"dcf" - mobiltelefonmusik på pc?
Fra : Claus E Beyer

Dato : 01-07-08 20:51

Jeg har hentet noget musik via min 3-mobil og derefter flyttet filerne over
på pc'en. Det ser dog ikke ud til at pc'en (WinXP Home) kender filerne som
er i formatet "dcf". Kan jeg konvertere det format til eksempelvis mp3 eller
findes der en afspiller som kan afspille dcf-formatet?

Claus

Fra : simon

Dato : 01-07-08 21:06

Claus E Beyer skrev:
> [...]
> er i formatet "dcf". Kan jeg konvertere det format til eksempelvis mp3 eller
> findes der en afspiller som kan afspille dcf-formatet?

Hej Claus.
Efter hvad jeg lige kan læse, så er dcf-filer drm-beskyttede
musikfiler, der normalt ellers er aac-filer, jævnfør dette
på Nokias hjemmeside:
DCF files are DRM files. I think the actual Codec is AAC for those
pre-loaded songs.

Så det er et spørgsmål, om du kan få lov til at afpsille dem på
din pc.

mvh
simon

Fra : Anders

Dato : 02-07-08 05:15

Filerme kan kun afspilles i en 3 mobiltelefon.
Det er lidt det samme med TDC's Play, der kan man hente alt det musik man
vil, men de kan også bruges i en mobil telefon.
Kvaliteten skulle mildest talt være elendig, har hørt det fra flere jeg
kender som har PLAY, men det er en anden snak

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 02-07-08 07:53

Anders skrev:

> Kvaliteten skulle mildest talt være elendig, har hørt det fra flere
> jeg kender som har PLAY, men det er en anden snak

Jeg downloadede lige en cd hér forleden - den er lige til at smide væk!

Lyden er fuldstændig ødelagt af én eller anden årsag (solisten der skulle
være i forgrunden kan man høre i baggrunden, mindre betydende instrumenter
er i forgrunden)!

Men som elevatormusik er det da sikkert fremragende!

Prøvede med en anden cd men resultatet ver det samme!

Fatter ikke TDC!
Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/

Fra : JYH

Dato : 02-07-08 10:54

Hans Paulin (6310) wrote:
> [...]
> instrumenter er i forgrunden)!
>
> Prøvede med en anden cd men resultatet ver det samme!

Mærkeligt.
Jeg har downloadet omkring 30 album til min pc fra TDC Play (nyere album).
Har ingen lydproblemer fundet andet end, at de ikke har samme volumen.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 02-07-08 11:47

JYH skrev:

> Mærkeligt.
> Jeg har downloadet omkring 30 album til min pc fra TDC Play (nyere
> album). Har ingen lydproblemer fundet andet end, at de ikke har samme
> volumen.

Okay! :)

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 03-07-08 09:08

JYH skrev:

> Mærkeligt.
> Jeg har downloadet omkring 30 album til min pc fra TDC Play (nyere
> album). Har ingen lydproblemer fundet andet end, at de ikke har samme
> volumen.

My bad!

Ny receiver!

Undskyld til TDC hérfra!

Fra : Max

Dato : 02-07-08 12:22

Hej Hans

> Fatter ikke TDC!

Jeg tror at problemet ligger et andet sted end hos TDC.

--
Mvh Max

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 02-07-08 12:46

Max skrev:

> Hej Hans

> Jeg tror at problemet ligger et andet sted end hos TDC.

Dét ku man da ha lov at håbe! :)

Kan desværre ikke prøve på mine andre computere (hvis det er dét du mener
:) ) da PLAY låser sig fast på den første den bedste pc man første gang
henter det med :)

Fra : Max

Dato : 02-07-08 14:00

Hej Hans

> Kan desværre ikke prøve på mine andre computere (hvis det er dét du
> mener :) ) da PLAY låser sig fast på den første den bedste pc man
> første gang henter det med :)

Det er så heller ikke tilfældet her, har haft gang i PLAY på
flere PC'er efterhånden på samme brugernavn.

--
Mvh Max

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 02-07-08 22:56

Max skrev:

> Det er så heller ikke tilfældet her, har haft gang i PLAY på
> flere PC'er efterhånden på samme brugernavn.

Nå, okay - så må jeg bare igang igen

Tak for oplysningen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 03-07-08 10:05

Max skrev:

> har haft gang i PLAY på
> flere PC'er efterhånden på samme brugernavn.

Man kan ikke spille en skive optaget på én pc på en anden, vel?

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 03-07-08 10:25

Max skrev:

> har haft gang i PLAY på
> flere PC'er efterhånden på samme brugernavn.

Har jeg osse nu.

Kan dog ikke umiddelbart installere den opgradering af WMP som kræves -
kunne godt på min primære pc.