GPS (kort) på mobilen
Fra : Jakob Griffel

Dato : 28-06-08 10:24

Hej

Jeg er lige faldet over den dims der hedder HGE-100 til en SE-telefon. Det
er et ørepropsæt med GPS, så man kan bruge flere af deres telefoner som
navigator og andet sjovt - når man er ude og løbe f.eks.

Men: Kortene skal jo downloades til telefonen (via telefonen!), har jeg ret?
Kan man ikke hente kortene på forhånd via PC'en og lægge dem på telefonen?
Det andet bliver jo helt vildt dyrt i længden!

--
Hilsen Jakob

Fra : Plis[8830]

Dato : 01-07-08 15:40

"Jakob Griffel" <NOPEgriffel@NOPENOPEprivat.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Kan man ikke hente kortene på forhånd via PC'en og lægge dem på telefonen?
> Det andet bliver jo helt vildt dyrt i længden!

Jeg skulle da mene at det ville være muigt at købe TomTom 6 og smide via
pc´en til telefonen....du kan via TomTom 6 - men om det passer til din
telefon og omtalte GPSdims ved jeg ikke.

Peder

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-08 19:17

Hej

Du kan ikke have kort liggende på din java-SE telefon (K850, W890 mv.) - det
kan man kun på deres smartphones (P900 mv.).

Du skal bruge et program som nav4all eller lignende, hvor kortene downloades
når behovet er der. Jeg har i flere år klaret mig med
pile og stemmenavigation på nav4all. Det virker glimrende og en tur koster
typisk 20 øre i datatrafik. Du kan også vælge at få kort
hentet til brug for navigationen, men så bliver det noget dyrere.

Mvh Martin