Forslag til firma-mobiltelefoner?
Fra : Jan Viegand

Dato : 20-06-08 20:51

Hej alle

Vi skal købe mobiltelefoner til firmaet med mindst disse krav:
- 3G, UMTS
- QWERTY-tastatur
- Let at synkronisere med MS exchange-server
- Skal kunne bruges som modem til bærbare computere
- Helst ikke for meget PDA over den, heller form som en lidt stor alm.
mobiltlf.

Jeg tænker på HTC S730, men har læst her http://forum.xda-developers.com/ at
der er lidt problemer med den.

Jeg har selv en HTC P3600, som jeg er glad for, men der er ikke tastatur på,
så det kan ikke være den.

Kommentarer og forslag?

Mange tak!

--
Mvh. Jan
http://almeria.dk/lejlighed-tagterrasse.htm

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 20-06-08 22:35

Jan Viegand wrote:
> [...]
> http://forum.xda-developers.com/ at der er lidt problemer med den.
>
> Jeg har selv en HTC P3600, som jeg er glad for, men der er ikke tastatur

Jeg kan godt lide Palms Treo 750, jeg har den selv. Palm har
også en lidt mindre model, 500, men den kender jeg ikke særlig
godt.

Jeg synes generelt at mine palm telefoner har holdt rigtig godt.
Jeg har haft del fleste GSM treo modeller. Jeg har tabt dem, været
i regnvejr, fugt, sved, støv, ... De bliver slidt, men virker stadig.
Min nuværende er ca. 1,5 år gammel.

Noget specielt for Palm er at den kommer med et SMS chat program,
som gør det nemt at overskue de samtaler man har haft via SMS.

Yderligere har palm en hardware skyder til lyden som enten er on
eller off. Den skal kun skydes en gang, og det kan gøres imens den
ligger i lommen uden at man behøver at tage den op. Det virker endda
også imens telefonen er helt slukket.

JonB

Fra : Jan Viegand

Dato : 21-06-08 22:44

"Jon Bendtsen" <noone@example.com> wrote in message

> Jeg kan godt lide Palms Treo 750, jeg har den selv. Palm har
> også en lidt mindre model, 500, men den kender jeg ikke særlig
> godt.

Tak Jon, de er nyé på min liste, og vi vil også overveje dem. Er der dansk
tastatur på dem?

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 22-06-08 08:35

Jan Viegand wrote:
> "Jon Bendtsen" <noone@example.com> wrote in message

> Tak Jon, de er nyé på min liste, og vi vil også overveje dem. Er der
> dansk tastatur på dem?

Du kan trykke på en alternativ knap, på det danske tegn,
og så viser den en liste af de specielle tegn, med de
danske i bunden. Dee tyske osv er øverst. Det irriterer
mig at den ikke dynamisk laver det om, men fremgangs metoden
er så besværlig at jeg skriver ae, oe, aa i stedet for.
Jeg tillægger problemet windows mobile, da palms telefoner
der kører palm os er smartere på det her område.

Muligvis kan man finde en anden tastaturlayout fil og så
er de danske tegn øverst.

JonB

Fra : Jan Viegand

Dato : 22-06-08 09:33

"Jon Bendtsen" <noone@example.com> wrote in message
......>
> [...]
> problemet windows mobile, da palms telefoner
> der kører palm os er smartere på det her område.

OK, så det er på skærmen at man skriver de danske tegn og ikke med det
rigtige tastatur?

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 22-06-08 11:18

Jan Viegand wrote:

> "Jon Bendtsen" <noone@example.com> wrote in message
> .....>
>>
> OK, så det er på skærmen at man skriver de danske tegn og ikke med det
> rigtige tastatur?

Ja og nej.

Du trykker på alternativ tasten, og så kommer der en 1 kolonnes
liste. Trykker du på a så kommer der en liste af tegn og så skal
man desværre pile helt ned i bunden for at få å eller æ. Jeg ville
foretrække hvis de mest brugte stod øverst, dvs. for mig de danske
tegn. Konsekvensen er at jeg i stedet for skriver aa, ae, oe.

JonB

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 21-06-08 15:40

> [...]
> - Skal kunne bruges som modem til bærbare computere
> - Helst ikke for meget PDA over den, heller form som en lidt stor alm.

Jeg bruger personligt Nokia E61i, som jeg er fint tilfreds med. Den
overholder alle jeres krav. I juli måned kommer Nokia E71 på gaden, som har
nogle forbedringer, er lidt mindre, og har bl.a. indbygget GPS.

--
Jeppe Vestergaard, Roskilde

Fra : Jan Viegand

Dato : 21-06-08 22:41

"Jeppe Vestergaard" <thismail@isfake.com> wrote in message
.....>
> Jeg bruger personligt Nokia E61i, som jeg er fint tilfreds med. Den
> overholder alle jeres krav. I juli måned kommer Nokia E71 på gaden, som
> har nogle forbedringer, er lidt mindre, og har bl.a. indbygget GPS.

Hej Jeppe

Tak for det. Har du erfaringer med synkronisering med exchangeserver? Jeg er
lidt bange for at bruge noget der ikke er Windows Mobile, men er dog åben.
De to du nævner er også på min liste over mulige, så jeg er glad for at høre
dine erfaringer.

Tak.

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 22-06-08 15:40

> [...]
> åben. De to du nævner er også på min liste over mulige, så jeg er glad for

Vi bruger i firmaet en add-on klient til synkronisering med vores
Exchange-server. Det virker fortræffeligt. Dog har jeg ikke kunnet finde ud
af, at få adgang til mine undermapper på Exchange-serveren, men har heller
ikke rigtigt brugt tiden til at rode med det.

Den holder batteri 2-3 dage afhængigt af brug. Jeg bruger den også jævnligt
som modem til den bærbare computer, både vha. Bluetooth dongle og ved hjælp
af det datakabel, som er med i pakken ved køb.

Den har dansk tastatur.

--
Jeppe Vestergaard, Roskilde

Fra : Jan Viegand

Dato : 22-06-08 19:17

> [...]
> jævnligt som modem til den bærbare computer, både vha. Bluetooth dongle og
> ved hjælp af det datakabel, som er med i pakken ved køb.

Lyder fint, tak for dine erfaringer. Efter min post har jeg læst om Nokias
Mail for Exchange, som nok er det program I bruger:
http://www.businesssoftware.nokia.com/mail_for_exchange_downloads.php

Det ser ud til at den ikke kan synkronisere undermapper. Det gør så måske
heller ikke så meget.

Jan

Fra : Jan Viegand

Dato : 22-06-08 09:36

> [...]
> overholder alle jeres krav. I juli måned kommer Nokia E71 på gaden, som
> har nogle forbedringer, er lidt mindre, og har bl.a. indbygget GPS.

En anden ting: Er der danske tegn på tastaturet?

Fra : J.K.Arning

Dato : 22-06-08 12:02

On 2008-06-20 21:51:09 +0200, "Jan Viegand" <jv@FJERNjanviegand.dk> said:

> [...]
> - Skal kunne bruges som modem til bærbare computere
> - Helst ikke for meget PDA over den, heller form som en lidt stor alm.

http://business.3.dk/Business/Mobil/mobiltelefon/Nyeste-modeller/3381/

BlackBerry

--
I think Smithers picked me because of my motivational skills. Everyone
says they have to work a lot harder when I'm around.

Fra : Jan Viegand

Dato : 22-06-08 19:18

"J.K.Arning" <jesper.arning@gmail.com> wrote in message

> http://business.3.dk/Business/Mobil/mobiltelefon/Nyeste-modeller/3381/
>
> BlackBerry

Tak for det. Har du erfaringer med den? Skal den køre den op mod en
Blackberry-server?

Fra : J.K.Arning

Dato : 22-06-08 20:29

On 2008-06-22 20:18:16 +0200, "Jan Viegand" <jv@FJERNjanviegand.dk> said:

> Tak for det. Har du erfaringer med den? Skal den køre den op mod en
> Blackberry-server?

Jeg kender ikke systemet i detaljer men jeg ved at hvis sikkerhed er en
faktor så er det det rigtige valg.

Derudover opfylder telefonen som jeg lige ser det alle dine andre krav.
Prøv at ringe til 3, der stod et kontakt nummer nederst på siden.

Fra : J.K.Arning

Dato : 22-06-08 20:31

On 2008-06-22 20:18:16 +0200, "Jan Viegand" <jv@FJERNjanviegand.dk> said:

> Tak for det. Har du erfaringer med den? Skal den køre den op mod en
> Blackberry-server?

forøvrigt kører BlackBerry op imod Exchange, kom lige i tanke om at jeg
havde set det som option på en hosted exchange konto.

http://services.mail2web.com/Business/

Fra : Filip

Dato : 27-06-08 22:38

> [...]
> - Skal kunne bruges som modem til bærbare computere
> - Helst ikke for meget PDA over den, heller form som en lidt stor alm.

Jeg har lige fået ny firmamobil, og jeg kan klart anbefale den nye. Havde
før en HTC 710, som minder meget om 730éren, men jeg blev aldrig særlig glad
for den. På en skala vil jeg vurdere den til at give mig 70%
tilfredsstillelse. Jeg har snart prøvet alle styresystemer, men kommer gang
på gang tilbage til Nokia som vinder. Windows Mobile er slet ikke så
kompatibelt med windows som man skulle tro.

Jeg vil meget heller snakke om min nye Nokia 6110 Navigator. Det er
simpelthen det sejeste stykke legetøj jeg har haft i hele min mobilkarriere.
Den kan alt pånær WLAN. Den indbyggede GPS virker fint, og skyde funktionen
får en til at få fornemmelsen af top kvalitet i hånden. Jeg giver den 99%
tilfredsstillelse. Den sidste 1% der mangler er blot fordi jeg er jyde :)

Filip