Små mobiltelefoner
Fra : Per

Dato : 21-06-08 10:52

Hej NG !

ER der slet ingen der går op i mobiltlf. størrelser mere ?

I gamle dage råbte og skreg i om at have den mindste telefon - det var noget
der betød noget..

Er det ikke et parameter mere ?

Da Nokia kom frem med deres 8210 var alle helt vilde og alle skulle have
den, og så kom Ericsson med en der endnu mindre (kan ikke huke hvad model
nr.) - i dag er der mange store og grimme klodser - og det undrer mig
egentlig.

ER unge mennesker ligeglade med størrelsen ?

/Per

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 21-06-08 14:40

Per wrote:
> Hej NG !
>
> ER der slet ingen der går op i mobiltlf. størrelser mere ?
>
> I gamle dage råbte og skreg i om at have den mindste telefon - det var
> noget der betød noget..

Moden ændre sig.

> [...]
> mig egentlig.
>
> ER unge mennesker ligeglade med størrelsen ?

Nej, men der er altså også noget funktionalitet den skal have,
også selvom at telefonen ikke bliver den mindste.

JonB

Fra : lm

Dato : 21-06-08 14:43

Hej.

> ER unge mennesker ligeglade med størrelsen ?

Det tror jeg ikke, men det er ikke det vigtigste, som med så meget andet her
i livet har jeg hørt...

Min K850 er en tyk og noget klodset sag at se på, men jeg tror bare at det
er noget der må ofres for at få de funktioner med, som den telefon har....

Mange går vist idag mere efter antal af funktioner, frem for størrelse, når
det gælder mobiltelefoner altså...

Jeg har også en K530 som jeg faktisk meget bedre kan lide at have med i en
lomme, men den mangler altså en del af de fede ting som jeg sætter pris på
ved K850´eren.....

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 21-06-08 14:55

"Per" <mesked@hotmail.com> wrote in

> ER der slet ingen der går op i mobiltlf. størrelser mere ?

Jo da. Især i Østen findes der et hav af minimobiler. Men de er alle
stortset begrænset til at kunne ringe/SMS'e, eller osse er de svinedyre.

> ER unge mennesker ligeglade med størrelsen ?

Funktionalitet, features og design er langt vigtigere parametre idag. De
fleste mobiler har idag en størrelse der er praktisk anvendelig. Mere
behøves vel egentlig ikke?

Og så skal man kigge på hvad dagens store mobiler faktisk erstatter:

Jeg kan idag nøjes med min Sony Ericsson P1i, hvor jeg før havde en mobil,
en PDA, en MP3 spiller (sådan en havde jeg så ikke, men idag benytter jeg
min P1i som FLAC afspiller) og et digitalkamera.

Og for det ikke skal være løgn, så fiddler jeg lidt med at få den til at
fungere som fjernbetjening for mit Hi-Fi anlæg derhjemme.

Og næste generation vil også i praksis (sluger for meget strøm) kunne
bruges til at vise film og spille spil (til mit behov). Så ryger PSP'en
også ud.

Fra : sjp

Dato : 22-06-08 08:52

> [...]
> egentlig.
>
> ER unge mennesker ligeglade med størrelsen ?

Jeg kan absolut selv bedst lide små telefoner, men men jeg sætter også pris
på en stor skærm.
Så jeg har flere telefoner.

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 22-06-08 19:50

On Sat, 21 Jun 2008 11:51:47 +0200, "Per" <mesked@hotmail.com> wrote:

> [...]
>egentlig.
>
>ER unge mennesker ligeglade med størrelsen ?

Min første mobil, købt ca. i 1998, var en Nokia 2110i som på billedet
her: http://img156.imageshack.us/img156/9456/14gg0.jpg
(2110i kan anes til højre ). Det var en stor telefon.

Der er sket rigtigt meget på 10 år. Tænk hvad en telefon af den
størrelse ville kunne rumme med dagens teknologi.

sayonara
Martin Mose Larsen

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 23-06-08 13:31

Martin Mose Larsen <martin.mose.larsen@NOSPAMmail.dk> wrote in

> Min første mobil, købt ca. i 1998, var en Nokia 2110i
> Der er sket rigtigt meget på 10 år. Tænk hvad en telefon af den
> størrelse ville kunne rumme med dagens teknologi.

Med så meget plads ville det ende med fjollerier som handskerum eller
indbygget lighter og askebærer

Fra : Ralph Køster

Dato : 25-06-08 14:16

Prøv at presse et 5 mpix kamera ind i en Panasonic GD-55

Det ville jeg egrne se. Helst med Carl Zeiss linse.

Ralph,