivar (13-06-2008)
| Kommentar Fra : Ivar |
Dato : 13-06-08 22:25 |
|
Ole Hansen skrev:
> Jeg synes det er lidt tidligt at blive kaldt ældre som 29-årig
At der er mange ældre der gerne vil eje en, udelukker jo ikke at
der er yngre der også vil.
> Jeg har
> altid været vild med CX500 og sådan bliver jeg nød til at have stående i
> garagen på et tidspunkt i en Custom (når jeg får en garage).
Jeg kan godt forstå, at når Telemand er lun på en CX500, er en
GPZ500 uinteressant, det er jo to helt forskellige maskiner.
Ivar Magnusson
--
Træt af Outlook Express?
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/
| |
Telemand (14-06-2008)
| Kommentar Fra : Telemand |
Dato : 14-06-08 18:14 |
|
Ja, det er en fin maskine, men de koster også stadig penge, selv om de
nærmer sig de 25 år, og har set en del km.
Telemand
"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:mn.6d7d7d86ff181e17.31159@nozpamwebspeed.dk...
> Ole Hansen skrev:
>
>> Jeg synes det er lidt tidligt at blive kaldt ældre som 29-årig
>
> At der er mange ældre der gerne vil eje en, udelukker jo ikke at
> der er yngre der også vil.
>
>
>> Jeg har altid været vild med CX500 og sådan bliver jeg nød til at have
>> stående i garagen på et tidspunkt i en Custom (når jeg får en garage).
>
> Jeg kan godt forstå, at når Telemand er lun på en CX500, er en
> GPZ500 uinteressant, det er jo to helt forskellige maskiner.
>
>
> Ivar Magnusson
>
> --
> Træt af Outlook Express?
> Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/
>
>
| |
Torben Scheel (16-06-2008)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 16-06-08 06:24 |
|
Steen Gruby wrote:
> Gyllepumpen.
> Kig på den een gang til, så ved du hvorfor
>
Tjah - _jeg_ ved det stadig ikke - men jeg er også fra forstaden
--
vh
Torben
| |
Orla Pedersen (16-06-2008)
| Kommentar Fra : Orla Pedersen |
Dato : 16-06-08 07:58 |
|
Torben Scheel wrote:
> Steen Gruby wrote:
>> Gyllepumpen.
>> Kig på den een gang til, så ved du hvorfor
>>
> Tjah - _jeg_ ved det stadig ikke - men jeg er også fra forstaden
Tjae, ikke underligt, for en dansk centrifugalgyllepumpe ligner jo ikke
alverden. Men tyskernes V-formede membran gyllepumpe gav anledning til
CX'erens navn.
Og så bør OP nok tænke på at CX-modellerne ér gamle, og som sådan kán lide
af tidens tand, og...... at visse reservedele er udgået. :-/
mvh
Orla
| |
Torben Scheel (16-06-2008)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 16-06-08 08:05 |
|
Orla Pedersen wrote:
> Tjae, ikke underligt, for en dansk centrifugalgyllepumpe ligner jo ikke
> alverden. Men tyskernes V-formede membran gyllepumpe gav anledning til
> CX'erens navn.
I min barndom var væskepumper noget der stod på "tanken" - både
oliesuger og brændstofpumper. Og så var der grundvandspumpen i kælderen.
At man kunne ønske at pumpe gylle lå meget fjernt - "gylle" var blot et
skældsord uden substans i 70'ernes Herlev.
> Og så bør OP nok tænke på at CX-modellerne ér gamle, og som sådan kán
> lide af tidens tand, og...... at visse reservedele er udgået. :-/
Jep. Og at NTV / Revere giver samme kvalitetsfornemmelse.
--
vh
Torben
| |
Arne Lorenzen (16-06-2008)
| Kommentar Fra : Arne Lorenzen |
Dato : 16-06-08 09:28 |
|
Torben Scheel skrev den 16 jun 2008 i
news:4855f8f6$0$90276$14726298@news.sunsite.dk:
> Steen Gruby wrote:
>
>> Gyllepumpen.
>> Kig på den een gang til, så ved du hvorfor
>>
> Tjah - _jeg_ ved det stadig ikke - men jeg er også fra forstaden
>
Den tværliggende(?) v-motor ligner en pumpekonstruktion.
Dog ses her den "rigtige" gyllepumpe:
www.youtube.com/watch?v=pmA5ibZgayI
--
Mvdlh - Arne Lorenzen / http://dfmc.dk/?id=183
| |
Armand (16-06-2008)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 16-06-08 16:49 |
|
Arne Lorenzen skrev:
>
>>
>
> Den tværliggende(?) v-motor ligner en pumpekonstruktion.
>
Forestil dig at det istedet var en V8'er med samme "cylinder-retning" -
Ville du så også kalde den tværliggende?
Nej, vel? V-motorer benævnes, som også alle andre efter krumtappens
placering!
> Dog ses her den "rigtige" gyllepumpe:
> www.youtube.com/watch?v=pmA5ibZgayI
>
Hæ!
Fanatikere findes gudskelov overalt
--
Armand.
| |
Arne Lorenzen (16-06-2008)
| Kommentar Fra : Arne Lorenzen |
Dato : 16-06-08 18:33 |
|
Armand skrev den 16 jun 2008 i
news:48568b52$0$56779$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
> Arne Lorenzen skrev:
>> Den tværliggende(?) v-motor ligner en pumpekonstruktion.
>>
> Forestil dig at det istedet var en V8'er med samme
> "cylinder-retning" - Ville du så også kalde den tværliggende?
>
> Nej, vel? V-motorer benævnes, som også alle andre efter
> krumtappens placering!
I thought it enough - og var næsten sikker på at huske forkert.
- husker til gengæld adskillige tråde om emnet.......
--
Mvdlh - Arne Lorenzen / http://dfmc.dk/?id=183
| |
Torben Scheel (17-06-2008)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 17-06-08 06:23 |
|
Armand wrote:
> Forestil dig at det istedet var en V8'er med samme "cylinder-retning" -
> Ville du så også kalde den tværliggende?
>
> Nej, vel? V-motorer benævnes, som også alle andre efter krumtappens
> placering!
Så lærte jeg også noget i dag. Sjovt at V2'ere (og boksere) er smallest
med motoren på tværs.
--
vh
Torben
| |
Michael Dahlberg (17-06-2008)
| Kommentar Fra : Michael Dahlberg |
Dato : 17-06-08 07:18 |
|
"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:48574a24$0$90276$14726298@news.sunsite.dk...
> Armand wrote:
>
>> Forestil dig at det istedet var en V8'er med samme
>> "cylinder-retning" - Ville du så også kalde den tværliggende?
>>
>> Nej, vel? V-motorer benævnes, som også alle andre efter krumtappens
>> placering!
>
> Så lærte jeg også noget i dag. Sjovt at V2'ere (og boksere) er
> smallest med motoren på tværs.
>
> --
Hvilken boxer er det nu lige, med motoren på tværs, du mener?
Michael D
| |
Orla Pedersen (17-06-2008)
| Kommentar Fra : Orla Pedersen |
Dato : 17-06-08 11:55 |
| | |
Torben Scheel (17-06-2008)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 17-06-08 12:08 |
|
Orla Pedersen wrote:
>
>> Hvilken boxer er det nu lige, med motoren på tværs, du mener?
>>
>
> Dovenlars aka Douglas fra før wwII
>
> http://en.wikipedia.org/wiki/Douglas_(motorcycles)
>
> Men den var kun vandkølet i regnvejr
>
Jeg _vidste_ jeg blot skulle sidde på mine hænder i den sag
--
vh
Torben
| |
Michael Dahlberg (17-06-2008)
| Kommentar Fra : Michael Dahlberg |
Dato : 17-06-08 13:06 |
|
"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:48579b01$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
> Orla Pedersen wrote:
>>
>>> Hvilken boxer er det nu lige, med motoren på tværs, du mener?
>>>
>>
>> Dovenlars aka Douglas fra før wwII
>>
>> http://en.wikipedia.org/wiki/Douglas_(motorcycles)
>>
>> Men den var kun vandkølet i regnvejr
>>
> Jeg _vidste_ jeg blot skulle sidde på mine hænder i den sag
>
Pas nu på, du ikke sidder så længe, at de vokser fast
Michael D
Der tror du snart kommer op igen
| |
Torben Scheel (17-06-2008)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 17-06-08 13:18 |
|
Michael Dahlberg wrote:
>> Jeg _vidste_ jeg blot skulle sidde på mine hænder i den sag
>>
> Pas nu på, du ikke sidder så længe, at de vokser fast
>
Kun til fyraften..
--
vh
Torben
| |
Armand (17-06-2008)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 17-06-08 22:27 |
|
Torben Scheel skrev:
> Orla Pedersen wrote:
>>
>>> Hvilken boxer er det nu lige, med motoren på tværs, du mener?
>>>
>>
>> Dovenlars aka Douglas fra før wwII
>>
>> http://en.wikipedia.org/wiki/Douglas_(motorcycles)
>>
>> Men den var kun vandkølet i regnvejr
>>
> Jeg _vidste_ jeg blot skulle sidde på mine hænder i den sag
>
Øheeh!?
Du har da ikke ytret nogen forudindtagethed i den forbindelse :-/
--
Armand.
(der også mener at kunne huske at (var det?) Cagiva forsøgte sig med en
tværliggende totagger boxer-twin til GP-race)
| |
Michael Dahlberg (17-06-2008)
| Kommentar Fra : Michael Dahlberg |
Dato : 17-06-08 22:38 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:48582c12$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Torben Scheel skrev:
>> Orla Pedersen wrote:
>>>
>>>> Hvilken boxer er det nu lige, med motoren på tværs, du mener?
>>>>
>>>
>>> Dovenlars aka Douglas fra før wwII
>>>
>>> http://en.wikipedia.org/wiki/Douglas_(motorcycles)
>>>
>>> Men den var kun vandkølet i regnvejr
>>>
>> Jeg _vidste_ jeg blot skulle sidde på mine hænder i den sag
>>
> Øheeh!?
> Du har da ikke ytret nogen forudindtagethed i den forbindelse :-/
>
> --
> Armand.
> (der også mener at kunne huske at (var det?) Cagiva forsøgte sig med
> en tværliggende totagger boxer-twin til GP-race)
Jeg rejser børster, hver gang du skriver "totagger" om en to-takter, er
der en særlig grund?
(Jeg mener ikke til at jeg rejser børster, men til at du altid
"tagger")
Michael D
| |
Armand (17-06-2008)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 17-06-08 23:10 |
|
Michael Dahlberg skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:48582c12$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> (..............(var det?) Cagiva forsøgte sig med
>> en tværliggende totagger boxer-twin til GP-race)
>
> Jeg rejser børster, hver gang du skriver "totagger" om en to-takter, er
> der en særlig grund?
> (Jeg mener ikke til at jeg rejser børster, men til at du altid
> "tagger")
>
Måske fordi at jeg nu har set lyset og forsøger at få udtrykket skubbet
ind i retskrivningsordbogen
Næh, det er et udtryk der for stedse har bidt sig fast efter en simpel
oplevelse engang for mange år siden:
Stod og manglede et stempel til (s.v.j.h.) en Yamaha-DT'er, og fik et
tip om at Als Cylinderservice solgte billige stempler til halvgamle
japanere - Ved den efterfølgende telefoniske henvendelse svarede et
kvindfolk i den anden ende på forrygende sønderjydsk: "en DT'er, jamen -
det er jo en to-tagger"
Et andet andet slemt ord: "karbunader", har jeg tillært mig her på gruppen!
--
Armand.
| |
Ukendt (18-06-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 18-06-08 06:11 |
|
On Tue, 17 Jun 2008 23:37:32 +0200, Michael Dahlberg wrote:
> Jeg rejser børster, hver gang du skriver "totagger" o
Nu er der fa'en til forskel fra nyopfundne ord á totagger, karbunader, og
krumpeter, til et misbrug af eksisterende ord, som "renovation" om en
gennemgribende reparation.
Synes jeg, _ikke_ "syntes", grrrrr.
--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
12-6-08
| |
Michael Dahlberg (18-06-2008)
| Kommentar Fra : Michael Dahlberg |
Dato : 18-06-08 07:19 |
|
"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:i6hsn87ohm34.qg976d6zutva.dlg@40tude.net...
> On Tue, 17 Jun 2008 23:37:32 +0200, Michael Dahlberg wrote:
>
>> Jeg rejser børster, hver gang du skriver "totagger" o
>
> Nu er der fa'en til forskel fra nyopfundne ord á totagger, karbunader,
> og
> krumpeter, til et misbrug af eksisterende ord, som "renovation" om en
> gennemgribende reparation.
>
> Synes jeg, _ikke_ "syntes", grrrrr.
>
Det kommer da an på, om du har ændret mening.
(Sorry Sir)
Michael D
| |
Torben Scheel (18-06-2008)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 18-06-08 06:27 |
|
Armand wrote:
> Torben Scheel skrev:
>> Orla Pedersen wrote:
>>>
>>>> Hvilken boxer er det nu lige, med motoren på tværs, du mener?
>>>>
>>>
>>> Dovenlars aka Douglas fra før wwII
>>>
>>> http://en.wikipedia.org/wiki/Douglas_(motorcycles)
>>>
>>> Men den var kun vandkølet i regnvejr
>>>
>> Jeg _vidste_ jeg blot skulle sidde på mine hænder i den sag
>>
> Øheeh!?
> Du har da ikke ytret nogen forudindtagethed i den forbindelse :-/
>
Tjoeh - det startede jo med mit udsagn :
---------------------------------------------------------------
> Så lærte jeg også noget i dag. Sjovt at V2'ere (og boksere) er
> > smallest med motoren på tværs.
> >
> > --
Hvilken boxer er det nu lige, med motoren på tværs, du mener?
---------------------------------------------------------------
The rest is history..
--
vh
Torben
| |
Michael Dahlberg (17-06-2008)
| Kommentar Fra : Michael Dahlberg |
Dato : 17-06-08 13:04 |
|
"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:g3855v$g28$1@abbeden.bunk.cc...
> Michael Dahlberg wrote:
>
>> Hvilken boxer er det nu lige, med motoren på tværs, du mener?
>>
>
> Dovenlars aka Douglas fra før wwII
>
> http://en.wikipedia.org/wiki/Douglas_(motorcycles)
>
> Men den var kun vandkølet i regnvejr
>
Så vidt jeg husker havde Douglas Dragonfly da motoren på langs...sammen
med kædetræk til baghjulet!!!!!!
http://www.realclassic.co.uk/doug04022400.html
Var der en anden Douglas model med boxer, og motoren på tværs?
Michael D
| |
"J.C.Kløve" (17-06-2008)
| Kommentar Fra : "J.C.Kløve" |
Dato : 17-06-08 13:15 |
| | |
Michael Dahlberg (17-06-2008)
| Kommentar Fra : Michael Dahlberg |
Dato : 17-06-08 13:20 |
| | |
"J.C.Kløve" (17-06-2008)
| Kommentar Fra : "J.C.Kløve" |
Dato : 17-06-08 13:22 |
|
Michael Dahlberg skrev:
> ""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse
> news:4857aacb$0$90276$14726298@news.sunsite.dk...
>> Michael Dahlberg skrev:
>>> "Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted@post.tele.dk> skrev i en
>>> meddelelse news:g3855v$g28$1@abbeden.bunk.cc...
>>>> Michael Dahlberg wrote:
>
> Up, de er godt nok fra før min tid, beklager at jeg var så kålhøgen;-(
>
.... undrede mig godt nok over at du mente at kunne "huske" dem
--
Dun@nt
"Ansvarlighed fjerner risikoen"
Kilo SFau s "Hvidguld"
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC
| |
Michael Dahlberg (17-06-2008)
| Kommentar Fra : Michael Dahlberg |
Dato : 17-06-08 13:37 |
|
""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse
news:4857ac89$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
> Michael Dahlberg skrev:
>> ""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse
>> news:4857aacb$0$90276$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Michael Dahlberg skrev:
>>>> "Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted@post.tele.dk> skrev i en
>>>> meddelelse news:g3855v$g28$1@abbeden.bunk.cc...
>>>>> Michael Dahlberg wrote:
>
>>
>> Up, de er godt nok fra før min tid, beklager at jeg var så
>> kålhøgen;-(
>>
> ... undrede mig godt nok over at du mente at kunne "huske" dem
>
> --
Jamen vil det sige, at i andre slår ting op?
Jeg troede denne gruppe levede af paratviden,
Man så vil jeg da også bruge søgefunktionen fremover.
Michael D
| |
Torben Scheel (18-06-2008)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 18-06-08 06:32 |
|
Michael Dahlberg wrote:
> Jamen vil det sige, at i andre slår ting op?
> Jeg troede denne gruppe levede af paratviden,
> Man så vil jeg da også bruge søgefunktionen fremover.
>
>
Google er min paratviden.
"Den lærdom, som består i at kunne lære udenad, kvalificerer ikke til at
blive lærer." - Konfucius.
--
vh
Torben
| |
Orla Pedersen (17-06-2008)
| Kommentar Fra : Orla Pedersen |
Dato : 17-06-08 14:40 |
| | |
Michael Dahlberg (17-06-2008)
| Kommentar Fra : Michael Dahlberg |
Dato : 17-06-08 16:43 |
|
"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:g38er1$517$1@abbeden.bunk.cc...
> Michael Dahlberg wrote:
>
>>> http://en.wikipedia.org/wiki/Douglas_(motorcycles)
>
>> Så vidt jeg husker havde Douglas Dragonfly da motoren på langs.
>
> Nymodens pjat :-| Så Du linket
>
> Jup, det er paratviden.
>
åh, gudskelov
Michael D
| |
Armand (17-06-2008)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 17-06-08 22:23 |
|
Torben Scheel skrev:
> Armand wrote:
>
>> Forestil dig at det istedet var en V8'er med samme "cylinder-retning"
>> - Ville du så også kalde den tværliggende?
>>
>> Nej, vel? V-motorer benævnes, som også alle andre efter krumtappens
>> placering!
>
> Så lærte jeg også noget i dag. Sjovt at V2'ere (og boksere) er smallest
> med motoren på tværs.
>
Hvilket må være med modifikationer: MR-togenes ti-cylindrede boxere
f.eks.
--
Armand.
| |
Torben Scheel (18-06-2008)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 18-06-08 06:33 |
|
Armand wrote:
> Hvilket må være med modifikationer: MR-togenes ti-cylindrede boxere
> f.eks.
>
Arh - glemt forbehold. "De fleste 2 cylindrede boksere". Bedre?
--
vh
Torben
| |
|
|