mail og n95 ?
Fra : Kasper Brent Balders~

Dato : 19-06-08 21:23

Min veninde vil gerne have en mailkonto som hun kan bruge på sin mobil. Hun
har ikke PC derfor er det kun på n95'eren hun skal bruge den.

Jeg vil høre hér om der et godt tip at hente ?

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 19-06-08 21:34

http://mailme.dk eller http://gratisemail.dk

--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk

Fra : Kim Larsen

Dato : 19-06-08 22:14

"Kasper Brent Baldersen" <kbb01@frederiksberg.dk> skrev i en meddelelse
> Min veninde vil gerne have en mailkonto som hun kan bruge på sin
> mobil. Hun har ikke PC derfor er det kun på n95'eren hun skal bruge
> den.
> Jeg vil høre hér om der et godt tip at hente ?

Jeg ville bruge Yahoo hvis jeg var hende. Jeg har brugt Yahoo Mail i masser
af år og den er meget anbefalelsesværdig, den er utrolig driftsstabil. Der
er både en god Web-adgang og en god POP3-adgang. Der er praktisk taget ingen
spam på Yahoo hvis man passer på hvad og hvem man giver sin e-mail-adresse
ud til. Det er nemt at signe op til Yahoo Mail og det er gratis at anvende
den. De lover ubegrænset plads på deres mailboks (om den holder i
virkelighedens verden ved jeg ikke):
http://newz.dk/yahoo-mail-med-ubegraenset-plads

Sign up til en ny Yahoo e-mail-konto ved det her link:
https://login.yahoo.com/config/login_verify2?.intl=dk&.src=ym

Kim Larsen
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Kasper Brent Balders~

Dato : 20-06-08 17:34

Mange tak for info Kim og Michael. Hun kommer hjem til mig på mandag, da vil
jeg sætte hendes mail op via Yahoo

Fra : Kim Larsen

Dato : 20-06-08 22:31

> Mange tak for info Kim og Michael. Hun kommer hjem til mig på mandag,
> da vil jeg sætte hendes mail op via Yahoo

Jeg mener at du skal lukke op for pop3-adgangen på Yahoo inde i menuen
'indstillinger', det skulle man i hvert før i tiden.

Når du logger ind skal du kun skive e-mail adresse FØR @, det vil sige at du
ikke skal skrive @yahoo.dk

Kim Larsen
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : J.K.Arning

Dato : 20-06-08 18:04

On 2008-06-19 22:22:35 +0200, "Kasper Brent Baldersen"
<kbb01@frederiksberg.dk> said:

> Min veninde vil gerne have en mailkonto som hun kan bruge på sin mobil.
> Hun har ikke PC derfor er det kun på n95'eren hun skal bruge den.

gmail.com uden tvivl.

pop3 og imap adgang.

Derudover kalender m.m. der kan synkroniseres med telefonen, det giver
hende mulighed for at tilgå det hele også fra en PC.

--
I think Smithers picked me because of my motivational skills. Everyone
says they have to work a lot harder when I'm around.

Fra : Paul8

Dato : 20-06-08 19:27

"J.K.Arning" <jesper.arning@gmail.com> skrev i en meddelelse

> gmail.com uden tvivl.
>
> pop3 og imap adgang.

I praksis skal hun bare gå til gmail.com/app fra mobilen.
(det forudsætter selflg at mobilen er konfigureret til internet.
-- for eksempel hos bibob skal man bruge internet.bibob.dk og sonofon.internet)

Gmail downloader så det lille program som skal installeres på N95.

Bagefter er alt hvad hun skal gøre at indtaste sin gmail-login brugernavn og
adgangskode.
(Det kan alle oprette fra en PC på gmail.com.)

Normalt tager det kun et par sekunder eller 3 at tjekke mail på mobilen.