Bluetooth driller mig.
Fra : Jørgen i nr 17

Dato : 10-06-08 16:27

Min gamle Nokia 6280 vat tilsluttet computeren Win XP via Bluetooth, og der
var aldrig problemer.

Nu har jeg købt en ny, Nokia 6110, opladet den, flyttet det lille kort over
(den kan telefonere) - men nu kan jeg ikke få de to apparater til at "finde
hinanden" via Bluetooth. Hvad Pokker gør jeg galt.

Jeg forsøgte at indlæse den medfølgende "Nokia Suite", men den blev afvist,
da den jeg havde i maskinen er nyere. Jeg har ladet den opgradrer tid efter
anden. Men har Nokia Suite overhovedet noget med parringen at gøre? Det tror
jeg ikke.

I WinXP åbner jeg Kontrolpanel - Bluetooth - Enheder - tilføj - markerer
"Min enhed er installeret....." - næste - og lader den lede. Mobilen ligger
på bordet og trygler om at blive fundet.

De to finder ikke hinanden.
Hvad kan der være galt

Mvh Jørgen
..

Fra : Snakee

Dato : 10-06-08 21:15

Jørgen i nr 17 skrev:

> De to finder ikke hinanden.
> Hvad kan der være galt

Det kan næsten kun være een ting, nemlig at du ikke har husket at sætte
"telefonens synlighed" til "vist for alle" under
bluetoothindstillingerne i telefonen.

Snakee

--
Mailadressen jeg har i mine beskeder virker uden at man fjerner noget
men den skifter jævnligt. Sendes der besked via mail vil jeg svare

Fra : Jørgen i nr 17

Dato : 11-06-08 08:08

"Snakee" <blingbling@trashmail.net> skrev i en meddelelse

> Det kan næsten kun være een ting, nemlig at du ikke har husket at sætte
> "telefonens synlighed" til "vist for alle" under
> bluetoothindstillingerne i telefonen.
>
> Snakee

*********************

Ja, ikke?

Men den ER synlig for alle. Jeg har også installeret 2 headpieces uden
vanskeligheder, og jeg bruger samme indstilling i mobilen til at søge efter
PC'en.

Jeg har ikke rørt "bluetoothsenderen" i PC'en. Den virkede godt nok med den
gamle telefon.

Men kan der være forskel på, hvem der søger hvem? Mobilen søgte
hovedtelefonerne - ikke omvendt. Er det PC'en der søger mobilen, eller er
det omvendt? Har det betydning? Kan jeg styre det?

I mobilen er der ikke så meget at indstille:
Jeg slår den til
Stiller den "synlig for alle"
og giver den et navn.

Jeg har en mistanke om, at jeg bruger Bluetoothsøgningen i PC'en forkert.
Der er meget mere at indstille. Er der fælder her, jeg kan overse? Når jeg
starter søgningen, ligger mobilen og "fægter" i 10-15 sekunder for at fange
noget. PC'en fortæller mig efter et sekund, at der ikke er nogen synlige
Bluetoothenheder.

Mvh Jørgen

Fra : Snakee

Dato : 12-06-08 01:36

Jørgen i nr 17 skrev:

> [...]
> starter søgningen, ligger mobilen og "fægter" i 10-15 sekunder for at fange

Prøv at starte parringen fra mobiltelefonen i stedet så. Der er to faner
under bluetooth så hvis du klikker en gang til højre kommer du til en
fane med "forbundne enheder" gå i menuen og vælg ny forbunden enhed og
find computeren der og start parringen.

> PC'en fortæller mig efter et sekund, at der ikke er nogen synlige
> Bluetoothenheder.

Det kan være den baggrundsscanner efter enheder (mens du laver andre
ting). Det er meget normalt men ellers burde der være en valgmulighed
for at scanne igen.

Snakee

Fra : Jørgen i nr 17

Dato : 12-06-08 07:55

> [...]
> under bluetooth så hvis du klikker en gang til højre kommer du til en
> fane med "forbundne enheder" gå i menuen og vælg ny forbunden enhed og

Det er netop præcis på den måde jeg har søgt parring. Er der andre måder?

Hvordan lader jeg så PC'en "udstille" sig selv for at blive fanget af
mobilen?
Jeg kan kun se Kontrolpanel - Bluetoothenheder - fanen Enheder - Tilføj -
check Min enhed er installeret - næste.
Og så søger PC'en i et sekund, mens mobilen søger. Men forgæves.

Er der andre måder end den ovennævnte med "vælg ny forbunden enhed"? Det er
i hvert fald den, manualen foreskriver.

Jørgen

Fra : Jørgen i nr 17

Dato : 13-06-08 11:33

"Jørgen i nr 17" <skjelm@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er netop præcis på den måde jeg har søgt parring. Er der andre måder?

*********************

Jeg er løsningen et skridt nærmere.
Min dongle har siddet i en USB-port på maskinens bagside og fungeret
upåklageligt med Nokia 6280. Når alt andet svigter, prøver man desperate
ting. Jeg flyttede donglen ud på forsiden, og her kunne den mærkværdigvis
finde den nye telefon, Nokia 6110.

Dermed er problemerne ikke slut.
Jeg ser i proceslinien, at telefon og PC nu har kontakt. Det er da en god
ting at vide. Men der er stadig uregelmæssigheder. Jeg kan i hvert fald ikke
indlæse min MS Outlook i telefonen endnu.
Det skal jeg lige rode lidt mere med.

Forløbig tak for velvillig bistand.
Jørgen