Sti til uploads
Fra : Nederbasse

Dato : 03-07-08 07:51

Hej
Jeg er ved at lave et system hvor nogle brugere skal uploade billeder i en
mappe og lave et link i et textarea til billedet. Textarea er lavet med
Tinymce (http://tinymce.moxiecode.com/)

Problemet er at få brugeren til at indsætte den rigtige sti, brugerne er
ikke de mest pc kyndige så det skal være fool proof.
Der bliver uploadet i brugerens mappe dvs. en mappe med samme navn som
brugernavn, hvis abc er logget ind bliver der uploadet i
www.domæne.dk/user/abc/

Jeg havde tænkt mig at lave en liste funktion der viser filerne i den
pågældende mappe og brugeren så skulle kopierer filnavnet over i link
dialogboksen men er der en smartere eller mere sikker metode?

Neder

Fra : Dan Storm

Dato : 03-07-08 21:00

Nederbasse skrev:
> [...]
> pågældende mappe og brugeren så skulle kopierer filnavnet over i link
> dialogboksen men er der en smartere eller mere sikker metode?

Jeg tror der er større mulighed for gevinst i clientside gruppen.
Personligt gider jeg ikke bruge tid på at sætte mig ind i tinymce - der
er jo heller ingen garanti for at dem i clientside gider, men du kunne
være heldig...

Derfor X-FUT:dk.edb.internet.webdesign.clientside

Fra : Nederbasse

Dato : 07-07-08 07:57

SNIP

> [...]
> heldig...
>
> Derfor X-FUT:dk.edb.internet.webdesign.clientside

Ok så prøver jeg på en anden måde
Hvordan fanger jeg navnet på den fil og stien til det dir filen bliver
uploadet med PHP og kan den data vises eller placeres i Windows
udklipsholder?

Neder