SonyEricsson bogstaver....?
Fra : lm

Dato : 18-06-08 22:24

Hej...

Vi sad lige og snakkede SonyEricsson, og var enige om at W telefonerne var
Walkman modeller...

Men hvad er F, C, R, G, X, T, Z, S og specielt K så for modeller ??

Kan man sige at en K850 er en mindre model end eks. en W890 ??
(nej vel ??)

Eller hvad med den gode gamle K750i, er den større end en K530i (som jo er
en nyere 3G telefon)

Hvordan har SonyEricsson opbygget deres model nummer system....?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-06-08 23:06

"lm" <lm@1.dk> wrote in

> Hvordan har SonyEricsson opbygget deres model nummer system....?

Ja det er faktisk et ret godt spørgsmål. Jeg havde en K700 som jeg
"opgraderede" til en K610 - det er lidt svært at finde hoved og hale i
deres modelnumre.

Fra : Søren Blom

Dato : 18-06-08 23:29

"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev

> Ja det er faktisk et ret godt spørgsmål. Jeg havde en K700 som jeg
> "opgraderede" til en K610 - det er lidt svært at finde hoved og hale i
> deres modelnumre.

Det er nu ret enkelt, i hvert fald med bogstaverne, W for walkman K for
kamera, dvs. at de telefon der starter med W der er der statset på walkman
dele og ditto for kameraet på de telefoner der hedder noget med K, det så
ikke løser hele mysteri, men nu ved I da hvad K og W står for.

--
Venlig Hilsen

Søren Blom
soren@blom.dk
mail med spamfilter besvares ikke

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-06-08 00:30

Søren Blom <soren@blom.dk> wrote in

> [...]
> walkman dele og ditto for kameraet på de telefoner der hedder noget
> med K, det så ikke løser hele mysteri, men nu ved I da hvad K og W

Det forklarer så overhovedet ikke hvorfor det hedder noget i stil med K700-
K750-K610-K800 ? De har rod i modelnumrene når en nyere mobil har et lavere
nummer end en gammel...

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 19-06-08 00:03

"lm" <lm@1.dk> wrote in

> Vi sad lige og snakkede SonyEricsson, og var enige om at W telefonerne
> var Walkman modeller...

K er kamera mobiler,
P er (UIQ baserede) Smartphones,
X er (WinMobile baserede) Smartphones,
Z er klapmobiler,
C er CyberShot mobiler,
G er business orienterede mobiler,
J er basis mobiler,
R er højttaler mobiler,
F er spilmobiler,
T er designer mobiler.

Flere modeller kunne sagtens have flere bogstavbetegnelser påhæftet, men
den valgte bogstavbetegnelse udtrykker blot hvor SE selv mener den givne
mobil skal placeres i markedet.

Nogle bogstavbetegnelser har endvidere skiftet betydning med tiden. R var
således tidligere en Smartphone, men nu tyder det på at SE vil bruge den om
små portable "stereoanlæg" med mobil. Andre bogstaver er gledet helt ud af
modelprogrammet.

> Hvordan har SonyEricsson opbygget deres model nummer system....?

Numrene har jeg ikke fundet den store logik i. P-serien hed tidligere P800,
P900, P910, P990 og nyeste hedder... P1

Men generelt betyder et højere nummer en bedre placering i markedet. 9xx
mobiler er "bedre" end 8xx, som igen er "bedre" end 7xx indenfor samme
generation.

Fra : lm

Dato : 19-06-08 21:00

Hej.

Tak for info....

En K810i eller K850i, begge med CyberShot kamera, skulle de ikke hedde C8xx
så ??

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 21-06-08 03:27

"lm" <lm@1.dk> wrote in

> En K810i eller K850i, begge med CyberShot kamera, skulle de ikke hedde
> C8xx så ??

Som nævnt er der flere telefoner der passer på mere end et bogstav. Hvilket
der så prioriteres højest afgøres sikkert af SE's marketingafdeling.

For tiden går tendensen mod en sammensmeltning af digitalkamera og
mobiltelefon, og derfor satses der sikkert på en mere markant markedsføring
ved at give de "voksne" kameramobiler deres egen betegnelse.