Fup eller fakta?
Fra : Kurt Lund

Dato : 18-06-08 13:33

Selv om det faktisk er muligt at udvinde hydrogen fra vand, så har jeg
tidligere lært at det kræver uforholdsmæssigt meget energi. Derfor er jeg
fuld af skepsis over følgende indslag. Nogen kommentarer?
http://fpn.dk/web_tv/biler/?movieId=16179&Id=1370585

--
Kurt Lund

Fra : Torben W. Hansen

Dato : 18-06-08 14:11

"Kurt Lund" <lund@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tidligere lært at det kræver uforholdsmæssigt meget energi. Derfor er jeg
> fuld af skepsis over følgende indslag. Nogen kommentarer?

Ditto her - kunne dog ikke undlade at søge lidt på nettet - fandt Genepax
web site:

http://www.genepax.co.jp/en/index.html

Man skulle i det mindste tro at der tilføres en anden energiform, da
energiregnskabet ellers ikke kommer til at stemme.

I modsat fald må det være århundredes største opfindelse - satser på "Fup",
men ville ønske det var "Fakta"

Med venlig hilsen
Torben W. Hansen

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 18-06-08 14:41

En del her: http://ing.dk/artikel/89078

Fra : Morten

Dato : 19-06-08 07:44

> En del her: http://ing.dk/artikel/89078

0,4 heste kan da fint flytte en bil eller sågar en lastbil. Det afhænger
helt af hvilke krav, man har til tophastighed, man vælger naturligvis en
gearing som motoren kan klare ;)

Men enig, jeg hælder også til at det er fup. 300 watt til 80 km/t, det kan
vist ikke lade sig gøre ved 1 atm tryk og en bil af nogenlunde normal
størrelse. Lad os antage den spalter vand i brint og ilt. Og hvad sker der
når man brænder det af igen? Jo, så får man vand/vanddamp igen!

Dvs. hvis de lige tog sig sammen og fik lavet den bil ordenligt, så behøver
man ikke engang tilføre vand og den ville kunne "evigt" til den dag
mekanikken var slidt op (ja, ok, den skal jo nok lige have service og
renses/smøres for at holde længst muligt). Sådan en bil vil jeg meget gerne
have!

Næ, så tror jeg mere på Mr. Fusion. Den kan jo levere en pæn del strøm. Så
er det bare at skifte benzinmotoren ud med en elmotor, det burde ikke være
den helt store tekniske udfordring ;)

Mvh
Morten