Kalde et array med et andet?
Fra : Rander

Dato : 29-06-08 16:41

Ja, subject er måske lidt forvirrende, men hvordan skriver man
$foo[$bar[foobar]] så det er forståeligt? Sagt på en anden måde:

$foo = array ('en', 'to', 'tre');
$bar = (1 => 0, 1, 2);

echo "$foo[$bar[2]]";

Det jeg prøver på er at få echo-linien til at udskrive "to", men det kan
jeg ikke lige få den til - så hvad er den korrekte måde at skrive
echo-linien på?

http://bamsepetting.dk

Når nogen dør, bliver de lagt ned i jorden, og så siger præsten:
"Af jord er du kommet, og der skal du blive".
Så tømmer han en spand jord i hovedet på dig. (Hans Petter, 9 år)

Fra : Gert Krabsen

Dato : 29-06-08 16:48

Rander skrev:

> [...]
>
> Det jeg prøver på er at få echo-linien til at udskrive "to", men det kan
> jeg ikke lige få den til - så hvad er den korrekte måde at skrive

Har du prøve med

> echo "$bar[2]";

for at se, hvad $bar valideres til?

Fra : Rander

Dato : 29-06-08 17:02

Gert Krabsen skrev noget i denne stil, den 29-06-2008 17:47:
> Har du prøve med
> for at se, hvad $bar valideres til?

$bar[2] er jo i sagens natur 1, så ingen problemer der...

http://bamsepetting.dk

Ekstra hjælp lørdage - vi søger 2 personer,
der kender hinanden hver anden lørdag. (Annonce i Ugeposten Helsinge)

Fra : Gert Krabsen

Dato : 29-06-08 18:36

Rander skrev:

> $bar[2] er jo i sagens natur 1, så ingen problemer der...

Nu har du fundet ud af det, men alligevel:

At $bar[2] i sagens natur er 1 er ikke altid ensbetydende med, at det
osse er det i virkeligheden - derfor mit spørgsmål om, om det var testet
eller blot troet

Vi har vist alle sloges med de mest indlysende tyrkfejl uden at kunne se
dem..

Fra : Rander

Dato : 29-06-08 21:03

Gert Krabsen skrev noget i denne stil, den 29-06-2008 19:36:
> [...]
> At $bar[2] i sagens natur er 1 er ikke altid ensbetydende med, at det
> osse er det i virkeligheden - derfor mit spørgsmål om, om det var testet

Testet, naturligvis - ellers havde jeg aldrig udtalt mig så skråsikkert.

> Vi har vist alle sloges med de mest indlysende tyrkfejl uden at kunne se
> dem..

Netop derfor tør jeg ikke udtale mig på den måde om ting jeg ikke har
testet!

http://bamsepetting.dk

I Paradiset bruger de nogle grønne duske i stedet for underbukser.
(Therese, 7 år)

Fra : Rander

Dato : 29-06-08 17:06

Rander skrev noget i denne stil, den 29-06-2008 17:40:
> echo "$foo[$bar[2]]";

Jeg fandt så ud af det selv - echo "{$foo[$bar[2]]}"; gør det ønskede...

http://bamsepetting.dk

Jeg fortalte den idiot hvad han var, og kørte videre. (Skadesanmeldelse)

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 29-06-08 17:07