Nokia 6100 nav
Fra : ___P.Sir

Dato : 30-06-08 13:14

Overvejer at købe ovenstående, men det kniber med at få svar på følgende -
måske nogen her kan hjælpe:
1) Koster det "online tid" hver gang man bruger navigationsdelen?
2) Hvad koster ekstra kort? Jeg kommer en del i storbyerne i Europa og de er
vel ikke med standard? Så hvad ska jeg regne med hvis jeg skal have f.eks.
et Madrid, Paris, London kort og lign?
preben

Fra : Anders

Dato : 30-06-08 13:25

1. Ved jeg ikke, men spørg din udbyder, hvis du er i tvivl.

2. Hvis kortet er et MicroSD, så koster det 120,- sidst jeg købte et på
nettet (priserne er sikkert faldet siden).
Du skal nok regne med et 2GB kort skulle kunne række.

A.

Fra : Tom Jensen

Dato : 30-06-08 13:34

"Anders" <anders.forst@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> nettet (priserne er sikkert faldet siden).
> Du skal nok regne med et 2GB kort skulle kunne række.

anders , prøv nu at læse hvad manden skriver , inden du farer til at svare.

det er ligesom at du skal bare svare på alle indlæg , uden at du ved noget
om emnet

mvh tom

Fra : Anders

Dato : 30-06-08 14:15

Luk kæften !

Fra : simon

Dato : 30-06-08 15:26

Anders skrev:
> Luk kæften !

For pokker da også et beskidt svar!
Det hører ikke hjemme her A.
Måske du skulle fise af selv!
/simon

Fra : Tom Jensen

Dato : 04-07-08 11:43

> Luk kæften !

uhaa , ramte jeg et ømt punkt, anders .
mvh tom

Fra : Anders

Dato : 04-07-08 11:44

Ja, det gjorde du.....

Fra : Filip Ravn

Dato : 30-06-08 13:38

> 2. Hvis kortet er et MicroSD, så koster det 120,- sidst jeg købte et på
> nettet (priserne er sikkert faldet siden).
> Du skal nok regne med et 2GB kort skulle kunne række.

Hvor kan man hente disse kort? Eller skal man købe dem et sted - hvor?

Filip

Fra : Filip Ravn

Dato : 30-06-08 13:40

> Hvor kan man hente disse kort? Eller skal man købe dem et sted - hvor?

Jeg mener selvfølgelig "landkort"

Fra : Anders

Dato : 30-06-08 14:16

De plejer normalt at ligge på Nokia's egen hjemmeside !

Fra : Filip

Dato : 30-06-08 14:54

> De plejer normalt at ligge på Nokia's egen hjemmeside !

Er de gratis, eller skal man købe dem?

Filip

Fra : simon

Dato : 30-06-08 15:34

___P.Sir skrev:
> [...]
> vel ikke med standard? Så hvad ska jeg regne med hvis jeg skal have f.eks.

Hej Preben.
Måske er noget at hente her:
http://mobilsiden.dk/?aId=4432

Så vidt jeg kan læse, bruger telefonen ikke data via
gprs ved navigationen, da kortene findes på det
medfølgende 512 mb hukommelseskort.
Men der står en del mere, som du selv kan læse.
Muligvis findes der en nyere beskrivelse - den
jeg har fundet er fra 2007.

Jeg har forøvrigt en Nokia 6280, som jeg har
installeret Amaze gratis navigation på. Der
henter man kortene via telefonens netforbindelse,
så det kan måske blive dyrt.
Men det er en anden snak.

mvh
simon

Fra : simon

Dato : 30-06-08 15:43

simon skrev:

> [...]
>
> Jeg har forøvrigt en Nokia 6280, som jeg har
> installeret Amaze gratis navigation på. Der
> henter man kortene via telefonens netforbindelse,

Nu blev jeg lige pludselig i tvivl.
ER det en Nokia 6100 navigator?
Eller er det en 6110?
Synes ikke jeg kan finde en 6100.
/simon

Fra : Filip Ravn

Dato : 30-06-08 18:46

> Nu blev jeg lige pludselig i tvivl.
> ER det en Nokia 6100 navigator?
> Eller er det en 6110?
> Synes ikke jeg kan finde en 6100.

Den hedder Nokia 6110 Navigator

Fra : Joeb

Dato : 01-07-08 15:48

"Filip Ravn" <filipravn@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Den hedder Nokia 6110 Navigator

Du skal installere Route 66sync, som følger med på den DVD du har fik da du
købte telefonen.
Dernæst kobler du telefonen op med det medfølgende datakabel (tryk på
dataoverførsel)
Så kommer du til en Route66 hjemmeside, med en liste over de kort, til
nøjagtig din telefon, du kan købe.
Du kan købe alt, lige fra en enkelt by til ca. 10 Euro til et land ca, 50
Euro og til hele Europa ca. 100 Euro

Held og lykke med projektet.

Mvh. JL

Fra : Filip Ravn

Dato : 02-07-08 20:42

> [...]
> nøjagtig din telefon, du kan købe.
> Du kan købe alt, lige fra en enkelt by til ca. 10 Euro til et land ca, 50

Det gik faktisk til held for mig. Tak for hjælpen. Nu kunne jeg blot tænke
mig at tage backup af min licensnøgle, da den jo er 100EUR værd. Syns jeg
stødte på det et sted, men kan ikke finde det igen. Hvordan gør jeg det???

Filip

Fra : aksel.schmidt

Dato : 01-07-08 06:09

hej

nokia har et produkt, hvor man kan hente kort med sin computer og
derefter lægge dem på telefonen - altså uden brug af telefon-
datatrafik
det hedder smart2go - og virker på nokiaer med symbian eller andre
telefoner med windows mobile

se mere på http://europe.nokia.com/A4984203
mvh aksel

Fra : Baumspieler

Dato : 01-07-08 15:10

> [...]
> er vel ikke med standard? Så hvad ska jeg regne med hvis jeg skal have
> f.eks. et Madrid, Paris, London kort og lign?

1) Nej kort og navi del er installeret som en fast gps
2) Købte kort til Rom sidste år mener det var omkring 100 kr. via direkte
link fra telefonens navi software.

Telefonen er ok men til ren navigation er en Tom Tom eller Garmin LANGT at
foretrække.
Generelt ved jeg ikke lige hvad jeg skal sige om telefonen.... Mystiske
menu'er, meget knirke agtig og elendig slider efter få ugers brug.
Elendig batteri levetid og dårlig lyd. Solgte min igen efter et par måneder
og gik tilbage til en Sony Ericsson W880 og min gode gamle Tom Tom i bilen.

Hvis man er til spænding og har et godt virus program kan man hente masser
af kort på nettet på tvivlsomme steder... Et side spring men stadigt en
mulighed jo

Fra : Ukendt

Dato : 01-07-08 16:56

Jeg har prøvet at skaffe kort på de grå sider over tyskerland , men har
endnu ikke fået nogen til at virke , er der andre det er lykkes for ?

Jeg er sådan set godt tilfreds over både tlf og navigations delen , men den
æder alså noget strøm som alle andre Navi , når denne del er tændt , men
eller er den fin nok

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK