SMS
Fra : jørgen nielsen

Dato : 15-06-08 19:10

Hejza

Nu bliver jeg nød til at have forklaret hvad det er der lige sker for mig,
ser I jeg SMS'er med en veninde i Scotland, og det går da også vældigt,
bortset fra at hendes SMS'er (de samme)bliver ved med at komme i en lind
strøm i op til en uges tid pinge pingeling og den tikker ind gang på gang
hvad går der galt ved I det??
Min telefon er en Sony Ericsson Z310i abonnementet er TDC (dansk) men det
bliver brugt på Grønland, men det skulle sgu da ikke betyde noget vel?

Jørgen

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 15-06-08 20:11

> [...]
> strøm i op til en uges tid pinge pingeling og den tikker ind gang på gang

Modtagerens telefon (netværk) giver ikke besked om at den har modtaget
beskeden, der derfor forsøges afleveret indtil den udløber.

Dette opleves "jævnligt" ved roaming (brug af fremmede operatørers
netværk) - ofte kan det løses ved at modtageren tvinger telefonen til at
skifte over på et andet netværk (manuel netværkssøgning).

Det fremgår lidt uklart om det er de beskeder du eller hun sender der bliver
afleveret gentagne gange, men på din telefon kan du under Meddelelser >>
Indstillinger >> SMS >> Gyldighedsperiode vælge hvor lang tid beskeden skal
forsøges afleveret. Min. 1 time, max. 1 uge svjv. - bemærk dog at hvis du
sætter den til en time og modtagerens telefon er slukket denne time så vil
beskeden aldrig blive leveret.
En ændring af denne indstilling vil dog ikke have indvirkning på de beskeder
der er sendt, udelukkende dem der sendes fremover.

--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk