Huawei E220 USB Modem ?
Fra : Claus E Beyer

Dato : 26-06-08 16:15

Jeg har gennem Unotel købt et Huawei E220 USB Modem. Jeg har fået et der
efter min mening er låst til TDC's net, og det er jo sådan set i orden de
første 6 måneder efter købet. Problemet er bare at Unotel og deres
leverandør nu påstår at modemmet IKKE er låst, og derfor kan jeg
selvfølgelig i sagens natur heller ikke få udleveret en låsekode.

Indtil videre er mine "beviser" på at modemmet er låst, at jeg ikke kan
komme på noget net med det, medmindre jeg putter et Unotel eller et
TDC-(taletids)kort i det. Jeg har forsøgt med Bibob og "3"(Danmark), men her
vil modemmet overhovedet ikke gå på mobilnettet, så der kan kaldes op til
internettet.

Der må være nogle "tegn og gerninger", jeg kan indtaste "et eller andet
sted", så der kommer en melding frem om at modemmet er låst til net
TDC/238-01 (er det ikke det TDC hedder?).

Håber at nogen kan hjælpe mig med at få et bevis frem på at modemmet er
låst. Indtil nu påstår man næsten, at det blot er mig, der ikke kan finde ud
af at bruge modemmet på andre net end TDC's.

Claus

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 26-06-08 17:14

"Claus E Beyer" <ceb.news@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> låst. Indtil nu påstår man næsten, at det blot er mig, der ikke kan finde
> ud af at bruge modemmet på andre net end TDC's.

Hej Claus

Det kan nu godt være at de har ret i at USB-modem'et ikke er Sim-låst.
Men se hellere på det medfølgende program - det kan meget vel være llåst til
operatøren - har selv leget med et fra 3 og lagt andre divere/programmer ind
i det.
Og nogle af de programmer, jeg fandt, afviste helt at forbinde til andre net
end deres eget.

Prøv at se på din udbyders side om ikke de selv har drivere/programmer til
enheden - eller find en universal udave, der ikke tager hensyn til nettets
navn.
Fandt selv en lidt lyssky spansk (Kangoo ?) - sank lige spyttet engan efter
installation da alt var på spansk.....heldigvis ku sproget skiftes til
engelsk.
Det forbandt forresten til 3's net med 7,2 Mbit før 3 begyndte at indrømme
at deres net vat opgraderet

--
Jesper Hedegaard

BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder

Fra : Claus E Beyer

Dato : 26-06-08 18:07

"Jesper Hedegaard" <skrub@af.nu> skrev i en meddelelse

> [...]

> divere/programmer ind i det.
> Og nogle af de programmer, jeg fandt, afviste helt at forbinde til andre

Hej Jesper.

Det er programmet "Mobile Partner", der følger med inde i Huawei E220 USB
Modem. Er det mon låst til TDC's net?

> Prøv at se på din udbyders side om ikke de selv har drivere/programmer til
> enheden - eller find en universal udave, der ikke tager hensyn til nettets
> navn.

Jeg har nu forsøgt med at hente 3Connect. Måske lykkes det at komme på med
den. Indtil videre kan modemmet ikke "se" det indsatte SIM-kort fra "3".

Claus

Fra : Claus E Beyer

Dato : 26-06-08 18:46

> [...]

> den. Indtil videre kan modemmet ikke "se" det indsatte SIM-kort fra "3".

Det lykkedes mig at komme på nettet med 3Connect, men stadig kun med Unotels
sim-kort, hvor jeg så var inde og rette "data.tre.dk" til "internet".

Det første modem jeg fik leveret fra Unotel, var et TDC-modem, hvor der sad
en mærkat på, at det var låst i 6 mdr. efter købet. Dette fik jeg byttet, og
det er det, jeg nu har fået, som jeg heller ikke kan få på andet end TDC's
net. Kan det mon skyldes at der sidder nogle drivere fra det først modtagne
modem, som (stadig) blokerer for andre net end TDC's?

Claus