Debrande en N95
Fra : Anders

Dato : 12-06-08 11:49

Hej

Sidder med en Nokia N95 med noget TDC branding installeret. Og det vil jeg
gerne have erstattet med en standard udg.

Har i den forbindelse fundet et program der hedder Nemesis Service Suite,
som skulle klare det, men syntes ikke rigtigt jeg kan få det klaret...

Programmet finder mobilen uden problemer, og har også fundet en landekode
for DK (0536068 = Scandinavien).

Har jeg gjort noget forkert, for jeg vil gerne have mobilen i en så original
udgave som muligt ?

Fra : J.K.Arning

Dato : 12-06-08 13:24

On 2008-06-12 12:48:46 +0200, "Anders" <anders.forst@gmail.com> said:

> [...]
> for DK (0536068 = Scandinavien).
>
> Har jeg gjort noget forkert, for jeg vil gerne have mobilen i en så original

Du må nok fortælle hvad du har gjort for at vi kan vurdere hvad du har
gjort forkert. Men jeg kan sige så meget som at du er igang med det
rigtige.

--
I think Smithers picked me because of my motivational skills. Everyone
says they have to work a lot harder when I'm around.

Fra : Anders

Dato : 12-06-08 15:25

Det jeg har gjort er, at overskrive landekoden, den med den installerede
landekode.

Ved så ikke det er det rigtige, men jeg tror at det der TDC er væk nu.

Fra : J.K.Arning

Dato : 12-06-08 19:08

On 2008-06-12 16:24:42 +0200, "Anders" <anders.forst@gmail.com> said:

> Det jeg har gjort er, at overskrive landekoden, den med den installerede
> landekode.
>
> Ved så ikke det er det rigtige, men jeg tror at det der TDC er væk nu.

Ok det er såvidt rigtigt. Derefter skal du genstarte telefonen og
opdatere den med Nokia Software update. Et eller andt sted skal den
ikke brandede software jo komme fra. Husk at ALT på telefonen slettes
ved opdatering.

Fra : Anders

Dato : 12-06-08 19:38

Så har jeg gjort det rigtigt....

Er newbie indenfor området, så jeg skulle have lidt råd...

Har ikke ville lægge noget ind på telefonen, før jeg får fat i et større
kort (har bestilt et 2gb.), som kommer med posten imorgen, sammen med en
intern kortlæser til computeren-

Er temmelig newbie indenfor området, så jeg skulle have lidt råd...

Syntes faktisk, at den reagerer en smule hurtigere i menu'erne, kan det
passe ?.

Takker til JK

Fra : Kim Larsen

Dato : 12-06-08 23:27

"Anders" <anders.forst@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er temmelig newbie indenfor området, så jeg skulle have lidt råd...
>
> Syntes faktisk, at den reagerer en smule hurtigere i menu'erne, kan

Min Nokia N95 blev helt sikkert bedre da jeg debrandede den. Jeg foretog
selv debrandingen efter de gode anvisninger som er at finde på nettet og det
gik helt smertefrit. Jeg synes det at det er noget fis med den branding som
telefonselskaber lægger i dem. Een ting er at de lukker for adgangen til at
benytte andre telefonselskaber på tilskudsmobiler i bindingsperioden men
softwaren burde de derudover holde sig fra at ændre.

P.S.:
Kunne man ikke lokke dig til at bundposte ved besvarelser ?

Kim Larsen
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Anders

Dato : 13-06-08 03:43