lidt tysk hjælp...
Fra : Dak

Dato : 11-06-08 14:15

Bitte überweisen Sie den Betrag zu

Sparkasse Darmstadt

KTO: 705934
BLZ: 508 501 50
IBAN:DE53 5085 0150 0000 70 59 34
BIC: HELADEF1DAS

Inhaber: Wrackbike
Verwendung: Karteikarte 338728
Versandkosten betragen 20,- EUR

Gesamt 40,- EUR
-------

Skal man ikke kun brige BIC og IBAN nummeret hvis jeg går ned i banken og
sender? Og hvad skal jeg skrive på overførslen?

---
Dak
"Honda CBR600F3 '96"
"ex-Suzuki GS500Ev"

Fra : MBP

Dato : 11-06-08 14:17

Please beløbet overføres til

Sparkasse Darmstadt

KTO: 705934
Kode: 508 501 50
IBAN: DE53 5085 0150 0000 70 59 34
BIC: HELADEF1DAS

Ejer: Bike Vraget
Brug: Tab 338728
Shipping er 20, - EUR

I alt 40, - EUR

Fra : Thomas Jensen

Dato : 11-06-08 14:18

> Skal man ikke kun brige BIC og IBAN nummeret hvis jeg går ned i banken og
> sender? Og hvad skal jeg skrive på overførslen?

i Danske Netbank skal man udfylde navn og adresse også. Men ellers jo IBAN
og BIC/SWIFT.
Det andet er nok til de tyske kunder.

Jeg plejer bare at skrive mit navn og den del jeg har købt i øverførslen.

Thomas Jensen
Kawasaki ZRX1200S
http://dfmc.dk/?id=11

Fra : Anders Majland

Dato : 11-06-08 14:47

> Skal man ikke kun brige BIC og IBAN nummeret

Jo det er tilstrækkeligt.

> hvis jeg går ned i banken og sender? Og hvad skal jeg skrive på
> overførslen?

Hvis du går ned i banken kommer du sikkert af med et gybyr på en hund eller
mere ... Bruger du netbank er prisen sikkert et sted mellem næsten gratis
(de tager lidt påkursen) til en 15/25kr eller deromkring.

Fra : Jan Petersen

Dato : 12-06-08 23:12

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> schrieb im Newsbeitrag

> [...]
> eller mere ... Bruger du netbank er prisen sikkert et sted mellem næsten
> gratis (de tager lidt påkursen) til en 15/25kr eller deromkring.

Falsch - Kursen er lavere hvis du bruger int. overførsel, men du skal af med
20 kr. i egen bank og hvis ikke du har en aftale med modtager om at han
betaler sin bankomkostning, koster det det 100 ekstra. Jeg plejer at aftale
5 euro ekstra på betalingen mod at lade modtager betale sin del - sparet 65
kr.

Mvh
Jan Petersen

Fra : MKS - 74

Dato : 12-06-08 23:25

On Fri, 13 Jun 2008 00:11:54 +0200, "Jan Petersen"
<jan@NOSPAM.kosmo.dk> wrote:

> [...]
>5 euro ekstra på betalingen mod at lade modtager betale sin del - sparet 65

Njah - Tyskland (og iøvrigt også DK) har tilsluttet sig en
EU-forordning, således at de tyske banker ikke må tage mere for en
(std.) udenlansk EUR-overførsel end for en do indenlandsk, og da det
oftest er gratis, betyder det at man helt typisk kan slippe med det
danske Netbank-gebyr af størrelsesorden som angivet af Anders, såfremt
man anfører at afsender og modtager deles om omkostningerne (vi den
danske bank for afsendelse og tyskeren sin tyske bank for modtagelse),
og laver en std. EUR-overførsel.

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:

Fra : Torben Scheel

Dato : 13-06-08 07:13

Jan Petersen wrote:

> [...]
> 5 euro ekstra på betalingen mod at lade modtager betale sin del - sparet 65

Jeg har _aldrig_ betalt modtagers bankomkostninger når jeg har brugt
netbankbetaling. Jeg har handlet flere gange end jeg bryder mig om at
huske..

Modtagers omkostninger er, indenfor EU, vist ikke-eksisterende, det er
nærmere en slags skjult gebyr - går den så går den agtigt.

--
vh
Torben

Fra : Anders Majland

Dato : 13-06-08 09:34

> Falsch - Kursen er lavere hvis du bruger int. overførsel

De andre har svaret på det andet. Men det med kursen er temmelitg afhænigt
af banken. Og selv i samme bank kan der være forskel på kursen afhængigt om
det er en EUR overførsel foretaget manuelt eller via netbank.

Men betaler man med kreditkort har man samme problematik. Mange af de
"gratis" kreditkort anveder større kursmargen end de traditionelle dyre
kort.

Det samme gælder også ved Paypal og lign. Hvis de får lov at omregne
valutaer kan du være sikker på at de tager sig betalt for det ... Men ved
Paypal kan man heldigvis vælge om man ønsker at pengene skal trækkes i
sælgers valuta eller danske kroner.

Sidst jeg handlede via Paypal noterede jeg mig hvilken kurs de ville omregne
til, men lod dem alligevel trække pengene i Euro. Når jeg så får
kontoudtoget for mit kreditkort kan jeg se om det var en god dispoistion
eller ej ...

For sjov kunne jeg godt finde på den samme dag at lave mane køb af 1euro
eller lign og så betale dem med forskellige kreditkort og paypal. Og så
samtidigt notere mig hvilken kurs jeg skulle have betalt i mine banker ved
en overførsel ...

Fra : Armand

Dato : 11-06-08 18:28

Dak skrev:

> [...]
>
> Gesamt 40,- EUR
>
> Skal man ikke kun brige BIC og IBAN nummeret hvis jeg går ned i banken ....

Banken skal nok spørge til hvad de føler nødvendigt, men intet udover de
oplysninger du har hér!

Forøvrigt: Hvis du kigger nærmere på IBAN-nummeret, så er det en
sammenfatning af detaljerne fra KTO (kontonummer) og BLZ
("bank-leit-zahl" = hvad vi herhjemme kalder "bankens
registrering-nummer"). BIC = en kode for bank/afdeling!

> Og hvad skal jeg skrive på overførslen?

"verwendung: Karteikarte 3338728"!

"Karteikarte 3338728" betyder kartotekskort #3338728 og er sælgers egen
reference til din bestilling!

--
Armand.