3G Iphone
Fra : Jan Jensen

Dato : 28-06-08 08:37

har nogen studeret de engelsk sproget Iphones, jeg syntes 199 $ eller
tilsvarende pris i engelske £, lyder ret tiltrækkende i forhold til telias
ca 7.500 dkr for det første ½ år.
rent umidellbart kan jeg være lidt i tvivl om navigationen, dvs om det
danske kort eksistere i en engelsk udgave? eller om det vil være muligt at
downloade et dansk kort fra apples hjemmeside?

Fra : Lars

Dato : 28-06-08 13:28

Jan Jensen skrev:
> [...]
> danske kort eksistere i en engelsk udgave? eller om det vil være muligt
> at downloade et dansk kort fra apples hjemmeside?

Hvor finder du den til 199£ uden abonnement?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 29-06-08 18:55

Jan Jensen skrev:

> jeg syntes 199 $ eller tilsvarende pris i engelske £, lyder ret
> tiltrækkende i forhold til telias ca 7.500 dkr for det første ½ år.

De $199 er også plus abonnement. I øvrigt koster den "kun" kr. 4.993,-
efter 6 md., så jeg ved ikke helt hvor du får kr. 7.500,- fra?

> rent umidellbart kan jeg være lidt i tvivl om navigationen, dvs om det
> danske kort eksistere i en engelsk udgave?

Der er ingen kort i den. Det er alt sammen Google Maps der hentes fra
internettet, så der findes ingen "danske kort". Det betyder også at
kortmaterialet er up-to-date uden yderligere køb af kortopdateringer.

--
Michael Rasmussen
»If you don't fail at least 90 percent of the time,

Fra : Jan Jensen

Dato : 30-06-08 08:58

"Michael Rasmussen" <news@irczone.invalid> skrev i meddelelsen

> De $199 er også plus abonnement. I øvrigt koster den "kun" kr. 4.993,-

tja nu pakker telia nok den reele pris ind

http://www.comon.dk/news/iphone.bliver.kostbar.for.de.fleste.danskere_36750.html

Fra : Chano Andersen

Dato : 30-06-08 08:59

Michael Rasmussen wrote:
> Der er ingen kort i den. Det er alt sammen Google Maps der hentes fra
> internettet, så der findes ingen "danske kort". Det betyder også at
> kortmaterialet er up-to-date uden yderligere køb af kortopdateringer.

Men man kommer til at betale data trafikken, for at hente kortene ned.

- Chano Andersen.

Fra : Ukendt

Dato : 30-06-08 19:11

Hej

Som ejer af en generation 1 iPhone, har jeg naturligvis fulgt med i alt
hurlumhejet med iPhone 3G. Der er ufatteligt mange meninger om pris,
abonnement og ikke mindst Telia, men kig på www.vildmedmac.dk for et af de
bedste debatfora om emnet.

Mindstepris ved Telia bliver små 5.000 kr. for 8 GB-modellen og 5.600 kr.
for 16 GB-modellen. De ~ 7.500 kr. du nævner er inkl. et estimeret forbrug,
der vist ikke er specielt realistisk. Og dertil skal siges, at der allerede
er meget forbrug af tale og data inkluderet i de 5.000 kr. Det diskuteres
dog livligt, om de 300 MB data er tilstrækkeligt.

Om muligheden for at købe en iPhone i England til omkring 100 pund, er der
nok ingen der kan svare endnu. Noget kunne tyde på, at den nye iPhone kun
kan købes ved samtidig aktivering af et abonnement - i England bindes du i18
måneder a minimum 400 kr., så der ryger mindsteprisen væsentligt over den
danske. Kan man derimod købe uden abonnement, og få "unlocked" den, så er
det selvfølgelig interessant at købe den i udlandet. Der er dog endnu ingen,
der ved om og hvornår iPhone 3G kan unlockes, men interessen for det kommer
nok også til at afhænge meget af muligheden for at købe uden at skrive under
på et abonnement.

Men, efter alt at dømme bliver den danske minimumspris (telefon + tvunget
abonnement) en af de (den?) billigste i verden, så det er svært at se
hvorfor man skulle købe i udlandet med de besværligheder det måtte medføre i
forhold til garanti, opdatering mv.

Alternativt, hvis du kan undvære 3G og GPS, kan du få en ny 1 generation
iPhone for omkring 2.500 - 3.000 kr. Designet er stort set uændret og den
kan også opdateres til software version 2.0 efter 11. juli.

Martin

Fra : Jan Jensen

Dato : 01-07-08 14:35

> dog livligt, om de 300 MB data er tilstrækkeligt.

da det er datatrafikken der vil være en betydelig del at mit forbrug er de
300 næppe nok.

men skidt jeg har læst lidt nærmere omkring den, så min interesse er
fuldstændig væk fra iphone igen!

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-07-08 10:16

>men skidt jeg har læst lidt nærmere omkring den, så min interesse er
>fuldstændig væk fra iphone igen!

Hvad gjorde udslaget?